Yazar: Rheamida
Tür: Fantastik ✨
Not: "Yetişkin içerikli" ibaresini göremedim ancak bulundurduğu şiddet vb. dolayı eklenmesini öneririm.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* İlk olarak başarılı bir anlatımı olduğunu söylemeliyim. Betimlemeler çok hoş ve tam kararında kullanılmış, yani ne bizi hasret bırakacak kadar az ne de bıktıracak kadar fazla.
Akıcılıkta keza öyle, bizi aşırı rahatsız edecek bir durum yok. (Aşağıda hafiften olan duruma değineceğim.)
İş sayfa düzenine gelince fazla olan bir durum var. Bazı paragraflar olması gerekenden uzun. Demek istediğim şu yani, genelde kısa-orta paragraflar kullanılırken birkaç istisna paragraf uzun kaçmış. İçlerinde keskin bir geçiş yok lakin bölünebilecek yerleri var.
Az oldukları için çok rahatsız etmiyor açıkçası ama hem estetik hem de akıcılık için düzeltmeni öneririm.
Not: Kalın yazının yerinde kullanımı da sayfa düzenine bir artı sağlamış.
Not: Şu kısım biraz kafamı karıştırdı. "Çıkarma" mı demek istedin?
* Dilbilgisi olaraksa özenli bir çalışma gördüm. Açıkçası o kadar özenliydi ki bölümde değindiğim başlıca hataların hiçbirine rastlamadım.
(Bu hatalar gözü çok rahatsız eden ciddi hatalar olarak gördüklerimdir.)
Bu sebeple böyle özenli bir dilbilgisini mükemmelleştireceğini düşündüğüm olaylardan bahsedeceğim. Şunu belirteyim, bu hatalar okuma esnasında çok rahatsızlık vermez lakin dikkatli okurların da gözünden kaçmayacağını belirteyim.
İlki zarf fiilden sonra virgül kullanılmasıyla ilgili. Bildiğim kadarıyla tek bir zarf fiil varsa ondan sonra virgül kullanımı doğru değildir.
Burada ise hem virgül hem de ama kullanılmış. Aynı anda kullanımı doğru bir kullanım değil.
Not: Genelde rakam kullandığını fark ettim. Edebi bir metin olduğu için rakamların çok kullanılmaması daha iyi olur. Elbette mutlaka olacağı yerler vardır, sadece yazı ile de yazılabileceği yerlerde yazıyla yazmanı öneririm.
Sadece birkaç detay hata vardı, onun dışında gayet başarılı ve özenli. Bir okur olarak böyle özenli bir dilbilgisi için teşekkür ederim. ❤
Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin unsurlar taşıdığını tekrar belirtmek isterim.
* Güneşini kaybeden bir krallık... İhanetin kampçısını tadan bir kız...
Hikayemiz bir zamanlar mutlu olduğunu düşündüğüm bir krallığın distopik bir krallığa evrilmesiyle başlıyor. Kitaba adını da veren bu krallık, işini o kadar sağlama almış ki geçmişten kalan tüm bilgileri (çoğunu) yok etmiş.
Ana karakterimiz Alin ise aşık olduğu adam -ki bence kendisi ş ile başlayan küfrü hak ediyor- tarafından ihanete uğrar ve ıstırap dolu hayatı başlamış olur.
İmparatorluğun devri ise yavaştan tehdit altında gibidir. Kim bilir belki hiç ummadıkları biri yapacaktır bunu.
---📖---
Özenli bir evren ve onun kadar özenli bir yazım...
✅ Sana vereceğim son tavsiye reklam faaliyetlerine ağırlık vermen olacak.
Güneşin bir gün yeniden doğması ve Alin'in onu görmesi dileğiyle...
Hoşça kal. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...