Yazar: isimimmm
Tür: Fantastik ✨
✔Tamamlanmıştır.
Öncelikle tür konusunda çok şaşırdığımı söylemeliyim. Çünkü kapak, tanıtım ve ilk bölümlerde fantastiğin esamesini çok göremiyoruz. Sen belirtmemiş olsan belki ben de anlamazdım fantastik olduğunu.
Bu sebeple ilk tavsiyelerim kapak ve tanıtım hakkında olacak.
* Kapağı değiştirmeni öneririm. Okurun ilk izlenimini edindiği yer olduğundan kapağın hem ilgi çekici hem de hikayeyi yansıtır olması gerekir. Yansıtma olayını çok bilemeyeceğim çünkü yoğunluktan dolayı birkaç bölüm okuyabildim. Ama ilgi çekme konusunda çok başarılı görmedim.
Eğer değiştirmeye karar verirsen tasarımlarını beğendiğin bir tasarımcıdan istekte bulunabilirsin.
* Tanıtıma gelecek olursak şu anki tanıtım genel kurgu tarzı bir tanıtım olmuş. Dediğim gibi ilk bölümlerde fantastik göz önünde değilse bunu kapak ve tanıtım ile belirtebilirsin. Yani tanıtımı da bu kapsamda güncellemeni öneririm.
Not: "Etiketlerimde fantastik var, yetmez mi?" sorusuna şöyle bir cevabım var. Evet, etiketler çok önemlidir. Ama ne yazık ki birçok yazar daha çok önerilme ve reklam amaçlı kitaplarda alakasız etiketlere yer veriyor. Bu nedenle dışarıdan kitabın fantastik olduğunun yansıtılması çok önemli. Kitabın bu durumdan zarar görmemesi için bence en iyi önlemdir bu.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatım konusunda güzel ve potansiyeli olan bir kitap. Güzel olarak değerlendirmemin nedeni başta sayfa düzeni olmak üzere betimlemelerin güzel oluşu.
Sayfa düzeni benim Wattpad için en uygun gördüğüm düzende yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar. Böyle düşünmemin sebebi ise uzun paragrafların okuru sıkabileceğini düşünmem.
Ama bir konuda eksiklik fark ettim. Betimlemelerin güzel olduğunu söylemiştim ama ne yazık ki çok az görüyoruz. Özellikle bazı duygusal sahneler için şarttır betimlemeler. Şu anda bahsettiğim kısımlar sade, daha doğrusu eksik hissiyatı uyandırıyor. Elbette her sahneye betimleme konulamaz ama senin bu ayrımı yapacağını hissediyorum. 😊
Bölümler kısa dediğimiz düzeyde. Olaylar bazı noktalarda çok hızlı yaşanmış -ki betimleme eksikliğinden de kaynaklanabiliyor bu durum.- Bölüm uzunluğu konusunda çoğu Watty kullanıcısı kısa bölümlerden yana. Yani bir artısı var, şahsen uzun bölümlerin devamlılık açısından gerekli oldu kanaatindeyim ama okurlar kısalıktan yana.
Son olarak da bir uyarıda bulunmak istiyorum. Diyalog sonlarındaki "dedi" vb. ifadeler arka arkaya kullanıldığında akıcılığı sekteye uğratır. Okuduğum bölümlerde görmedim böyle bir durum ama ilerisi için küçük bir hatırlatma.
* Dilbilgisindeyse birkaç yazım yanlışı söz konusu. Somut bir örnek vermem gerekirse "heryer" ve "yada" yı verebilirim. "Ya da" ayrı yazılan bir bağlaçtır. "Her yer" de ayrı yazılır.
Bir de bazı sözcükler konuşma dili ile yazılmış. Yazım dili İstanbul Türkçesi kabul edildiğinden günlük konuşma dilinin edebi metinlerde kullanımı doğru olmaz. Tavsiyem onları düzeltmen
Noktalamada ise bir yanlışlık görmedim.
Not: Birkaç harf hatasına rastladım. Somut bir örnek vermem gerekirse şunu verebilirim.
Evine geldiğimde ise zaman öldürürdüm.
Burada kendi satın alacağı evden bahsediyor ama başkasının eviymiş gibi söylenmiş. Benim mi göremediğim bir şey var? Eğer öyleyse lütfen belirt.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Evet, hikayeye duygusal bir açılışla başlıyoruz. Ailesini kaybeden ve hayata tutunmaya çalışan bir kızın hikayesi.
Başta da söylediğim gibi hikaye başlarda genel kurgu ağırlıklı ilerliyor. Ama rüyada görünen o kadından bir şeyler çıkacak gibi.
Hastanede kalma mevzusunu ne yalan söyleyeyim başta anlamadım. Ama sonra kafama dank etti. Acil servis zaten çok dolu, kimse sana neden buradasın diye sormaz.
Fantastik ögelerin kaçıncı bölümde başladığını da belirtirsen sevinirim. Ona göre son bir tavsiye vereceğim de.
-------📖------
Yazarlık konusunda tavsiyeler istemişsin. Elimden geldiğince yardımcı olurum. Umarım değerlendirmem faydalı olur. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...