Yazar: @ervayasar57
Tür: Genel Kurgu 📖 (Aksiyon da olabilir diye düşündüm. Eğer aksiyonsa lütfen belirt.)
Tanıtım kısmı harika olmuş. Bölüm başlarında önceki bölümü kısaca anlatman da öyle.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatım açısından iyi bir metin ama birkaç pürüz var. Paragrafların ayrımı gayet iyi olmuş, diyalog konusunda söylemek istediğim bir şey var.
Diyalog sonlarında dedi, demiş vb. sözcükler kullanmana gerek yok. Zaten tırnak işareti koyduğun için diyalog olduğu anlaşılıyor. Ayrıca böyle sözcükler akıcılıkta zedelenmeye tabiri caizse kesilmeye neden olur.
Yani tavsiyem "dedi" sözcüğünü diyalog sonlarından kaldırman.
Ayrıca birkaç yerde betimleme kullanman iyi olur. Evet, betimlemelerin oldukları yerler var ve açıkçası çok iyi betimlemeler. Ama hikayenin belirli noktaları çok keskin dönüşlere sahip. Onları yumuşatman için betimleme iyi olacaktır.
* Dilbilgisi konusunda birtakım yazım yanlışları var. Birtakım derken tek bir sözcüğün devamlı olarak yanlış yazıldığından bahsediyorum. O da iç ses sözcüğü.
Normalde yazım yanlışlarına takılmamaya çalışırım. Sonuçta her kitapta küçük yazım yanlışları görmezden gelinebilir. Ama çok kullanıldığı ve önemli bir yeri olduğunu düşündüğüm için bu kadar üzerinde durduğumu söylemeliyim.
Bunun haricinde birkaç bağlaç ve klavye hatası var. Ama o kadar da göze batmıyor.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* İçeriğe gelirsek güzel bir konusu var. Yoğunluktan dolayı üç bölümünü okuyabildim. Bu bölümlerde ise en sevdiğim ayrıntı şu oldu:
Asel'in iç sesi ile yaşadığı tatlı atışmaları çok sevdiğimi söylemeliyim. Birçoğumuzun içinde böyle bir ses olduğunu ve aynen böyle didiştiğimizi düşünüyorum. Birçoğumuz derken ben de bu kategorideyim.
En şok olduğum sahneyse babasının pat diye evlenmek istediğini söylemesiydi. Tamam, kızın sana direkt konuyu sordu ama biraz yumuşatsan ölür müydün? Annesinin yasını hala tutan bir kızın karşısına geçip de pat diye evlenmek istediğini söylersen ne olur? Kızın boynuna mı atlar?
Bu arada küçük bir mantık hatası buldum. Siz nasıl düşünürsünüz bilmiyorum ama bence mantık hatası.
Hırsız giren bir evi toplamak... Eğer polis çağırmayacaksanız olabilir ama çağıracaksanız olay mahalini toplamış oluyorsunuz. Hikayede bunu tam olarak belirtmediği için havada kalmış bir ayrıntı.
--------------------📖----------------------
Birkaç ayrıntı dışında anlatımıyla ve üslubuyla güzel bir kitap.
Henüz hikayenin maceralı olduğunu düşündüğüm kısımlarına gelmemiş ama ilk üç bölümü çok güzeldi. Kim bilir hikayenin ilerlediği noktaları nasıl olacak? ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...