Yazar: @geceye_deli
Tür: Genel Kurgu 📖 (Texting)
Yoruma başlamadan önce kafama takılan bir konuyu açıklamak istiyorum. Başlıkta "Texting" yazısını görünce tamamı mesajlardan oluşan bir kitap beklediğimi söylemeliyim. Çünkü yarısı mesaj yarısı normal anlatım şeklinde ilerleyen kitaplara "Yarı Texting" denildiğini biliyorum. Eğer hikaye böyle bir tarzla ilerleyecekse başlığı "Yarı Texting" olarak değiştirmeni öneririm.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
"Yarı Texting" tarzı bir kitap olduğu için mesaj kısımlarını ayrı, normal metin kısımları ayrı inceleyeceğim.
* Mesaj bölümleri özenli bir şekilde dizayn edilmiş. Kişi adlarının koyu yazılması olsun, mesajların düzeni olsun... Tam da olması gerektiği gibi bir "Texting" tarzı.
* Normal metinse "Texting" kısmında da olduğu gibi özenli bir şekilde devam ediyor. Paragrafların ayrımı, keskin sahne geçişlerinde belirtmen. Yani kitabın düzeni harika bir şekilde ayarlanmış.
Akıcılık konusunda ise mesajlardan bahsetmeyeceğim. Adı üstünde mesaj, edebi bir metin değil. Bahsedeceğim kısım normal yazım tarzı.
Bazı diyalog sonlarında "dedi, diyor" vb. kelimeler kullanmışsın. Normalde bu tür kelimeler akıcılığı ciddi şekilde baltalar ama kitap "Texting" de içerdiği için diyaloglara nadiren rastlıyoruz. Ama bazı yerlerde diyaloglar arka arkaya kullanılmış. Şunu fark ettim ki bazı diyaloglarda kullanmışsın, bazılarında kullanmamışsın. Ki kullanmaman en iyisi olmuş. Çünkü bu tür kelimeler akıcılığı ciddi şekilde baltalar. Tavsiyem, "dedi" ile biten diyalogları onlar olmadan bağlaman olacak.
* Dilbilgisi konusunda ise seni tebrik ederim. Okuduğum bölümler boyunca yazım yanlışı olarak hiçbir hataya rastlamadığımı söylemeliyim. (Ya da dikkatimi çekmedi.) 🤍
Noktalama da öyle. Ciddi bir yanlışlık görmedim.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Texting tarzı bir kitap... Karakterlerin sanal ortamda nasıl davrandıklarını bu sayede görebiliyoruz.
Her şeyden önce Eylül ve Zerya'nın arkadaşlığı çok eğlenceli bir arkadaşlık. Sık sık kavga ediyorlar, hatta beddualar söylüyorlar, birbirlerini dişliyorlar, tırmalıyorlar. Ama bunun da ötesinde birbirlerine çok değer veriyorlar.
Eylül, kitapta bulduğum en saf karakter oldu. Gerçi buna saflık denmez. Daha çok aklı başında değil denebilir. Telefondan rastgele birini arıyorsun, o kişi senin şansına mafya çıkıyor. Bir de adama dikleniyorsun. Peki sonuç. Hattını değiştirmek zorunda kalıyorsun.
Değiştirdim derken kuzenine sattığını tahmin etmemiştim. Ya mafya kuzenine bulaşırsa? Bari yaksaydın kızım hattı. Madem korkuyorsun.
Zerya ise bir polis. Üstelik sık sık vurulan bir polis. Arkadaşını korkutmamak için vurulduğunu söylemeyecek kadar düşünceli ama mesajlaşma konusunda... Arkadaşına hiç acımıyor.
O ettiği beddualar ne? Gerçi kız o kadar çarpılmış, etmesin mi?
----------------📖----------------
Etiketlerinin az olduğunu ve türe dair bir etiket olmadığını gördüm. Kitabın keşfedilmesini kolaylaştırmak için etiketleri düzenlemeni ve kesinlikle tür etiketi koymanı öneririm.
Bu arada türe "Genel Kurgu" dememin sebebi aksiyon, romantizm ve daha pek çok türden izler taşımasıydı. Eğer başka bir türe aitse lütfen belirt. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...