Rüya Tacirleri 🌃

50 23 12
                                    

Yazar: _kleopati_

Tür: Bilim kurgu 🌃

Not: Bölümlerdeki görsel/kapaklar muhteşem detaylar, ellerine sağlık. ❤

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* İlk olarak girişte hikayeyi daha iyi anlamamız için yazılan bölümler çok yerinde olmuş. Fantastik ve bilim kurgu tarzları kendi evrenlerine sahip oldukları için açıklamalar gereklidir. 

Eğer akışı bozmuyorsa hikaye akışı içinde yazılabilir ya da başta onu anlatan bölümler konulabilir. Burada ikisinin ortası olmuş, her şekilde enfes.

Muhteviyata inecek olursak ilk sayfa düzeninden başlayalım. Benim Wattpad için en uygun gördüğüm düzende yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar. 

Not: Ortalayarak yazma, kalınlık ve italik yazının da harmanlanması sayfa düzenine bir artı getirmiş. Özellikle gazete vb. kesitleri için.

Betimlemeler gerçekten çok hoş, aynı zamanda ne bizi hasret bırakacak kadar az ne de bıktıracak kadar fazla. Denge halinde. 

Akıcılıkta keza öyle, engel bir duruma rastlamadım.

Buradaki sonucum şu ki anlatım konusunda bence mükemmel.


* Dilbilgisi olaraksa yazarımız yakın zamanda "Keşfedilmeyi Bekleyen Yıldızlar" a başvurduğu için dilbilgisi hataları detaylı bir şekilde kendisine verildi ve şu an düzenliyor. Bu sebeple yeniden değinmiyorum. 

Buradan sonrası spoiler içerir. 


* İnsanlığın geleceği sizce nasıl olacak? Teknoloji bize faydasından çok zarar mı getirecek yoksa tam tersi mi?

Şunu belirtmeliyim ki "Rüya Tacirleri" bence dibine kadar özgün bir kitaptır. İşlediği konuyu daha önce bir yerde görmediğimden ve elbette o atmosferinden kaynaklı böyle düşünüyorum. 

Teknoloji öyle bir noktaya gelmiştir ki biz insanlara yapacak hiçbir şey bırakmamıştır. Bunun elbette çeşitli yan etkileri olmuştur ama çözümsüz kalanı belki de en önemlisi: Uyuyamamak

Şahsen uykuyu sevmeyen biriyim lakin doğamız için önemi gayet açık. Bu kitapta da o uykunun bulunmaz bir nimet olduğu zamanlara gidiyoruz, geleceğe...

O kadar önemli ki sadece bu amaç için RMO kuruluyor. 

Benim hikayede en sevdiğim ayrıntı ise işte burada gizli. RMO için önemli olanlar kimlerdir? Parası bol olan veya güzelliği dillere destan olanlar mı? Yani toplumda önemli olan statüler mi?

Hayır, önemli olan hayal gücü. Bu bile kitabı sevmem için bir etken. 

---📖---

Farklı konusuyla her şeyden önce öne çıkıyor. 

Aynı zamanda bence mükemmel bir anlatım ve düzeltilen dilbilgisi ile tamamlanacak. 

✅ Sana verebileceğim son tavsiye reklam faaliyetlerine ağırlık vermen olur. 

Seni tanıdığım ilk kurgu benim için her zaman ayrı bir yerde olacak lakin "Rüya Tacirleri" de adım adım yükseliyor. 

Kendine çok iyi bak,  kâbusların kapını çalmadığı rüyalarınsa her daim yanında olması dileğiyle... 

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin