Kilden Krallık ✨

49 15 2
                                    

Yazar: turall_b

Tür: Fantastik ✨

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.

* Betimleme konusunda kendini kanıtlayan bir anlatım gözüme çarpan ilk şey. Hikayenin mihenk taşı olarak gördüğüm betimlemenin önemini anlatsam bu kısım gerekenden uzun olur. Tek bir kelimeyle açıklama gerekirse de "muazzam" olurdu.  

Sadece anlatımın diğer unsurlarında birkaç pürüz gördüm. 

İlki paragrafların düzeni. Genellikle orta ve uzun paragraflar tercih edilmiş. Uzun paragraflar okuyucuyu sıkabileceğinden onları bölmeni öneririm. Özellikle birkaçı bir hayli uzun.

İkincisi ise diyalog sonlarında kullanılan "dedi, demiş" vb. ifadeler. Bu tür kelimeler arka arkaya kullanıldığında akıcılığı ciddi anlamda bozar. Ha, okuduğum bölümlerde böyle bir sıkıntıya rastladım mı? Sadece bir yerde. Ama onun haricinde ara ara ve dozunda kullanılmış. 

Bu kelime için küçük bir uyarı. Tıpkı diğer bölümlerde yaptığın gibi diyalogları onsuz bağlayabilirsin ya da cüzi bir şekilde kullanabilirsin. Ama arka arkaya geldiği yerleri düzeltmen tavsiyemdir. 

* Dilbilgisindeyse birkaç harf hatası, bağlaç hatası ve birkaç kelimenin tekrarlı hatasına rastladım. Bu arada hiçbiri çok sık tekrar etmemiş. Bağlaçların bir iki yerde hatalı kullanımı söz konusu, tekrarlı kelime hataları ise taş çatlasın dördü geçmez. Ama kitabı her açıdan değerlendirdiğim için değinmek istedim. 

İlk gözüme çarpan kelime hatası "öldüre bilirdi" ve türevleri oldu. Bu tür fiiller birleşik yazılır.

İkincisiyse "şu an" kelimesi. Genelde bitişik kullanılmış. Ayrı olması gerekiyor. 

Noktalamada ise bir yanlışlığa rastlamadım. (Ya da gözüme çarpmadı.)

Not: Birkaç mantık hatası olduğunu düşündüğüm cümleye rastladım. Eğer başka bir durum söz konusuysa lütfen belirt. 

 " ...ya da günlerle onun dediğini yapmam için evin bodrum katına kilitledi."

 Burada günlerce mi demek istedin?

"Normalde kral eceliyle öldükten sonra tahta çıkıp ülkeyi güzel yerlere getirmeli olan sen de kralla beraber öldürüldün ve..."

Ben burayı anlamadım. Sanki cümlede eksik bir yer var. Getirecek mi demek istedin?

Buradan sonrası spoiler içerir. 

* Ne yalan söyleyeyim ilk bölümün sonunda tıpkı William gibi şok geçirdim. Üzüldüm de ona. Önce ailesinin onu evlat edindiğini öğrendi, dahası sadece soyadını devam ettirmesi için evlat edindiğini öğrendi! Sonra aslında bu zamana ait olmadığını... Gerçekten şok üstüne şok yaşadı.

Bir de apaçık söylüyorlar baban ve sen suikaste uğradın diye. Ama başka şansları da yok. İnanmamış ki Prens William.. Bakalım William Parker inanacak mı?

İnandı.

Kraliçe ile Uliana arasındaki gerginlik ise kardeşleri en çok etkileyen durum bence. Özellikle Prenses Freya'nın annesini savunması, abisine dahası Kraliçe'ye karşı çıkması ona saygı duymamı sağladı. Ama taht hakkındaki düşünceleri William için büyük bir tehdit.

Bakalım William için ölüm çanlarını çalacak olan kim? Kim var bu suikastin arkasında?

Bölüm sonlarında bizler için soruların olduğunu gördüm. Ben de kendimce cevap vereyim. 

* Bence William, ileride onları bekleyen tehlikeleri gördükten sonra David'e karşı nefreti yok olacak. 

* Kendi zamanına alışması... Elbet alışır ama nasıl alışır? Bir anda taht oyunlarının içine düştü. Dahası çağ atladı çağ. Her şey daha eski, modern yaşamın izleri daha icat bile edilmemiş. Ama William bu. Atlatır. 

* Brice için ihanet seziyorum. Abisini saf dışı bırakmak için çalışabilir. Aynı şekilde ne kadar Freya'ya saygı duysam da ona da güvenmiyorum. Sonuçta burası taht oyunları. Kimseye güven yok. 

--------------📖--------------

Güzel bir konu, muazzam bir betimleme ve tıkır tıkır işleyen bir akış. Sadece gözüme çarpan birkaç detay var. Özellikle paragrafların yeniden düzenlenmesi bence içlerinde en önemlisi. 

✔ Sana son tavsiyem hikayenin tanıtımını yapman. Çünkü güzel bir konusu var ve fantastik severlerin ilgiyle okuyacağı bir kitap olacağını tahmin ediyorum. 

Yolun açık olsun. ❤

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin