Basketbol ✴️

41 17 4
                                    

Yazar: atansu

Tür: Genç Kurgu ✴️

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Alışık olmadığım sayfa düzeniyle yazılmış bir kitap. Yazıları ortalanacak şekilde dizayn edilmiş. Nasıl bir dizayn izleyeceği konusunda yazara karışmak olmaz. Sonuçta kendi seçimi. Ben sadece dizaynın içine bakabilirim. 

Paragraflar arası boşluksa pek yok ama bölümler kısa olduğu için  okuma zevkini çok etkilemiyor. Ama bazı okurlar uzun paragraflardan şikayet edebilir. Bazı diyaloglarsa normal paragrafla iç içe girmiş. Tavsiyem oraları düzenlemen olacak. Hem uzun paragrafları kısaltmış olursun hem de diyaloglar karışmamış olur. 

Kısa bölümler şeklinde ve konuşma havasında ilerlediği için betimlemeler sınırlı. Ki olması gereken de buydu bence. Çünkü betimlemenin çok olması okuyucuyu sıkar. Hem betimlemelerin kullanım yerleri çok iyi seçilmiş hem de kendilerini okutturuyorlar.

* Dilbilgisindeyse gözüme takılan ciddi yazım yanlışları var. Ciddi olarak bahsetmemin sebebi belirli aralıklarla tekrar etmeleri. 

İlki bağlaçların yazımı konusunda. Özellikle "de" bağlacının çok kullanıldığını görüyorum. Çok kullanılan metinlerde bağlacın yanlış yazımı gözü ciddi anlamda yorar.

İkincisiyse iki noktadan sonraki cümlelerle ilgili. Bunu somutlaştırmam gerekirse;

İç ses: ne diye o zaman onları izliyorsun?

İki noktadan sonra bir cümle kullanılacaksa ilk  harfi büyük yazılır. Büyük harflerin doğru kullanımı dilbilgisinin temel hatlarından biridir. 

Bu nedenle yukarıda bahsettiğim iki yazım yanlışını düzeltmelisin. 

Bir de ara ara tekrar etmiş bir kelime hatası var: "kahkaha" kelimesi. Bazı yerlerde kahkah diyerek yazılmış. Çok göze batmıyor ama istersen düzeltebilirsin. 

Noktalaman ise iyi. Sadece birkaç yerde eksiklik gördüm. 

Buradan sonrası spoiler içerir. 

* Basketbola aşık bir kızın yükselme öyküsü. Her ne kadar yapamam derse desin içindeki gücün farkına vardığı zaman yapamayacağı şey yok. 

Arkadaş grubu gerçekten çok renkli. Her ne kadar Azra, kızın kafasında yumurta kırmadım dese de kırmış gibi geldi bana. Kıskançlık ağır bir yük işte. 

Ben basketbol konusunda ilgili değilim ama yakın arkadaşlarımdan biri tıpkı Nefes gibi basketbola aşık. Bu nedenle birkaç maç seyrettim. Yeteneğin ve azimli bir çalışmanın ön planda olduğu güzel bir oyun. Maçları da çok keyifli. 

Buradan basketbola gönül vermiş herkese selam olsun. 🏀

------------📖--------------

Not: Tür konusunda mizahtan çok genç kurguyu görmemin sebebi hem karakterlerinin genç olması hem de genç kurgunun birçok özelliğini taşıması. Eğer başka bir türe aitse lütfen belirt. 

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin