Deli Misin? 💥

59 19 4
                                    

Yazar: @azamet-29 

Tür: Aksiyon 💥

Tamamlanmıştır. ✔

Yoruma başlamadan önce küçük bir tavsiyeye değineceğim. Daha önce yorumladığım kitabında da bahsettiğim bir noktayla ilgili: Kitap kapağı.

Şahsen ben kapaklar üstünde pek durmamaya çalışırım ama hem çoğunluğun kapaklar hakkındaki düşüncesi hem de kitabın olmazsa olmazlarından biri olarak gördüğümden dolayı üstünde bu kadar duruyorum. 

Açıkçası böyle bir kitap için kapağı yetersiz buluyorum. Daha iyisi yapılabilir mi? Evet, yapılır.

 Bunun göz alışkanlığıyla bir alakasının olmadığını düşünüyorum. Bir kitap yazmayı denemiş birisi olarak söylemeliyim ki ben de iki buçuk yılın ardından kitap kapağını değiştirince afallamıştım. Başta hiç gözüm alışamadı. Adeta kitabın ruhunun kaybolduğunu hissettim. Bir ihanetmiş gibiydi bu his. Ama gelişim için bu hissi kenara attım ve faydası olmuştu ki okunması artmaya başladı. Bu yüzden değiştirdiğim için asla pişman olmadım. 

Elbette son karar senin. Benden dürüst bir eleştiri istediğin için söylüyorum bunları. Umarım sözlerim seni kırmamıştır.

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda başarılı bir kitap. Betimlemeleri olsun, paragraf düzeni olsun... 

Sadece değerlendirdiğim ilk kitabındaki bir eksikliğe sahip: Diyalog sonlarındaki "dedi, demiş" vb. kelimeler. 

Daha önce de bahsettiğim için üstünde çok durmayacağım. Anlatım konusunda verebileceğim tek tavsiye bu kelimeler diyalog sonlarından kaldırman olacak. 

* Dilbilgisi ise bağlaç hatalarından dolayı eksik. Bağlaçların böyle çok kullanıldığı metinlerde yanlış yazılmaları gözü çok yorar ve okuyucuyu rahatsız eder. 

Yani burada vereceğim tavsiye kesinlikle onları düzeltmen olacak.

Buradan sonrası spoiler içerir. 

* İçeriği ise başlı başına okuyucuya beni oku diyor. Güzel bir konu bulmuşsun. Psikolojik kitapların ilgimi ne kadar çektiğini düşünürsem böyle söylemem yanlı bir tutum oluyor. Ama ne yapayım? Seviyorum böyle konuları.

Aslı ve Alev... Aralarında bir seçim yapmak çok mu değişik durur? En sevdiğim karakter için bahsediyorum.

Aslı desem sakin ama hayata öfkeli, korunmaya ihtiyacı olan bir kız. 

Alev ise girişken, Aslı'nın öfkesini kullanan bir kişilik... Aksiyon seviyor ve kimseye ezilmiyor.

Ama Aslı'nın hisleri ve Alev'in öfkesi arasında bir seçim yapamadım. Bu yüzden favori karakterim Aslı/Alev  oldu. 

Diğer yandan Ferman ve ailesi... Kardeşine de ayrıca üzüldüm bu arada. Travmanın zirvesini yaşamış. 

O doktora ise söyleyeceğim tek bir söz yok! Terbiyemi bozmayacağım. 

--------------------📖---------------------

Dilbilgisi konusunda eksik ama içerik ve anlatım konusunda harika olan bir kitap... 

Ama Wattpad'de kitabının güzel olması hak ettiği değeri gördüğü anlamına gelmiyor. Sana son bir tavsiyem var. Reklam yapman. 

Sadece bu kitap için söylemiyorum. Her kitabın için söylüyorum. Kendini eleştirmenlere ve en önemlisi okuyucuya tanıtman. 

Hak ettiğin yerlere geleceğine gönülden inanıyorum, yolun açık olsun. ❤️


Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin