Yazar: 1Stellar1
Tür: Fantastik ✨
Öncelikle tanıtım konusunda bir önerim var. En başta kitabın özeti olursa daha iyi olur. Çünkü okur ilk olarak kitabın kapağı ve tanıtımı ile karşılaştığı için önde hikayeyi görmek daha iyi olur.
Bir de başlardaki resimlerin harika detaylar olduğunu söylemeliyim. ✨
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
*Anlatım konusunda bir hayli başarılı bir kitap. Özellikle sayfa düzeni başta olmak üzere kısmen kusursuz.
Sayfa düzeni benim Wattpad için en uygun gördüğüm şekilde yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar. Peki neden böyle düşünüyorum?
Uzun paragraflar okurun dikkatini dağıtabileceği gibi sıkar da. Ayrıca yerinde bölünmediği için karmaşıklık yaratır. Bu kitapta bunların hiçbiri yok. Sayfa düzeni tek kelime ile mükemmel.
Aynı şekilde betimlemeler de öyle. Ne az ne de fazla, tam denge halinde.
Ama akıcılık konusunda bir fazlalık var. Kısmen kusursuz dememin sebebi de kendisi. Diyalog sonlarındaki "dedi" vb. kelimeler.
Daha önce değerlendirdiğim kitaplarının aksine birçok yerde denge halinde kullanılmış. Ama birkaç yerde hâlâ bu hata var. Bu yerler ilk üç bölüm için bir elin parmağını geçmez ama kitabı her açıdan değerlendirdiğim için değinmek istedim.
* Dilbilgisi de yine kısmen kusursuz diyebileceğim bir şekilde. Okuru çok rahatsız eden yanlışlar yok. Sadece birkaç yerde harf hatasından kaynaklı kelime hataları var. Somut bir örnek vermem gerekirse şunu verebilirim.
Burada "yüce" demek istemişsin sanırım. Birkaç yerde daha böyle harf hataları var. Tavsiyem onları düzeltmen olur.
Bir de şöyle bir bağlaç hatası buldum.
Burada doğru yazım "tabii ki de" şeklinde diye biliyorum.
Noktalamada ise bir kusur görmedim.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Hikayemiz başka bir dünya ile bağlantılı olan Ronya'yı konu alıyor. Fantastik eserlerde eğer başka bir evreni konu alıyorsa ve hikayenin başlarında bu evreni açıklamıyorsa küçük bir "prolog" yazılması gerektiğini düşünürüm. Ama bu kitap için bu düşüncem geçerli değil.
Çünkü hem merak unsuru ön planda hem de yavaş yavaş hikaye bize bunu anlatıyor. Bu sebeple "prolog" bölüm tavsiyem burada geçersiz.
---
Bir Mairon olduğunu öğrendiğimiz Ronya'nın bu dünyaya yavaş yavaş adım attığını görüyoruz. Aynı zamanda güç savaşlarının yaşandığı bir yer Sairen.
Flaine ve onun gücüne kim sahip olacak?
--📖--
Anlatım ve dilbilgisi yönünden birkaç tane kusuru olsa da harika bir kitap. Merak unsuru ön planda ve konu harika bir şekilde işlenmiş.
✔Sana tavsiyem reklam faaliyetleri yapman.
Umarım kalemin hep ilhamla dolu olur. Görüşmek üzere. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...