Yazar: azraamabirazyorgun
Tür: Fantastik ✨
Öncelikle kitabın tanıtımı ve kapağı için bir önerim var. En başta bize hikaye hakkında bilgi veren bir tanıtım görmek daha iyi olur. Kapak ise bana böyle bir kitap için sönük geldi, daha iyi bir kapağı olmalı.
Bunlara neden değindim peki? Çünkü kitabın ilgi çekmesi için iyi bir kapak ve yerinde bir tanıtımdan daha iyi bir reklam yoktur.
Tanıtımda aşağıda kalan yeri üste taşıyabilirsin veya yeni bir tanıtım yazabilirsin.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatım konusunda genel olarak başarılı ancak gözüme takılan birkaç nokta var. Sırayla ilerleyelim:
İlki sayfa düzeni. Genel olarak orta-uzun paragraflar tercih edilmiş. Uzun paragraflar ise bir hayli uzun. Bu uzunlukta diyalogların yerinde bölünmemesi de etken. Tavsiyem o uzun paragrafları bölmen olacak. Çünkü bu tarz paragraflar okuru sıkar.
Betimleme konusunda ise başarılı buldum. Çük güzel betimlemelerin var ve kendilerini okutturuyorlar.
Ama akıcılık konusunda ciddi bir pürüz gördüm: diyalog sonlarındaki "dedi" vb. kelimeler. Bu tarz kelimeler sık tekrar ettikleri için akıcılığı ciddi anlamda sekteye uğratır. Bu kitabın tamamında geçerli değil ancak birkaç yerde görünüyor. Aşağıya bir örnek bırakıyorum, tavsiyem o bölümleri düzenlemen olur.
Not: Elbette hiç kullanma demiyorum, denge halinde kullanılabilir.
Bir de sayıların yazımı var. Edebi bir metin olduğu için olabildiğince rakam kullanmaktan kaçın.
Not: Birkaç yerde harf hatasından kaynaklanan anlam bozukluklarına rastladım.
* Dilbilgisinde ise tekrar eden birkaç yazım hatası var. Noktalamada ise kafamı karıştıran bir unsur oldu.
Yazım hatası "birkaç, hiçbir" sözcüklerinde. Bu kelimelerin yazımı yazdığım gibi.
Bir yerde de harf hatası ve "tabii ki" nin yanlış yazımını gördüm.
Noktalamada ise hem konuşma çizgisi hem de tırnak kullanılmış. Sanırım iç düşünceler tırnak ile belirtilmiş. Ama bazı yerlerde beraber kullanımı karışıklığa yol açmış.
Karışıklık içinse oraları düzenleyebilirsin.
Ya da konuşma çizgisi kullanmayıp sadece tırnak işareti kullanabilirsin. İç düşünceleri ise italik vb. yazabilirsin.
Elbette bu sana kalmış sonuçta iki türlüsü de doğru.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Ateş ve suyun zıtlığı... Kehanetlere mâl olmuş bir prenses...
Hikayemiz suyu kontrol edebilenlerin yaşadığı bir krallıkta geçiyor.
En başta söylemeliyim ki kehanetlere bayıldım, mistik bir havası var. 😍
Ayrıca Lucille'nin zıtlığı da tıpkı ateş ve suyun zıtlığı gibi. Kardeşi olması gerektiği gibi bir prenses -en azından algılar öyle söylüyor-
Açıkçası Lucille'nin profili kraliçe olmaya daha yatkın bence. Güçlü bir hükümdar demek güçlü bir ülke demek. Mia'da bu ışık yok gibi gözüküyor.
O krala ne demeli peki! Kendi kızın ya öz kızına nasıl böyle davranabiliyorsun? Daha ağır ve hak ettiği şeyleri söylemek isterdim ama eleştiri üslubu buna engel oluyor. 😅
---📖---
Konusu ve işleyişiyle potansiyeli yüksek bir kitap. Sadece birkaç yerin düzeltilmesi gerekiyor.
Eğer onlar da halledilirse fıstık gibi bir kitap olacağını biliyorum.
Başarılar sevgili yazar, fantastik dünyalara hayran birisi olarak size bol ilhamlar diliyorum. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...