Ufuktaki Buluşma ๛Oneshot 📖

37 17 2
                                    

Yazar: 1Stellar1

Tür: Genel Kurgu 📖 |Kısa Hikaye|

Şimdidem yeni kapağın hayırlı olsun. Efia'da gördüm isteğini. Tavsiyelerimin içinde kapak tasarımı hakkında bir bölüm de olacaktı. Sen benden önce davrandın. ❤

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Sevdiğim yönlerinden başlamam gerekirse sayfa düzeninden başlamam gerekir. Wattpad kitaplarında olması gerektiğini düşündüğüm sayfa düzenini tamı tamına karşılıyor. Paragraflar kısa-orta uzunlukta ve diyaloglar çok oldukları yerlerde ayrılmış. 

Ama akıcılıkla ilgili bir pürüz ve betimlemelerde eksiklik olduğunu gördüm. Akıcılıktan başlamak gerekirse onu bozan tek bir unsur var: Diyalog sonlarında kullandığın "dedi" vb. kelimeler. Arka arkaya sık tekrar ettikleri için akıcılığı ciddi anlamda sekteye uğratıyor. Kullanabilirsin elbette ama arka arkaya olmasa iyi olur. Tavsiyem o kelime olmadan olayı bağlaman ya da kullanmak istiyorsan arka arkaya kullanmamaya dikkat etmen olacak.

Betimlemelere gelirsem neden eksik buldum? Zaten tek bölümlük bir hikaye ve sahneler arası geçişler fazla. Bu özelliğinin bir gereği. Ama hikayede betimlemelerin eksikliği hissediliyor. 

Evet, her sahnede betimleme kullanılmaz ama yazdığın betimlemeler güzel ve bunu kullanmaman (en azından gerektiği yerlerde kullanamaman) hikayeyi yavanlaştırıyor. Tavsiyem betimlemelere önem vermen. Senin doğru yerleri bulacağını biliyorum. 


* Dilbilgisindeyse öyle ahım şahım bir yazım ve noktalama yanlışı yok. Bu konuda seni tebrik ederim. ❤

Buradan sonrası spoiler içerir. 


* Renkler... Ne kadar da özel olduklarını Beatrice'i tanıdığım zaman yeniden anladım. Hayatı sadece iki tonda görmek gerçekten zor bir süreç olmalı. 

Ayrıca onun depresifliği ve hayattan vazgeçişi beni de depresif bir ruh haline büründürdü. 

Gerçi onun yaşadıklarını yaşasam ben de farklı bir ruh halinde olmazdım herhalde. Annesi ve babasını kaybetmiş. Üstüne üstlük babaannesini de toprağa verince... 

Ama hayatına son vermesinin oğlanın gözünün önünde olması peki. Sevdiği kadın gözlerinin önünde gitti. 

Ne yalan söyleyeyim mutlu bir son bekliyordum. Tam bir ters köşeye uğradım. 

Keşke inansaydın Beatrice.

---------------📖---------------

Tek bölümlük bir hikayeydi ve türünün özelliklerini sürdürüyordu. Tek bölümde kendini kanıtladın. Sadece birkaç anlatım pürüzü var. 

Bakalım uzun hikayelerin nasıl? 



Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin