Yazar: golgeyazarrr
Tür: Fantastik ✨
Başta kafamın karıştığını söylemeliyim. Özellikle tür konusunda yaşadım bu karışıklığı. Tanıtım bölümüne göre fantastik olduğu bas bas bağırıyor ama ilk üç bölümde fantastiğin esamesini görmediğim için yaşadım bu kafa karışıklığını.
Ama sana sorma ihtiyacı hissetmemdeki asıl nedenler "fantastik" etiketinin olmaması ve kapağın fantastikten çok genç kurgu tadında durmasıydı.
Okuyucunun fantastik olduğunu ilk bakışta anlaması için tavsiyem kapağı güncellemen olacak. Siyah tonlarında bir kapak olduğundan ayrıca yazıları okumak bir nebze zor.
Elbette son karar senin. Kapağı değiştirmekten yana olmayabilirsin belki. Ama hikayenin okuyucu kitlesiyle buluşması için kesinlikle "fantastik" etiketini eklemeni öneririm.
Açıkçası tanıtımda da genç kurgunun baskınlığı görülüyordu. Evet, kitabın içindeki tanıtım kısmını okuyunca fantastik olduğunu anlıyoruz ve senin dediğin gibi ilk bölümlerde fantastik bir eserden çok genç kurgu havasında ilerliyor. Ama kitabın ilk dışarıdaki tanıtım kısmına baktığımızı düşünürsek tanıtımı da güncellemen gerekebilir.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatımını başarılı ve özenli buldum. Özenli bulduğum, sayfa düzeniydi. Paragraflar kısa-orta sayılabilecek uzunlukta ve diyaloglar da arka arkaya geldiklerinde ayrılmışlar.
Başarılı bulduğum konu ise akıcılık. Özellikle kardeşlerin konuşmalarından dolayı fazla diyalog var. Normalde sonlarda kullanılan "dedi" vb. kelimelerin akıcılık için bir tehdit olduğunu düşünürüm ama arka arkaya kullanılmamışlar. Aslında nadiren karşımıza çıkıyor diyebilirim. Bu nedenle akıcılık bozulmamış.
Bir diğer konu ise betimlemeler. Evet, betimlemelerin güzel. Ayrıca koyduğun karakter fotoğraflarını da unutmamak gerek. Bir nebze az bulsam da hızlı işleyen bir temposu olduğunu düşününce hak verdim sana. Böyle metinlerde çok betimleme okuyucuyu sıkar. Bu nedenle betimlemelerde bir sıkıntı yok bence.
* Ama eksik bulduğum bir kısım var. O da keskin sahne geçişlerinde belirtmemen. Tanıtım ve ilk bölümde görüyorum ayırdığını. Hatta diğer bölümlerde de ara ara var. Ama yukarıda da söylediğim gibi hızlı bir temposu var ve bazen sahne geçişleri atlanmış.
Örnek olarak ağacın altında uyudular ama bir anda sabah oluverdi. Tavsiyem ilk bölümlerde yaptığın gibi keskin sahne geçişlerini bir emojiyle belirtmen.
Not: Kullandığın emoji tarzını sevdim: Ay ve evreleri. ❤
* Dilbilgisindeyse belirli aralıklarla tekrar eden iki yazım yanlışı tespit ettim. İlki bağlaçların yazımı. Bazen doğru bazense yanlış yazımı söz konusu.
İkinci yanlış ise "birkaç" sözcüğü.
Tavsiyem bu iki yanlışı düzeltmen olacak.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Öncelikle bölüm sonunda sorduğun sorulara cevap vermek istiyorum.
Yıldız'ın kardeşlerine olan bağını çok sevdim. Özellikle Ela'yı üzmemek için girdiği o çaba. Ama sırlar her türlü ortaya çıkar.
Yağız ise korumacı abi modunda. Annesi ve babasının hayatta olmadığını düşünürsek. Gerçi üvey aileleri var ama onları saymıyorum. Bildiğin çocukları başlarından savdılar. Ne bir aramak ne bir sormak? Akıllarına bile gelmedi.
Ela ise saf ama ara ara kendisinde şeytan tüyü olduğunu kanıtlamış birisi. Duygusallığını düşünürsek biraz çıtkırıldım derdim ama hiç öyle durmuyor. Ben onu çözemedim ya, doğruya doğru. 😅
Gök-Leyla ve Ege-Yıldız dörtgeni mi oluyor? Buna üçgen denmez. Leyla senin de tabir ettiğin gibi en k**** bulduğum kişi oldu. Madem seviyordun Gök'ü, neden sarhoşken Ege'yi kullanıyorsun.
Ne yalan söyleyeyim ben Ege'nin samimiyetine hafiften inandım gibi. Kardeşi ölmüş, ruh hali yerlerde. Evet kendini alkole vurması onun iradesizliğini mi gösterir bilmem ama ne yapsın diye de düşünmüyor değilim.
Ne yaptığını fark ettiği an Leyla'yı bıraktı zaten. Bence pişmanlığı gerçek ama Yıldız'ı bir daha üzmeyeceğini nereden bilelim?
-------------📖----------------
Not: Gelecek bölümlerde ne olduğunu bilmiyorum ama okuduğum kadarıyla bir +18 havası sezdim. Eğer ileride bu yolda ilerleyecekse "yetişkin içerikli" ibaresi koymanı öneririm.
Umarım yorumum senin için faydalı olmuştur. Yolun açık olsun. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...