Gök ve Gece ✨

87 21 2
                                    

Yazar: aysluna

Tür: Fantastik ✨

Yetişkin içeriklidir. 

Öncelikle tanıtım kısmı için bir tavsiyeyle başlamak istiyorum. Hikayenin ismi ve kapağı, dıştan romantik tarz bir kitap hissiyatı uyandırıyor. Fantastik olduğu kanaatine etiketlerden ve daha önemlisi tanıtımdan anlıyoruz.

Bu sebeple en başta yazan +18 uyarısını en alta alman daha iyi olur. Çünkü kitap zaten yetişkin ibaresi taşıyor. Öne çıkacak olan kitabın içeriği ile ilgili olmalı.

Not: Bunu dile getirme sebebim ne yazık ki çoğu yazarın sadece daha çok önerilsin diye bulduğu tüm etiketleri eklemesi. Mesela fantastik etiketi kitaplara bakarken alakası bile olmayan eserler görmüşlüğüm var. Bu karmaşadan zarar görmemek için tanıtım çok yardımcı olur. 

Not: Bu arada kapağı çok sevdiğimi söylemeliyim. Kim yaptıysa ellerine sağlık.

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda başarılı bulduğum bir kitap oldu. Sayfa düzeni Wattpad için en uygun gördüğüm biçimde yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar.

Peki neden böyle düşünüyorum? Uzun paragraflar okuru boğabileceği gibi keskin sahne geçişleri de içereceğinden hikayeyi karıştırır. Bu hikayede bunun önüne harika bir şekilde geçilmiş. 

Akıcılık konusundaysa bir uyarıda bulunmak istiyorum. "dedi" vb. kelimeler arka arkaya kullanıldığında akıcılığı sekteye uğratacağından kullanımına dikkat edilmesi gerekir. Okuduğum bölümlerde dikkatli bir biçimde kullanılmış. Ama kitabı her yönden değerlendirdiğim için ileriki bölümler için küçük bir uyarı notu olsun.

Bölüm uzunluklarını kısalttığını söylemişsin. Şahsen ben uzun bölümlerin devamlılık için önemli olduğunu düşünürüm ama çoğu okur kısa bölümlerden yana. Daha önce değerlendirdiğim pek çok yazar da böyle belirtmişti. Ne yapalım, çoğunluk kısa-orta bölüm istiyor. 😔

 Şu anki uzunluklarsa bence ne uzun ne de kısa. Gayet ideal.


* Dilbilgisi konusundaysa gördüğüm en özenli kitaplardan birisi olmuş. Sadece bir elin parmağını geçmeyecek kadar klavye hatası gördüm. Somut bir örnek vermem gerekirse şunu verebilirim:

"... belki başka bir dünyada burası sonsuza kadar kalmak istediğim bir yer labilirdi."

Dediğim gibi küçük bir klavye hatası. Elektronik ortamda yazıyoruz olur o kadar. Ama düzelteceğim dersen de düzeltebilirsin. ❤


Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum.

* Hikayeye Cara'nın kabusuyla başlıyoruz. Şunu belirtmeliyim ki Cara, merakımı perçinleyen bir karakter oldu. Kim ya da kimler ona saldırdı? Kabuslar ona(bize) ne anlatmak istiyor?

 Bu arada yoğunluktan dolayı birkaç bölüm okuduğumu söylemeliyim. Benim okuduğum yere kadar gayet heyecanlı bir ilerleyiş var. Özellikle Marvic'in baloya gelmesi... Ey büyük Konsey. O kadar şanınız var kimse mi bir şey yapamaz? 😅

Valery haklı kızmakta. Kimse kılını bile oynatamadı. 

Helena ise bence en güzide karakterlerden biri. Cara ile sıkı dost olacağa benziyorlar. 

-------📖-------

Çok güzel bir işleyişi ve büyük bir potansiyeli var. 

✔Reklam ve tanıtıma ağırlık vermeni öneririm. Yaklaşık kaç bölüm sürecek bu arada? Şu an belli mi?

Kalemin hep ilhamla dolu olsun. ❤

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin