Ölümün Silik İzleri ✨

43 20 3
                                    

Yazar: @Flechaz0_

Tür: Fantastik ✨

Yoruma başlamadan önce tanıtımla ilgili bir tavsiyem var. Açıkçası kitaba ilk baktığımda konusunun fantastik olduğu aklımın ucundan bile geçmedi. (Fantastik olarak yorumlamamın sebebiyse özel güçler oldu.)

Evet, etiketlerde fantastik var ama bence yeterli değil. Her şeyden önce kitabı yansıtan bir kapağa ihtiyacın olduğunu söylemeliyim. Okuyucunun kitap hakkındaki ilk izleniminin kapak üzerinden olduğunu düşünürsek hikayeyi yansıtan bir kapak, kitabın keşfedilmesi için elzemdir. 

Bu nedenle ilk tavsiyem kitap kapağını ve tanıtımını güncellemen olacak. 

Tanıtım konusu açılmışken tanıtım filmine bayıldığımı söylemeliyim. Sanırım sen yapmışsın. Gerçekten harika duruyor. ❤

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç bölümde inceleyeceğim. Normalde üç bölümden az olan kitaplarda içeriği netleşmediği için bu bölümü es geçerim. Ama türünün fantastik olduğunu ve kitaba özgü isimlendirmeler olduğundan içeriğe de bakacağım. 

İçerik kısmı kısmi spoiler içerir. 


* Anlatımda baktığım ilk noktalardan biri betimlemelerdir. Çünkü bir metnin edebi değer taşımasından bir yana o hikayeye kendimizi vermemizi, dünyasına adım atmamızı sağlar betimlemeler. Henüz tanıtım ve ilk bölümü yayımlanmış olsa bile betimlemelerini yerinde buldum. Tam da olması gerektiği yerdeler ve gereksiz ayrıntı içermiyorlar. Ayrıca kendilerini de okutturuyorlar.

Ama okumayı zorlaştıran bir etken var. 

 Sayfa düzeni ayarlanırken diyaloglarla normal paragraflar iç içe geçmiş. Kimi yerlerde karışıklık yaratmasa bile özellikle diyalogların arka arkaya kullanıldığı paragraflarda karışıklık yaratmış. Tırnak işaretlerinin birbirine girmesi hem şık durmuyor hem de diyaloglar, paragrafları çok uzattığı için okumayı zorlaştırıyor. 

Yani tavsiyem diyalogları paragraflardan ayrı bir şekilde yazman. 

Bir diğer konu ise diyalog sonlarında kullanılan "dedi, diyerek" vb. ifadeler. Evet çok az bir şekilde kullanılmış. Hatta neredeyse yok denilecek kadar az. Bu nedenle akıcılığı çok etkilemiyor. Sadece ileriki bölümler için bir uyarı bırakıyorum. Bu tür kelimeler arka arkaya tekrar ettiği için akıcılığı ciddi anlamda bozar. Yani bu kelimeler olmadan olayı bağlaman en iyisi olur. Ama yine de kullanacaksan arka arkaya olmamalarına dikkat et.


* Dilbilgisi konusundaysa tek tük yazım yanlışları mevcut. Bir elin parmağını bile geçmeyen yanlışlar bunlar.  

Kitabına bakmamı istediğin zaman özellikle dilbilgisine bakmamı istemiştin. Şöyle söyleyeyim. Öyle ahım şahım bir yazım yanlışı yok. Hatta neredeyse hiç yok. Bun nedenle seni tebrik ederim. Dilbilgisi kusursuza yakın. ❤

Buradan sonrası kısmi spoiler içerir. 


* Başta "kısmı" ifadesini kullanmamın nedeni henüz hikayeye tam manasıyla girmemiş olduğumuz. Senin de belirttiğin gibi asıl hikaye ikinci bölümde başlayacakmış. 

İçerik konusunu açmamdaki nedense "Lizart" ve "Ash" kavramları oldu. Bununla ilgili bir noktaya değineceğim. 

Çoğu fantastik kitapta, daha doğrusu hikaye içinde bulundurduğu ırkları, kavramları hikaye içinde açıklamayacak kitaplarda minik bir bilgilendirme paylaşılır. Şunu da belirteyim. Bu hikayelerin onları önden paylaşma nedeni ya ilk bölümlerde paylaşamayacak oldukları için ya da hikaye temposunu sekteye uğratacak büyüklükte olduğu içindir. 

Eğer ileriki bölümlerde bilgilendirme yapacak bir sahne yoksa tavsiyem minik bir bilgilendirme bölümü hazırlaman olacak. 

❕ Uyarı: Elbette merak unsuru olan ayrıntıları eklemeden. 

---------------📖-----------------

Henüz kitabın başlarında olduğumuz için tam manasıyla bir içerik yorumu yapamadım. Ama konusunun etkili olduğunu ve merak unsurları içerdiğini söylemeliyim.

Kalemin güçlü, yolun açık olsun. 



Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin