Bellum Akademi ✨

40 14 0
                                    

Yazar: GamzeUnal98

Tür: Fantastik ✨

İstek üzerine gelen ilk kitap. İsteği yapan kişi 

Öncelikle kitabın basılması çok büyük bir olay. Hayırlı olsun. ❤

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Basılan bir kitap olduğundan bölüm uzunlukları tam yerinde olmuş. Wattpad için uzun sayılabilir belki ama normal bir kitap bölümünün olduğu uzunlukta.

Yani Wattpad'de okuyacak okurlar kısmen uzun bölümlere hazır olsun. 

Sayfa düzenininse gayet iyi olduğunu söylemeliyim. Diyalogların ayrılmasında ilk kez kısa çizgi kullanan bir kitap gördüm. Şu ana kadar baktığım kitaplarda tırnak işareti kullanıyorlardı ama kısa çizgi de hoş durmuş. 

Sadece birkaç paragraf olması gerekenden uzun geldi bana. Kısa ve orta paragrafları tercih etmişsin ki bence en doğrusu bu. Çünkü uzun paragraflar okuyucuyu sıkar. Ayrıca olay ve sahne geçişleri olduğu için karışır da. Kitapta böyle bir durum yok. Sahneler çok iyi bölünmüş. Ancak bazı paragrafların uzun olması okuyucuyu sıkıyor. Çok önemli mi peki? Bence değil. Çünkü hikayeye kendimizi kaptırdığımız için fark edileceğini pek sanmıyorum ama istersen düzeltebilirsin. 

Betimlemelerin çok hoş ve kendilerini okutturuyorlar. Olması gereken yerleri de çok iyi seçmişsin. Ne az ne de fazla. Tam kararında. 


* Dilbilgisindeyse yazım yanlışı göremedim ama harf hataları mevcut. Arka arkaya gelen kelimelerden birkaç harf öncekiyle birleşmiş genelde. Ara ara kelimeler arası boşlukta da olmayabiliyor. 

Sayısı çok az ama istersen düzeltebilirsin.

Buradan sonrası spoiler içerir. 


*  İnsanların göremediği varlıklar ve suların altında gizlenen bir okul... Buram buram fantastik ve gizem kokuyor. 

Ayana'yı kaçıran gizemli varlığın en çok merak ettiğim konu olduğunu söylemeliyim. Kızdan ne istedi? Olayın Tanla ile bir alakası var mı? 

Peki ya Bayan Darhan. Neden bu kadar itici. Elbette bu benim görüşüm ama Tanla'ya olan davranışları onu itici bulmama sebep oldu. 

Bir gizem daha var ki bence içlerinde en önemlisi: Tanla'nın gerçek ailesi. Bibi onun Bellatoressin olduğunu söyledi ama Tanla'nın yetimhaneden geldiğini biliyoruz. Peki öz ailesi onu neden bıraktı? Ve o kırmızı kahkül... 

Bu tür gizemler hikayeye güzel bir tempo kazandırmış.

En üzüldüğüm karakterse Homie oldu. Lanetli çocuk... Albastılar bana zaten ürkünç geliyordu şimdi daha ürkünç oldu. 

Not: Hikayenin başında karakterleri ve hikayeye özgü terimleri akıcılığı bozmadan açıklaman çok güzel olmuş. Böylece aklımızda bu ne demek gibi bir soru oluşmadı.

Bu arada eğer ben de Bellum Akademi'de olsaydım "Portum" olmak isterdim. 

---------------📖--------------

Nice basılı eserlere. Bellum Akademi'nin seri olacağını söylemişsin. Onları Wattpad'de yayımlayacak mısın bilmiyorum ama harika bir serinin yolda olduğunu biliyorum. 

Yolun açık olsun güzel yazar. ❤


Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin