KAN BORCU ✨

64 24 3
                                    

Yazar: @azamet-29 

Tür: Fantastik ✨

Kitap yetişkin içeriklidir. 

Tamamlanmıştır. ✔

En başta bir tavsiyemden bahsetmek istiyorum.

Yorumlarımda kitabın en önemli kısımlarından birinin kapak olduğundan bahsetmişimdir.

Şu anda kullandığın kapağı kim yaptı bilmiyorum ama bence, hikaye için yeterli değil. Daha güzel bir kapak yapılabilir mi? Evet, bence yapılır. Yakışır da. 

Eğer kapağı değiştirmek istersen" Tavsiyeler ve Röportajlar " kitabında birkaç kapak tasarımcısının söyleşileri var. İstersen onlardan yardım alabilirsin.

Ya da senin bildiğin, duyduğun bir tasarımcı vardır. 

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç bölümde inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda gayet iyi bir kitap olduğunu söylemeliyim. Paragrafların uzunluğu olsun, diyalogların düzeni olsun tam yerinde ve şık olmuş.

Betimlemelerin de öyle. Gayet şık.

Fakat diyalog sonlarında "dedi, demiş" vb. kullanmana gerek yok. Tırnak içine aldığından gereksiz duruyor. Bir de böyle kelimeler akıcılığı bozar, okuyucuyu rahatsız eder. Bu yüzden tavsiyem diyalog sonlarındaki "dedi" leri kaldırman.

Bir de ilk bölümdeki anlatıcı türünü anlayamadım. Birinci kişi diyeceğim, adam vurulmuş, üstelik ameliyata almışlar. Geçmişe dönmesi ve dedesinin hayat hikayesini anlatması çok olanaklı gelmedi bana. Hem madem ameliyathanede, dışarıda konuşulanları nasıl duyuyor? 

Üçüncü kişi diyeceğim... Hepten karmaşıklaşacak. Diğer bölümler birinci kişi ağzından yazıldığından sadece ilk bölümün üçüncü kişi olması pek mantıklı gelmedi. Sonuçta kitaplarda anlatıcı tarzı değişmez. Ya birinci kişidir ya ilahi bakış açısı ya da gözlemci bakış...

Bu arada hem Ela hem de Ateş'in gözünden anlatman çok güzel olmuş. İkisinin de olaylara bakışını okumamız onları anlamamıza, içselleştirmemize yardımcı olmuş.

Sadece bu ayrımı daha da belirginleştirmek için Ela'ya farklı, Ateş'e farklı bir sembol kullanabilirsin. Yani bölüm Ela'nın anlatımıysa farklı bir sembol, Ateş'in anlatımıysa farklı bir sembol olabilir. 

Kısacası anlatıcı olayında kafam karıştı. Ama ben yanlış anlamış olabilirim. Eğer öyleyse lütfen belirt. 

* Dilbilgisi içinse şunu söyleyeceğim. Yazım yanlışları özellikle bir noktada o kadar sık tekrar etmiş ki okurken beni rahatsız etti. Bu yanlış, "de" , "mi" başta olmak üzere bağlaçlardan oluşuyor.

 Evet, kitabın anlatımı güzel, içeriği güzel... Ancak dilbilgisi olmazsa o kitap eksik demektir. Çünkü yazım yanlışları okuyucunun gözüne batar. 

Yani tavsiyem bağlaçlara dikkat etmen.

Bunun dışında noktalamanın gayet iyi olduğunu söylemeliyim.

Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum. 

* İçerik konusunda ise merak uyandırıcı ve maceralı bir konu seçmişsin. Bir mafyanın kan borcu... 

Borçlu olduğu adamın tek isteği ona zulmeden, onu ************** satmaya kalkışan üvey annesi ve üvey babasından kurtarması. 

Açıkça söylemeliyim ki Ela'nın öz babası, en üzüldüğüm karakter oldu. Suçsuz yere hapse gir. Arkanda biricik kızını bırak. Üstelik güvende olacağı, ona sahip çıkacak kimsesi de yok.

O üvey anne ile babaya ne denir ki! Dilim varmıyor. 

Ateş ise bambaşka bir konu. Okuduğum bölümlere bakılırsa üstünde bir zalimlik var. İnsan hayatı, bir hata yüzünden harcanabileceğini düşünüyor. Silahını mı kaptırdı, ceza olarak vur. 

Ela, yağmurdan kaçarken doluya mı tutuldu acaba diye bir düşünmedim değil. Ama sonra daha kötüsünün olamayacağına karar verdim. Ateş, her türlü Ela'yı kurtardı.

-------------------📖--------------------

İçerik ve anlatım açısından başarılı ama dilbilgisi konusunda birkaç eksikliğin olduğu bir kitap.

Onları düzeltirsen şahane bir kitap olacağına eminim. 

Kalemin güçlü, yolun açık olsun. ✔



Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin