Tek Başına 🗝

46 16 6
                                    

Yazar: @SherlockunKitabi 

Tür: Gizem 🗝 (Merak unsuru göz önünde olduğu için gizem türünü tercih ettim.)

Not: Kitap kapağını hikaye için yetersiz bulduğumu söylemeliyim. Özellikle okuyucunun ilk olarak kapak ile karşılaştığını düşünürsek... Elbette son karar senin ama daha profesyonel bir kapak tercih edebilirsin. 

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Sayfa düzeni birkaç pürüz dışında gayet iyi. İyi olmasının sebebi paragrafların kısa ve orta sayılabilecek uzunlukta bölünmesi. Ama diyalog konusunda bir sıkıntı var. Bahsettiğim birinci pürüz de burada zaten. 

Arka arkaya gelen diyaloglar hem okumayı güçleştiriyor hem de şık durmuyor. Yukarıda paragraf düzeninin iyi olduğundan bahsettim. İşte o iyi olma durumunu mükemmellikten alıkoyuyor diyalog düzeni. Özellikle arka arkaya gelen diyaloglarda tırnak işaretleri ortamı çok karıştırmış.

Buradaki kastım paragraf içinde diyalog kullanma demek değil. Kullanabilirsin elbette. Ama arka arkaya geldiği zaman tavsiyem onları ayırman olacak.

Diyalog konusundaki bir diğer pürüzse sonlarında kullandığın "dedi" vb. kelimeler. Bu tür kelimeler arka arkaya kullanıldığı zaman akıcılığı ciddi anlamda bozar. Tavsiyem bu tür kelimeleri sık kullanmaman, kullanacaksan da aralarını doldurman.

İkinci pürüzse betimlemelerinle ilgili. Açıkçası betimlemelerini çok az buldum. Sadece yüzeysel olmakla birlikte kullanılabileceği sahnelerin çoğunda yoklar. 

Elbette betimleme her sahnede kullanılmaz. Ama okuduğum bölümler boyunca betimlemeye hasret kaldığımı söylemeliyim. Tavsiyem betimlemeler üzerinde çalışman olacak.

Not: Keskin sahne geçişlerini belirtmek için bir emoji kullanabilirsin. 


* Dilbilgisindeyse ciddi sayılabilecek bir yazım yanlışlığı gördüm. Bazı yerlerdeki büyük harf hataları. Ciddi olarak bahsetmemin nedeni okuyucuların görüşü nedeniyle. Pek çok okuyucunun özellikle büyük harf hatalarına tahammülü yoktur. Çünkü büyük harf gibi temel bir hata tüm dilbilgisini çökertecek kadar temeldir. 

Yani tavsiyem özellikle büyük harflere dikkat etmen. 

Ayrıca tek tük kelime hataları da mevcut. İstersen onları da düzeltebilirsin. 

Noktalamada ise sadece kesme işaretine dikkat etmelisin. Onun dışında iyi bir noktalaman var. 

Not: "Dedi" kelimesini kullanacaksan bence "deyince" formatında kullanma. Okurken insanı rahatsız edecek bir durumu var. 

Buradan sonrası spoiler içerir. 


* En başta labirent ve oradan kaçmaya çalışan insanları gördüğümde aklıma "Maze Runner" geldi. 

Ama aralarında temel farklar olduğunu ileriki bölümlerde anladım. Her şeyden önce bu bir oyun olarak tasvir edilmiş. 

İlk bölümlerde pek bir ayrıntı olmadığını söylemeliyim. Sonuçta hikayenin başlangıç kısımlarını okuyoruz. Temel bilgiler var. 

En çok merakımı çeken unsursa neden "Lanetli" olduğu hakkında? Ayrıca amaçları ne? Neye göre seçiyorlar? Yani hikayenin merak ettiren unsurları bir hayli var. Bu da hikayeye bir tempo kazandırmış. 

İçimin cız ettiği yerse Fulya'nın annesini arayışı oldu. Daha çok küçüksün kuzum benim. 

Not: Bu arada Selin bence de sakar. 😄

-----------------📖------------------

Anlatım konusunda eksiklikleri olan ama potansiyeli fazla bir kitap. 

Çeşitli düzeltmelerden sonra değerini bulması dileğiyle. ❤

Not: Gizem türüne dair bir etiket görmedim. Eğer hikayenin türü farklıysa lütfen belirt. Eğer değilse de tavsiyem keşfini kolaylaştırmak için tür etiketi eklemen. 



Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin