Yazar: Cem3400
Tür: Gizem 🗝
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Kısa-orta uzunluktaki paragraflar ve onlardan çoğu zaman ayrılmış diyaloglarla beğendiğim bir anlatım örneği oldu. Beğenmemdeki asıl sebep uzun paragrafların okuyucuyu sıktığını, yorduğunu düşünmem. Diyaloglarsa orta uzunluktaki paragraflara denk geldiğinde ayrılmış ki paragrafların uzuna kaçmasını önlemiş. Böylece paragraf düzeni kendini korumuş.
Ama diyalog konusunda seni uyarmak istediğim bir nokta var: Sonlarda kullanılan "dedi, demiş" vb. ifadeler. Okuduğum bölümler boyunca arka arkaya kullanıldıklarını çok görmedim. Ama ileriki bölümler için bir uyarı. Bu tür kelimeler sık kullanıldığında akıcılığı ciddi anlamda bozar. Ama bu kullanma dediğim anlamına gelmiyor. İlk bölümlerde olduğu gibi azar azar, dozunda.
Bölüm uzunlukları kısa denilebilecek düzeyde. Çoğu okurun uzun bölümlerde sıkıldığını düşünürsek o tarz okurlar için ideal uzunlukta. Gerçi ben uzun bölümlerin devamlılık açısından önemli olduğunu düşünürüm. Ama bölümlerin yerinde kesilmesi devamlılığı koruyor. Yani bölüm uzunluğu yazarın tercihinde olduğu için bana çok laf düşmez.
* Dilbilgisindeyse birkaç bağlaç hatasına rastladım. Gözü yoracak kadar çok değiller ama istersen düzeltebilirsin.
Noktalamadaysa normal nokta yerine üç noktanın kullanıldığı bazı yerler var. Onları düzeltmeni öneririm.
Not: Tanıtım kısmında tüm kelimelerin büyük harfle başlamasının özel bir sebebi var mı? Eğer yoksa başlık haricindekilerin yazımı yazım yanlışına girer.
Not: İlk bölümde gazete haberlerine geldiğimizde Yazı: diye belirtmene gerek yok. Yazım stillerini özenle kullanman bu açığı kapatmış. Haliyle yazı kelimesi gereksiz kullanılmış orada. Çok önemli bir ayrıntı değil ama kitabı her açıdan değerlendirdiğim için değinmek istedim.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Dedektifler... Suç ve gizemin esintisini hissedebiliyorum. Sanırım çeşitli vakalarla ilerleyecek. İlk vakamız ise babasını meçhul bir sebepten kaybetmiş Gizem'in hikayesi.
En başta Doruk'un tavrı beni de rahatsız etmedi değil. Tamam, nesnel bakmalısın. Kız büyük bir travma yaşadı ama en azından düzgünce dinleseydin. Kim bilir Derya gelmese vakanın seyri nasıl değişecekti?
Sonunda ne oldu, işin altından başka bir gizem çıktı. Muharrem Dolu'nun tavırları zaten yeterince şüpheli. Bakalım işin aslı nasıl, gerçek katil/katiller kim?
Göreceğiz.
--------------📖-----------------
Bu tür eserlerde mühim olan en önemli nokta gizemi sonuna kadar yaşatmaktır. İlk bölümlerde kısmen belirli olarak gidiyor ama ters köşe her zaman olabilir, gizemini koruyan bir hikaye ve gizemini sonuna kadar sürdürmesi dileğiyle.
Yolun açık olsun. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...