Yazar: Kubragnccc
Tür: Genel Kurgu 📖
❕ Yetişkin içeriklidir.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatım olarak Wattpad'de gördüğüm en başarılı kitaplardan olduğunu söylemeliyim. Şimdi sırasıyla neden böyle düşündüğüme bakalım:
Sayfa düzeni benim Wattpad için en uygun gördüğüm şekilde: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünüş diyaloglar.
Not: Genelde orta paragraflar kullanılmış.
Betimlemeler ise bir hayli iyi ve kendilerini okutturuyor. Özellikle yüksek duygu durumları çok iyi anlatılmış. Ayrıca dengeli de; çok olması gereken yerde çok, az olması gereken yerde az.
Akıcılıkta öyle. Yoluna taş koyan bir şey göremedim. Bunda ilk iki durumun da büyük katkısı var elbette.
Kısacası anlatım mükemmeldi.
* Dilbilgisindeyse birkaç tane tekrar eden hata dışında öyle ciddi bir sorun yok. Bu arada tekrar eden hatalar da gözü şiddetle rahatsız edecek tarzda değil. Ben iki gruba ayırdım, tekrarlı hatalar ve detay hatalar. Görünce netlik kazanacaktır.
Tekrarlının ilki "de" eki ile ilgili.
Burada "ev de dönmüştü" daha uygun gibi.
Burada ise "mola sırası sende" daha uygun gibi.
Ayrıca sarı ile işaretli kısım ikinci tekrarlı hataya örnek. Nokta gelmesi gereken yerde virgül kullanılmış.
Altta olanda yine aynı şey geçerli. Üstte de soru işareti daha uygun gibi.
Tekrarlı olanlar bunlardı. Açıkçası gözü çok rahatsız etmiyor. Sadece tekrarlı oldukları için sıkıntı var.
Şimdi ise benim fazla detay olarak gördüğüm ve eleştiriye dahil etmediğim hatalar var. Açıkçası dediğim gibi normalde dahil olmazdı ama bazı yerlerde uyup bazı yerlerde uymayınca değinmek istedim.
İlki â ile ilgili. Açıkçası bu kurala dikkat etmen beni sevindirdi çünkü pek çok kişi bunu göz ardı ediyor. Kâbus derken kullanılmış ama hâlâ derken kullanılmamış. Burada anlam hatası da oluşuyor, hala ve hâlâ.
Bir diğeri ise zarf fiilden sonra virgül getirilmeyeceği kuralı. Dediğim gibi bu kurallar fazla detay ve normalde eleştiriye dahil etmem ama bazı yerlerde dikkat edilip bazı yerlerde edilmeyince uyarmak istedim.
Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum.
* Gölge ve ışığın zıtlığı zarif bir aşka dönüşebilir mi? Cevabımız evet, dönüşebilir.
Hikayemizse başlarda yoğun duygularla başlıyor. Kaynağı ise benim gördüğüm en karaktersiz baba. Açıkçası o ve ailesine diyecek söz bulamıyorum, buluyorum ama diyemem. Eleştiri dili buna engel oluyor. Madem yaptın ama neden, neden kızını da terk edersin? Hem maddi hem de manevi olarak. Ama Güneş ve Işıl bunun üstesinden gelir, gelecektir.
Açıkçası güçlü kadın karakterler favorilerim olmuştur. Sebebi ise bence malum...
Ama Işıl'ın arkadaşlarına da özenmedim değil. Kara gün dostu böyle olur.
Peki Gölge'nin olayı nedir? İleride göreceğiz. 😄
---📖---
Güzel bir kurgu, kusursuz bir anlatım ve özenli bir dilbilgisi...
✅Sana verebileceğim son tavsiye reklam faaliyetlerine ağırlık vermen olacak.
Işığın daima seninle olması ve yolunu aydınlatması dileğiyle... Hoşça kal. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...