-Uçurum- 📖

50 18 3
                                    

Yazar: duslerulkeesi34

Tür: Genel Kurgu 📖

Yetişkin içeriklidir. 

Öncelikle etiketler konusunda bir öneriyle başlamak istiyorum. Etiketlerde türe dair bir şey göremedim. Kitabın daha kolay keşfedilmesi için tür etiketi ekleyebilirsin.

Ayrıca bölüm başlarındaki görsellere bayıldım. Harika duruyorlar. 

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda harika bulduğum bir kitap olduğunu söylemeliyim. Özellikle sayfa düzeni başta olmak üzere tüm özelliklerde bir kusur görmedim. Sadece sonda bir önerim olacak. Şimdi tek tek detayına ineceğim:

Öncelikle sayfa düzeni. Benim Wattpad için en uygun gördüğüm düzenle yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar. 

Böyle düşünmemin sebebi ise uzun paragrafların okuru sıkması ve bünyesinde sahne geçişleri içerebileceğinden olayı karıştırabileceği. Ayrıca diyaloglar da yerinde bölünmezse daha da karışır.

Kitabımız sayfa düzeni ile tüm bu olası senaryoları önlemiş ve harika bir sayfa düzeni ile karşımıza çıkıyor.

Betimlemeler ise gayet güzel ve kendini okutturuyor. Ne eksikliğini hissedeceğimiz kadar az ne de bizi boğacak kadar fazla. Tam kararında.

Akıcılık ise güzel işlenmiş. Su gibi akıp gidiyor hikaye.

Önerimin olacağı kısım ise dolaylı olarak akıcılıkla ilgili. Evet, gayet güzel sağlanmış akıcılık ama ilk bölümlerde zaman geçişleri çok sık. Bu hikaye anlatımı için gerekli bir unsur ayrıca. 

Çoğu yerde de bu ya tarih ile belirtilmiş ya da arasına resim eklenmiş. Sadece bazı yerlerde -geceden sabaha, karargahtan operasyona gibi-  bu sahne geçişleri belirtilmemiş. Çok rahatsız ediyor mu? Şahsen hayır. Ama kitabı her açıdan değerlendirdiğim için değinmek istedim. 

* Dilbilgisini ise anlatımın aksine zayıf buldum. Yani anlatımı çok güzel bir kitap için zayıf. Böyle nitelendirmemin sebebi ise birkaç tane göze çok batan hatanın olması. 

İlki "de" bağlacının/ekinin yanlış yazımı. Genel kullanımlarda yanlış yazımı söz konusu.

Ayrıca "birkaç" sözcüğü ve bazı yerlerde "ki" ekinin yanlış yazımı söz konusu. Somut bir örnek vermem gerekirse şu örnekleri verebilirim.

 Somut bir örnek vermem gerekirse şu örnekleri verebilirim

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin