Sarsıntı ✴

37 16 1
                                    

Yazar: Penumbraaasworld

Tür: Genç Kurgu ✴

Tamamlanmıştır ✔

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

Not: Geçen bölümde "Kirli Kalp Aşıkları" adlı kitabını değerlendirmiştim. Bu kitapta da benzer pürüzler gördüm. Gördüklerimin hepsine elimden geldiğince değineceğim. Umarım faydalı olur. 

* Sıkışık sayılabilecek bir sayfa düzeniyle karışılıyor bizi kitap. Bu sıkışıklığın ana nedeni diyaloglar arası boşluğun pek kullanılmaması ve paragrafların fazla uzun kaçması. 

Sıkışık bir düzen, okuyucuyu da sıkabilir. Ayrıca hem okumayı zorlaştırır hem de estetik bir görünüme engel olur. Tavsiyem, diyaloglar arası boşluk kullanman ve paragrafları sahne geçişlerine göre yeniden düzenlemen.

Diyaloglarla ilgili gördüğüm bir diğer pürüz ise "dedi" vb. kelimeler. Sadece birkaç yerde arka arkaya kullanıldığından akıcılığı bozuyor ama kalan kısımda, gayet ölçülü ve yerinde kullanımlarını görüyoruz. Bu nedenle akıcılığı çok bozmamış ama istersen sık kullanılan yerleri belirleyip düzeltebilirsin.

Bir de keskin sahne geçişlerini belirtmek için bir emoji/sembol kullansan daha sağlıklı bir okuma olur. Bu sayede okuru, zaman veya mekan atlandığında bilgilendirebilirsin.

Betimlemelerinse yine çok güzel ve kendilerini okutturuyor. Kullanıldığı yerler de özenle seçilmiş. 


* Dilbilgisindeyse tek tük klavye hataları mevcut ama gözü rahatsız edecek düzeyde değiller. Sonuçta elektronik ortamda yazıyoruz, tek tük hatalar normaldir. 

Bunun dışında ciddi bir pürüz görmedim. Özenli bir dilbilgisi çalışması olmuş. ❤

Buradan sonrası spoiler içerir. 

Not: Konusunun depremle alakalı olduğunu görünce içim bir cız etti. Her ne kadar deprem üzerinde çok durmasa da yaşadığımız felaketten sonra karakterlere duyduğum hüzün daha da arttı. Tüm depremzedelerimize geçmiş olsun. Ölenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyorum. 


* Yukarıda bahsettiğim gibi çok hassas bir konuyu barındırıyor içinde. Yaşamayanın anlayamayacağı bir olaydan bahsediyoruz. Bu nedenle sadece konusundan ve edebi boyutu ilgili konuşabilirim. Edebi boyuttansa bol bol bahsettim. Sıra konuda. 

İlk üç bölümde enkaz altında kalan Temmuz ve Yiğit'i görüyoruz. Her ne kadar Temmuz'un yanında deprem çantası olsa da işte... Bina sağlam değil. 

Yiğit'in ise taşındığı günün gecesi deprem olması... Çocuğun şansızlığı yeni bir boyuta ulaşmış.

------------📖-------------

İçerik konusunda  söyleyebileceğim şeyler bu kadardı. Sadece edebi olarak bakabildim çünkü deprem, yaşamayanın anlayamayacağı bir olay. Ama şunu söyleyebilirim: Duyguyu çok iyi yansıtmış bir kitap. Betimlemelerin de etkisiyle olay, bizi içine çekiyor.

 Bölümlerin kısalığıyla da çabuk okunulabilecek bir yapıya sahip. Sadece sayfa düzenine dikkat edilmesi gerekiyor.

Yolun açık olsun güzel yazar. ❤


Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin