Yazar: baharyagmuru12
Tür: Genç Kurgu ✴
Öncelikle giriş kısmındaki karakter kartlarına bayıldığımı söylemeliyim. Çok güzel detaylar olmuş.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Öncelikle anlatım yönünden güçlü olduğunu söylemeliyim. Paragraf dizaynı gayet iyi, gereksiz kelime tekrarları yok.
Sadece akıcılığı tıkayan bir durum var: Diyalog sonlarındaki "dedi, dedim" vb. ifadeler. Arka arkaya tekrar edildiklerinde akıcılığı ciddi anlamda bozar bu kelime. Ha, bu kelimeyi kullanmamalısın demek istemiyorum. Elbette bu tarz kelimeleri gerektiren durumlar vardır.
Gördüğüm kadarıyla birkaç yer haricinde arka arkaya tekrar durumu yaşanmamış. Yaşandığınıysa birkaç yerde gördüm. Tavsiyem o kısımları da diğer kısımlarda olduğu gibi çok kullanmadan düzeltmen olur.
Not: Bana göre mantık hatası olabilecek cümlelere rastladım. Eğer benim göremediğim bir durum varsa lütfen belirt.
"Hepimde dolanmaya devam mı ediceksin?"
Burada peşimde mi demek istedin? Eğer öyleyse küçük bir kelime hatası olmuş.
Bir de Soner Bey ilk bölümde sınıfı 12/D olarak söylüyor ama birkaç bölüm sonra Almila Rüzgar'a 12/B'de olduğunu söylüyor. Burada küçük bir mantık hatası oluşmuş.
* Dilbilgisindeyse bir hayli gözüme batan birkaç yanlış oldu. İlki kelimelerdeki "ğ" kullanımı.
"ğ" kullanılacak çoğu yerde "g" kullanılmış. Hatta tanıtımda bile rastlıyoruz bu yanlışa.
korkusuzlugunun, kayboldugunu.
Diğer bölümlerde de gözü çok rahatsız edecek biçimde sürüyor.
İkincisiyse diyalog sonlarında kullanılacak noktalama işaretleri ile ilgili. Yukarıda bahsettiğim ve mantık hatası olduğunu düşündüğüm cümle burada da örnek olarak verilebilir.
Bu iki hatayı kesinlikle düzeltmeni öneririm. Çünkü dilbilgisi olmadan güzel bir anlatım daima eksik kalır.
Bunun haricinde birkaç harf hatası, bağlaçların yanlış yazımı ve "Bey" kelimesinin yanlış yazımı söz konusu. Bunlar bir elin parmağını bile geçmez ama istersen düzeltebilirsin.
Not: Özellikle tanıtım kısmındaki yazıma extradan dikkat etmeni öneririm. Okuyucunun ilk karşılaştığı yer olduğundan oradaki yazım yanlışları daha çok göze çarpar. Mesela "koridor" sözcüğü.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Gizemli bir okul ve olayların arasında sıkışıp kalmış bir kız. Okulun geçmişini de düşünecek olursak gizem, hikayenin her yerine yayılmış. Özellikle o jeneratörlerin sürekli bozulması...
Öğrencilerin okulda mahsur kalması da cabası. Kim veya ne tüm bu garip olayların olmasına neden oluyor?
Ayrıca Almila'nın ne ilacı kullandığını merak etmedim değil. Ciddi bir durumu olmalı, ilaç için bu kadar çabaladığına göre...
Bu arada ne kadar o sevecen müdürün oğlu olsa da Rüzgar, Soner Bey'e hiç çekmemiş. Kaba sayılabilecek düzeyde konuşmalar, emrivaki çıkışlar... Ama özünde iyi gibi duruyor. Göreceğiz.
------------📖------------
İçerik kısmında gizem ögesinin ön planda olduğundan bahsettim. Ama neden genç kurgu türünde olduğunu düşündüğümü sorarsan hem karakterlerin genç olması hem de okul atmosferinin varlığı genç kurguyu karşılıyor.
Eğer tür konusunda farklı bir görüşün varsa lütfen belirt.
Yolun açık olsun. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...