I.O.K.O. ✴

55 15 0
                                    

Yazar: nurtenadd

Tür: Genç Kurgu ✴

Öncelikle italik ve kalın yazma ile ilgili kendi görüşümden bahsetmek istiyorum. 

İtalik, özellikle mektup, telefon mesajları/konuşmaları için harika bir yardımcı. Hem normal metinden farklı olduğunu belirtiyor hem de daha estetik duruyor. Bu doğrultuda mesajlaşmaları italik ile yazabilirsin. 

Elbette bu benim şahsi fikrim. 

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.

* İlk olarak sayfa düzeni ile başlamak istiyorum. Genel olarak benim Wattpad için en uygun bulduğum düzenle yazılmış. Bu düzen ise kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglardır. Kitapta genel olarak bu düzen hakim.

 Ancak birkaç yerde diyalog ve normal anlatım bölünmeden yazılmış. Bu da birkaç uzun paragrafa ve karışan tırnak işaretlerine sebep olmuş. İlk tavsiyem de bu yönde. O birkaç paragrafı diyaloglardan ayırabilirsin. Böylece karışıklık görünüş önlenir. 

İkinci olarak akıcılığı sekteye uğratan bir durumdan bahsetmek istiyorum. Diyalog sonlarındaki "dedi" vb. kelimeler. Bu tarz tamamlayıcı kelimeler arka arkaya kullanıldığında akıcılığı ciddi anlamda bozar. Birkaç yerde de bu durum söz konusu. 

Elbette kullanmayı kökten kes demiyorum. Ama arka arkaya gelmemesine dikkat et ve nadiren kullanmaya çalış. 

Betimlemeler ise gayet güzel ve kendilerini okutturuyor. Sadece bir öneri vermek istiyorum. 

Hikayenin kıyafet sahnelerinde parantez içinde ekte yer aldığını söylüyorsun. Okurken kitabın atmosferiyle bütünleşiyoruz (ki kitap bunu hakkıyla yerine getiriyor) ama o parantez ile atmosfer bir anlığına dağılıyor. Bu bilgiyi en başta versen daha iyi olur. 


* Dilbilgisi ise benim orta-zayıf olarak nitelendirebileceğim bir dilbilgisi. Kitabın başarısına kısmen gölge düşürüyor da denilebilir. Bunun sebebi ise aşağıda belirteceğim tekrar eden hatalar.

Özellikle "de, ki" bağlacının yanlış yazımı söz konusu. Somut bir örnek vermem gerekirse şunu verebilirim.

Gecenin karanlığında ki yıldızlar bir bir eksiliyordu. 


Birkaç yerde büyük harfle başlamaması gereken sözcükler büyük harfle başlamış. Somut bir örnek vermem gerekirse şunu verebilirim.

 Arkadaşım Nehir geleceği için üzerime siyah Kazak, şeftali tonlarında tulum ...

Not: Özellikle "mavi gözlü, ela gözlü" derken çok sık tekrarlanmış. Özel isim olmadıkları için büyük harfle kullanılmaları yanlışlığa sebep olmuş. 


Bazı yerlerde özel isimler küçük harfle başlamış. Somut bir örnek vermem gerekirse şunu verebilirim.

"Özlemez olur muyum tabi ki özledim." dedi savaş...


Bazı yerlerde de cümle, diyalog küçük harfle başlamış. 

❕ Normal konuşma dilini edebi dile aktarmak bir tık garip kaçıyor. Çünkü alışık olduğumuz ve genel kabul gören yazım dili İstanbul Türkçesi olduğundan o şekilde kelimeleri düzeltmeni öneririm. 

Noktalamada ise virgül ve kesme işaretine dikkat etmeni öneririm. 


Buradan sonrası spoiler içerir. 


* Hikayemiz iyi ile kötünün savaşını anlatıyor. En azından benim anladığım bu. I.O (Işıltı Ormanı) ve K.O (Körelti Ormanı) 

Her şeyden önce kuruluş hikayesini çok merak ettim. Otuz yıl önce kurulmuş, babadan oğula geçen bir miras şeklinde. Ama nasıl ayrıldılar? K.O'nun kurucusu kim?

Araf ise bambaşka bir konu. Benim yorumum çocuğun kesinlikle bir matruşkaya benzediği yönünde. Daha neyden haberdar olabilir diyorum. 😅

Bu arada beni şok eden bir gerçeği de es geçmeyeyim. Ben gerçek bir orman sanmıştım I.O'yu. Bölüm sonundaki görseli görünce küçük çaplı bir şok geçirdim. 

Ve bir konu daha merakımı cezbetti. Bu kişiler nasıl seçiliyor? Yani diyorum neye bakıyorlar I.O için.😊

---

Watty için sık rastlanan bir konu iyi ile kötünün savaşı. Ama sık rastlanması demek değerinin düşmesi demek mi? Kesinlikle hayır. Şahsen bu tarz hikayelere bayılırım. Üstelik bu tarz hikayelerin çoğunluğu kendini özgün kılacak detaylara sahiptir. Bu kitabın da onlardan olduğunu düşünüyorum. 

Bakalım mücadelemiz nasıl şekillenecek? Beni sorarsanız ben I.O taraftarıyım. 

----📖----

Konu ve potansiyel açısından sorunu yok. Ancak dil bilgisi başta olmak üzere bir düzeltme öneririm. Çünkü okurken göze çok takılıyor. Okuru rahatsız ediyor.

Anlatımda da bahsettiğim konular aynı şekilde geçerli. 

Değerlendireceğim bir kitabın daha var. O zamana kadar görüşmek üzere. 🤍






Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin