Mavinin Yeşili/ Renkler Serisi 1 📖

48 18 7
                                    

Yazar: Mavii_Bulutt345

Tür: Genel Kurgu 📖

Renkler serisinin kitapları birbirinden bağımsız olarak ilerliyormuş. Yani yazarın da tanıtımda belirttiği gibi istediğiniz kitaptan başlayabilirsiniz. 

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Hikayeye bir tanıtım ve prolog bölümüyle başlıyoruz. Tanıtımda karakterleri bir nebze görürken prolog ise küçük bir kesitten oluşuyor. Normalde böyle küçük bölümleri fantastik eserlerde kurduğu dünyayı tanıtma amacıyla görürüz lakin diğer eserlere de uyarlamak mümkün. Bir eleştiri üzerine prolog bölümünü kaleme aldığını söylemişsin. Kitabın eski halini bilmediğimden yorum yapmam zor ama şu anlık çok çabuk ilerleme gibi bir sıkıntı yok.

Daha detaya inecek olursam değerlendirdiğim ilk kitabında olduğu gibi betimlemelere bayıldım. Gerçekten hoş betimlemelerin var. Özellikle duygu yükü yüksek olan sahnelerde bunu daha iyi anlıyorum. 

Orta uzunlukta paragraflar görüyorum ki diyaloglar tarafından uzatılabileceği durumlarda ayrılmışlar. Ki bence en iyi anlatım dizaynlarındandır. Çünkü uzun paragraflar okuru sıkar, boğar.

Akıcılık konusundaysa değinmek istediğim bir husus var: Diyalog sonlarındaki "dedi" vb. kelimeler. Önceki kitapta da kısaca değinmiştim. Çünkü birkaç yerde vardı bahsettiğim durum. Burada ise orta düzeyde tekrar ediyor. Arka arkaya tekrar eden bu tür kelimeler akıcılığı ciddi anlamda bozar. Tavsiyem cüzi bir miktarda ya da hiç kullanmadan diyalogları düzenlemen olacak. 

Not: Bazı keskin sahne geçişlerini bir sembol ya da emojiyle belirtmen iyi olur. Bazı bölümlerde belirtmişsin diğer bölümlerde de aynı şeyi yapmanı öneririm.


* Dilbilgisindeyse tek tük harf hataları ve yazım yanlışları var.

Mesela aynı bölümde hem doğru hem de yanlış kullanımı olan "Bey" sözcüğü. Sadece bir yerde vardı gerçi ama kitabı tüm yönleriyle değerlendirdiğim için değinmek istedim. Tavsiyemse özellikle harf hatalarını düzeltmen olacak. Çünkü bazı yerlerde garip duruyor. 

Noktalamada ise bir yanlışlık görmedim. 


Buradan sonrası spoiler içerir. 

* Bekar ve kariyerinde başarılı bir anne. Özellikle Wattpad'de kadınların aciz gösterildiği onca hikaye varken güçlü kadın karakterlerin de olduğunu bilmek bana umut verdi. 

Özellikle Derin'in başına gelen, gelecek olaylara güçlükle göğüs gereceğine inanıyorum. Ceylin'in hastalığını öğrendiği sahne en etkilendiğim sahne oldu. Anlatımda da bahsettim, betimlemelerin gerçekten güçlü.

Ama Derin'in Ceylin'in gerçek annesi olmaması gerçeği. Kendisi gibi yetimhanede kalan bir bebekti Ceylin, ikisinin ilk karşılaşması da en etkilendiğim ikinci sahne oldu.

Eylül ise herkesin hayatında olması gereken bir kara gün dostu. En acı günlerinden birinde Derin'in yanında oldu ya, favori karakterim olmasının ana sebebi de bu.

Evet, Derin muhteşem bir anne ama Eylül apayrı bir yerde benim için. 

Bir de tanıtımda gördüğümüz Emre Karahan var. Henüz onun olduğu bölümlere gelemedim, yoğunluktan dolayı üç bölümü okuyabildim. Ama Derin ile hikayelerinin adı gibi derin olacağına inanıyorum. 

-----------📖-----------

Türü konusunda ikilem yaşamamın sebeplerimden biri genel kurgu etiketinin olmamasıydı. Kitabın keşfedilmesi için tavsiyem tür etiketlerine genel kurguyu da eklemen.

Kitabı yeniden düzenlediğini söylemişsin. Bir kitabı düzenleme işinin ne kadar meşakatli olabileceğini tahmin ediyorum, kolay gelsin. ❤


Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin