Yazar: Queenhikayeleri
Tür: Genel Kurgu 📖
Öncelikle neden genel kurgu olarak değerlendirdiğimden başlamak istiyorum. En başta -yani tanıtıma bakmadan önce- kitabın fantastik olduğunu düşünmüştüm. Bunun sebebi ise etiketlerde fantastik olmasıydı.
Sonra tanıtıma baktım ve birkaç bölüm okuyunca genel kurgu olduğunu düşündüm. Çünkü ön planda aksiyon olsa da gizem ve romantizm de ön planda. Yani hepsinin baskın olduğu bir tür olan genel kurgu olarak değerlendirdim.
Not: İleriki bölümlerde fantastik ögeler yoksa etiketini kaldırmanı öneririm. Çünkü etiket ile arayanlar için yanlış sonuç verir.
Not: Tanıtımda aşağıda hikayeyi anlatanın üste çıkmasını tavsiye ederim. Çünkü en baştaki diyaloglar ne kadar güzel olsa da hikayeyi açıklamıyor. Okurun ilk gördüğü yerde kitabın tanıtımının olması daha iyi olur.
Not: Kitabın işleyişinde şiddet vb. olduğundan "Yetişkin içeriklidir" ifadesini etkinleştirmeni öneririm.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatım konusunda bir hayli başarılı bulduğum bir kitap oldu. En başta sayfa düzeni benim Wattpad için en uygun gördüğüm düzende yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar.
Peki neden böyle düşünüyorum? Çünkü uzun paragraflar okuru sıkabilir, ayrıca bünyesinde sahne geçişleri de bulundurabileceğinden tehlikelidir.
Betimlemeler ise kendilerini okutturuyor ve tam da olması gereken yerlerde kullanılmış. Ne eksik ne de fazla, tam denge halinde.
Akıcılık ise bir hayli başarılı. Su gibi akıp gidiyor hikaye.
* Dilbilgisi de keza öyle. Sadece tekrar eden bir pürüz ve birkaç küçük dikkat hatası var.
Tekrar edeni "bey, bayan, hanım" vb. yazımında. Unvan olarak kullanılan kelimeler büyük harfle başlar. Akrabalık bildirenlerse küçük.
Dikkat hataları ise şöyle: "birkaç" sözcüğü
Çoğu yerde doğru yazılmasına rağmen bir yerde "Türk" küçük harfle başlamış.
Son olarak birkaç yerde cümle küçük harfle başlamış.
Dijital ortamda yazıyoruz, elbette küçük yazım hataları olabilir ama tek seferlik olanları istersen düzeltebilirsin. İlkini ise kesinlikle düzeltmeni öneririm.
Buradan sonrası spoiler içerir. Kitap yetişkin unsurlar barındırmaktadır.
* Hikayemiz "Mizan" adı verilen bir örgütün arınma ayinlerinden birisi ile başlıyor. Özet ile güçlü balık zayıf balığı yer.
Ana karakterimiz Mislina'nın pis mizanlıktan kurtulmasının tek yolu ise cinayet işlemesi... Ama öyle sıradan bir cinayet değil, zayıf balığı öldürmesi gerekli.
Ne yalan söyleyeyim ben çok emindim başaracağından. Ama ne oldu? Tornavidalı bir pis mizan çoktan işi halletmiş. Onun sonradan ne olacağını ise kim bilebilir? Belki Mizan'ı bile yönetir.
Mislina'nın ailesine ise birkaç istisna haricinde sinir oldum. Başta o ablası var ya o ablası... Ya sırf sen bu hayattan kurtul diye Mislina'nın çekmediği kalmamış, dahası ne düşündüğüne bak.
Dahası babası da nasıl bir zalimdir ki kardeşleri ayırıyor. Mislina ve abisi diyorum başka bir şey demiyorum. Bu arada o ablada bir şey var da... Umarım o babaya büyük bir ceza olur.
----📖----
Güzel kurgulanmış bir hikaye ve güzel bir anlatım dili.
✔Sana tavsiyem reklam faaliyetlerine ağırlık vermen olur.
Kalemin hep ilhamla dolu olsun sevgili yazar. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...