Yazar: birkutsalpatates
Tür: Fantastik ✨
❕ Yetişkin içeriklidir.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* İlk olarak "yazar" Wattpad'de gördüğüm en iyi anlatımlara sahip olanlardan birisi. Fark ettiyseniz kitap demedim, yazar dedim.
Kendisinin daha önceden de bir kitabını değerlendirdiğim ve çeşitli etkinliklerde de yazılarını okuduğum için aşinayım diyebilirim.
Okuduğum her metninde de kalitesini korudu, dahası korumakla kalmadı her seferinde bir basamak üste de çıktı.
Şimdi onu "Aşk ve Ölümün Hançeri" ile değerlendirelim. Klasik olarak üç ara başlığa bakıyorum. İlki sayfa düzeni.
Benim Wattpad için en uygun gördüğüm düzende yazılmış: Kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar.
Not: Kalın ve italik yazının da verimli kullanımı sayfa düzenine bir artı getiriyor.
Betimlemelerse tek kelime ile şahane. Kendisinin betimlemeler konusunda bir ödülü de var. 😉
Akıcılıkta öyle, onu sekteye uğratan bir durum yok.
Dediğim gibi yazar her seferinde bir basamak üste çıktı bence. Bu hikaye de benim gözümde anlatım olarak kusursuzdur.
* Dilbilgisindeyse klasik olan yani genel Wattpad kitaplarında gördüğümüz hatalar yok. Dilbilgisi konusunda hassassanız sizin bile dikkatinizi dağıtmayacak özende yazılmış.
Bu tarz özenli dilbilgilerinde değerlendirmeye dahil etmediğim durumlara geçerim çünkü bilirim ki yazar zaten bu konuda bilgili. Neredeyse mükemmel olan dilbilgisi neden mükemmel olmasın?
Detaylarda ise bir durum hariç olmak üzere hepsinden geçti. Geçemediği ise şöyle:
Bağlaçlar konusunda benim bildiğim kadarıyla "ama, ve" ile cümle başlangıcı uygun değil. Tekrar eden bir durum ayrıca.
(İkincinin sonundaki amayı örneği olduğu için çizmedim.)
Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu belirtmek isterim.
* Aşk ve ölüm sizce ne kadar yakındır? İşte bu kitapta yakınlıklarını fantastik bir yol ile görüyoruz çünkü ana karakterlerimizden olan "Aşk ve Ölümün Oğlu Amors" bizlerle.
Normalde özgün olan evrenlere bakışım biraz torpillidir bunu kabul etmeliyim. Özgünden kastım türdeşlerinden bir farkı olan terimleri vs. olmasıdır. Mesela Harry Potter serisinde büyüler, LOTR serisindeki neredeyse her şey. 🤭
Bu kitapta da özgünlüğün dibini sıyırmışlar. Sıfırdan bir din; yirmi bir oğul, on altı kız ve Solum...
Tanrı Solum'un yarattığı kız ve oğulları geçtim adları bile yeterli böyle düşünmem için. Mesela Aşk ve Ölümün oğlu, Ay ve Yıldızların kızı... Böyle 35 karakterin daha olduğunu düşünün.
Şimdi işin biraz daha muhteviyatına inelim.
Hikayemiz birden fazla kişinin anlatımından yazılıyor ve yazarın da belirttiği gibi bu geçişler bizi başta biraz zorluyor ama ilerledikçe her şey yerli yerine oturacaktır.
En böyle beynimin yandığı yerse o dua sahnesiydi. Gerçekten oradaki karakterin duygularını yaşadım diyebilirim. 🙃
Aynı zamanda değinmek isterim ki gizem yönünden de çok güçlü bir tarafı var. Bence en büyük gizem Amors ve Luna diyorum ve başka bir şey demiyorum.
---📖---
Büyük bir emek ve büyük bir ihtişam...
✅ Sana verebileceğim son tavsiye reklam faaliyetlerine ağırlık vermen olur.
Serinin ilk kitabı olarak ihtişamlı bir başlangıcı olduğunu söylemeliyim. Devamını merak içinde bekliyorum.
İlhamın hep seninle olsun, hayal gücünün bir sınırı olmadığını bir kez daha kanıtladın. Kendine çok iyi bak, hoşça kal. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...