Emma 🙋

63 24 3
                                    

Yazar: messian_ay

Tür: Kurt Adam 🐾

✔ Tamamlanmıştır. 

❕ Yetişkin içeriklidir. 

Not: Normalde başka bir evreni anlatan kitaplarda küçük bir prolog yazılması gerektiğini düşünürüm. Ama bu düşüncem ilk bölümlerde ırklar, mezhepler açıklanmazsa geçerlidir.

Özellikle kurtlar arası düzeni spoiler vermeden küçük bir prolog (bilgi notu) halinde yazarsan çok iyi olur. Çünkü okurken kafam karıştı. 

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda birkaç tavsiyem var. Genelde güzel bir anlatıma sahip fakat birkaç husus zaten güzel olan anlatımı daha da üste çıkarabilir. 

İlki betimleme kullanımı. Ne yalan söyleyeyim çok az kullanıldığını gördüm. Özellikle diyalog kısımlarının çoğu bir paragraflık ve arka arkaya. Hem olayı gözümüzde canlandırılması için hem de anlatımı pekiştirmek için aralarda kullanılabilir.

 Ama şunu da belirteyim, her yerde betimleme kullanılmaz, kullanılamaz. Her şeyde olduğu gibi bir dozu var. Ama senin bu dozu ayarlayacağını biliyorum. ❤

İkincisi ise sayfa düzeni. Bazı paragraflar çok uzuna kaçmış. O uzun kaçanların çoğu da zaten yukarıda bahsettiğim diyalog paragraflardı. Ama birkaç paragraf sahne geçişlerinde bölünmemiş. Tavsiyem onları bölmen olacak. Çünkü gerçekten uzun kaçmışlar. 


* Dilbilgisindeyse "de" bağlacının yanlış yazımı haricinde bir yanlışlık görmedim. Özenli bir dilbilgisi ile yazılmış. 

Ama o "de" bağlacını düzeltsen iyi olur. Çünkü tekrarlı yanlışı söz konusu. 

Not: Birkaç yerde harf eksikliğinden doğan mantık hataları buldum. Somut bir örnek vermem gerekirse şunu verebilirim:

Bilmiyorum. Bizimkiler beni en için zaten çok endişeli. 

Burada 'benim' demek istemişsin sanırım. Eğer öyleyse birkaç yerde daha bu tür eksiklikler gördüm. Tavsiyem onları düzeltmen olacak.


Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum. 


* Kurt adamların mücadeleleri... Başta belirttiğim gibi nasıl bir düzen olduğu hakkında kafam karıştı. Şunu belirteyim ki ilk üç bölümü okudum. Yani ileride açıklıyorsa bilemiyorum ama bu açıklamayı en başa küçük bir tanıtım, prolog şeklinde yazarsan iyi olur. 

Ama anladığım kadarıyla isyancı ve hükümdar ailelerimiz var. Ayrıca büyü yeteneği olan bir aile hükümdar ailesi. Bakalım Emma'da da büyü yeteneği var mı?

Ayrıca eş seçimi ile ilgili küçük bir şok geçirdim. Emma yaralı kurdu gördüğü anda "İşte benim kocam." diyor. 😅

Yaralı, belki de ölecek ne çabuk sahiplendin? Ama kitapta bahsedildiği kadarıyla özel bir bağları vardı. Hissediyorlardı. Eş bağı her şeyden önemlidir. 

------------📖-------------

Dediğim gibi kurt adam türünde çok eser okumadım. Haliyle cahil kaldım bu durumda. Benim gibi türe alışkın olmayanlar için küçük bir tanıtım eklemeni kesinlikle öneriyorum.

Son olarak etiketlerinin çok az olduğunu gördüm. Aslında sadece tür etiketi var. Çeşitli etiketler kullanmak kitabın keşfedilmesini sağlamak için iyi bir araçtır. Gerekli etiketleri ekle bence.

Yolun açık olsun. ❤

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin