-Yatılı Okul- 📖

78 20 1
                                    

Yazar: @-Vannessa24- 

Tür: 📖 Genel Kurgu

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak 3 bölümde yorumlayacağım. İçerik kısmı spoiler içerir.

* Anlatımında küçük pürüzler olduğunu söylemeliyim. Yazım tarzında bir sıkıntı yok. Ama paragrafların uzunluğu ve diyalogların yazımı sıkıntılı.

Neden böyle söyledim? Çünkü paragrafların çok uzun olması hem okuyucuyu sıkıyor hem de sahneler arası geçişler olduğu için konu karışıyor. Yani aynı paragrafta birden çok yerde oluyoruz.

Ayrıca betimlemelerin bence az. Olması gereken sahnelerde olmamaları sahneyi sıradanlaştırmış

" Tam saldırmak üzereyken son hamlem ile kendimi korudum. " derken kavgayı biraz açabilirsin. Bu kız ne yaptı da kurtuldu? Kavga nasıl oldu? O anı gözümüzde canlandırmamız hem bizi hikayeye daha kolay bağlar hem de bir tempo sağlar.

Ama her sahneye de betimleme koyulmaz, koyulamaz. Az betimleme okuyucuyu aç bırakırken fazlası okuyucuyu sıkar, bıktırır. 

Yani tavsiyem betimlemelere bakman, diyalogları ve paragrafları düzenlemen.

Not: Eğer düzenlersen keskin sahne geçişlerinde bir belirteç koyman iyi olur. Örnek bir emoji veya sembol... Bu, okuyucunun başka bir bölüme geçtiğini söyler.

* Dilbilgisi ise birkaç hata dışında iyi. Bazı büyük harf hataları ve klavye hataları var. Onun dışında gayet iyi olduğunu söylemeliyim. 

Buradan sonrası spoiler içerir.

* İçerik konusunda ise kitabın tanıtımından başlamak istiyorum. İlk okuduğumda kitabın ne anlattığı, konusunun ne olduğunu anlamadım açıkçası. Güneş ve Ay'ın diyalogları çok güzel ama bu hikaye bize ne ile geliyor? Konusu ne? Hiçbir şey vermemişsin. Tanıtımda bunlara da yer vermen iyi olur.

Not: O diyalogları küçük bir yan bölümle verebilirsin. 

Kitabın içeriğine gelirsek Ecrin, benim en çok üzüldüğüm, en çok duygulandığım karakter oldu. Anneannesi ile olan bağı olsun ailesinin diğer fertlerinin zalimliği olsun... Yaşadığı yalnızlık hissi... Açıkçası beni çok etkiledi.

------------------📖------------------

İçerik bakımından iyi bir konu bulmuşsun. Bence paragraflar ve diyalogları düzenlersen ve betimlemelere önem verirsen fıstık gibi bir kitap olacaktır. ❤




Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin