Karanlıktaki Umut ✨

42 18 1
                                    

Yazar: @_yazar_prenses 

Tür: Fantastik ✨

 Hikayenin yeni kapağı hayırlı olsun. ❤

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.  

* Öncelikle anlatım tarzından bahsetmek istiyorum. Gördüğüm kadarıyla ilk bölüm haricinde Meva'nın anlatımını söz konusu. Kitap yazımında farklı anlatıcılar özellikle farklı anlatıcı çeşitlerini kullanmak büyük bir cesaret ister. Öncelikle seni cesaretinden ötürü tebrik ederim.

Bunu biraz açmam gerekirse söylemek istediğim şu: Eğer üçüncü kişi anlatımına bir daha ihtiyaç duyacak olursan ayrıntı konusunda extra dikkat gerekir. Sakın şu anda bir pürüz olduğunu düşünme. Şu anki halinde hiçbir pürüz yok. Sadece ileriye yönelik küçük bir tavsiye. 

Sayfa düzenine gelecek olursam birkaç uzun paragraf var. Bünyesinde sahne geçişleri olmasa bile kısaltılabilecek düzeyde. Okumayı kolaylaştırmak için tavsiyem onları yerinde bir şekilde bölmen. 

Betimlemeleriyse az buldum. Şunu söylemeliyim ki yazdığın zaman güzel betimleler yazıyorsun ama az. Mesela ben Meva'nın kanatlarına ya da bulunduğu çevreye dair bir ayrıntı göremedim. 

Elbette her sahneye betimleme konulmaz, konulamaz. Ama senin o ayrımı yapacağını biliyorum. ❤


* Dilbilgisindeyse birkaç yazım yanlışı mevcut. Genelde bağlaçlar ve harf hatalarından kaynaklanan yanlışlar bunlar. Özellikleyse "ki" bağlacının tekrarlı hataları söz konusu. 

Bağlaçların çok kullanıldığı metinlerde böyle hatalar gözlü çok yorar. Tavsiyem özellikle bağlaç hatalarını düzeltmen olacak. 

Buradan sonrası spoiler içerir. 


*  Periler ve trajik hayatları... İnsanlar ve zalimlikleri... 

Tanıtımdan anladığım kadarıyla tek bir hata, tüm perilerin kaderini çizmiş. Onları ebedi ve acı dolu bir tutsaklığın içine çekmiş. Gerçekten, kanatlarını yakmak ne demek! İşkence edip öldürmek peki!

Bence ne kadar büyük bir hata olursa olsun tüm periler onun yüzünden yargılanmamalı.

Gelelim krala. Her şeyden önce biri bana açıklasın. 14 yaşındaki kızının kafasına demirle vurmak ne demek? Peki o istemediği halde kanatlarını yakmak. Tamam kızın can güvenliği söz konusu ama en azından anlatma gereği duysaydı. Direkt kafasına "demir" ile vurmasaydı. Zaten hiç ısınamamıştım krala iyice gözümden düştü. 

Ama her şeyden önce Meva'nın annesine çok üzüldüm. Aynı şekilde Meva'ya da. Arkadaşlarının onu neden aramaya gelmediği ise bambaşka bir konu. Sanırım ileriki bölümlerde açıklanıyor ama ben yoğunluktan dolayı üç bölüm okuyabildim. 

Bu yüzden çok geçerli bir sebepleri yoksa arkadaşlarını umursamaz ilan etmeye hazırım. 

----------------📖----------------

Not: Bölüm başlarında bizimle konuşman samimi bir ortam oluşturmuş. Ama hikayeye tabiri caizse laps diye girmek bizi biraz afallatıyor. Aynı şekilde keskin sahne geçişlerinde bir işaretin olmaması da öyle. 

Keskin sahne geçişinden kastım ne? Mesela, parktayken kendimizi sarayda bulmamız bir örnek olabilir. Böyle durumlarda tavsiyem bölümün başında, sonunda veya keskin sahne geçişlerinde onları belirtecek bir emoji vb. koyman. 

Hem senin sohbetini daha belirleyici kılar hem de keskin sahne geçişlerinin bir anda ortaya çıkmasını engeller. 

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin