Lam ❤

36 13 0
                                    

Yazar: kubkubss

Tür: Romantizm ❤

Yetişkin içeriklidir. 

Öncelikle kitap kapağı hakkında bir tavsiyem var. 

Okurların karşılaştıkları ilk yerdir ve tanıtım olarak bir kitabın en önemli yeri olduğunu da düşünürsek şu anki tasarımı yeterli bulmadım. Bence böyle güzel bir hikaye kendisi gibi daha güzel bir kapağa layık. Üstelik türünün romantizm olduğunu düşününce bu düşüncem daha da pekişiyor. Kapağa bakınca romantizm pek göz önüne çarpmıyor.

Bu arada isminin orijinalliğini çok sevdim. Bölüm başında bize açıklaman da bilmeyenler için güzel bir detay olmuş. 

Karakter tanıtımının olmamasıysa çok göreceli bir konu. Neden göreceli? Çünkü bir kesimin olmazsa olmazı iken diğer kesimse, okurun hayal gücüne dayatma olarak algıladığından pek onaylamaz.

Ha benim kişisel düşünceme gelecek olursam ben de senden yanayım diyebilirim. Ama diğer yandan kapak tasarımı olsun, karakter kartları olsun... Bazı modeller kullanılıyor ister istemez. Bu nedenle kesinlikle olmamalı diye bir şey söyleyemem. Sonuçta yazara kalmış bir durum. Yapana da niye yaptın demem. Onun kitabı, onun kuralları... 

Bu arada bölümler Wattpad için uzun sayılabilecek düzeyde. Ama bence uzun bölümler devamlılık açısından gereklidir. Eğer kitabı okuyacaksanız uzun bölümlere hazır olun. 

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatımı da kendi içinde üçe ayırırım genelde. Bunlar sayfa düzeni, akıcılık ve betimlemedir. 

Sayfa düzeninin gayet iyi olduğunu söylemeliyim. Genelde orta uzunlukta paragraflar tercih etmişsin. Diyaloglarla ara ara kaynaşmış bir yapı görüyoruz. Ama arka arkaya geldiklerinde ayrılmışlar da. Bu da benim Wattpad için gördüğüm en iyi sayfa düzenine uygun olduğunu gösteriyor.

Sadece bazı keskin sahne geçişleri var. Normalde belirtmek için simge kullandığını görüyorum. Ki bence en iyisini yapıyorsun. Birkaç sahneyi atlamışsın. Tavsiyem o sahne geçişlerini de simgelerle belirtmen.

Akıcılık ise ara ara sekteye uğramış diyebilirim. Ama bu betimlemeyi de ilgilendirdiğinden betimlemeyle karışık inceliyorum. 

Şunu söylemeliyim ki özellikle aşk betimlemeleri gayet iyi. Ama özellikle bazı yerlerde normal betimlemenin eksikliğini hissediyoruz. Ha, çok göze takılıyor mu? Bazen.

Arka arkaya düşündüm, yaptım, ettim, gittim, geldim gibi cümleler kullanılmış. Özellikle bazı kısımlarda gözü çok rahatsız ediyor. Peki bunu nasıl önleyebilirsin? Betimlemeyle.

 Elbette her sahneye betimleme konulmaz, konulamaz. Ama senin bu ayrımı en iyi şekilde yapacağını biliyorum. ❤


* Dilbilgisi ise birkaç harf hatası haricinde kusursuz. Elektronik ortamda yazdığımızı düşünürsek o kadar da olur diye düşünüyorum. Küçük klavye hataları bunlar ve gözü rahatsız etmiyor.

Özenli bir dilbilgisi kullandığın seni ayrıca tebrik ederim. 

Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum. 


* Aşk... Ne kadar da değişik bir duygu. Asude'nin yaşadığı gelgitler aşkın tanımıdır diyebilirim. Sevdiği yanında olduğu zaman cennet bahçeleri ama en ufak bir olay, altta gizlenmiş cehennemi ortaya çıkarıyor.

Başta bu denli sevildiğini bilmeyen Arman'a selam olsun. Ne yalan söyleyeyim onu çözemedim. Bir yandan Asude'yi iliklerine kadar kıskanıyor ama diğer yandan... Arkadaşı gibi davranıyor. 

Babasının bile anladığını düşünürsem ya Arman biraz kör ya da safa yatıyor. 

Arman'ı çözemedim belki ama Asude'ye değer verdiğine eminim. Neden şirket elbiselerinden giymediğini dert edindi kendine. 

Bu konudaysa hem Asude'ye katılıyorum hem de onu çok duygusal buluyorum. Kırk yılın başı heves etmiş sevdiği adamın tasarımını giymeye. Peki o ne yapsa beğenirsin? Kızın varlığını unutarak verdi elbiseyi.

Duygusallığını ise aşkına bağlıyorum. Zaten çıtkırıldım diyebileceğimiz bir yapısı var. Bunu, mesleğine ve kendine yapılan hakarete sessiz kalmasından anlıyoruz. Kız kendi ayaklarının üstünde duruyor, çalışıyor. Üstelik öğretmenlik çok kutsal bir meslek. Ona laf edenin dönüp kendine bakması gerek. 

---------------📖-----------------

Güzel yazım ve dilbilgisinin harika örneklerinden. Sadece dikkat edilmesi gereken birkaç unsur var. 

Umarım tavsiyelerim faydalı olmuştur. Yolun açık olsun güzel yazar. ❤




Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin