Yazar: Mavii_Bulutt345
Tür: Romantizm ❤
Öncelikle bölüm başlarındaki sözler ahenk içinde ve gerçekten o durumu anlatan sözler bulmuşsun. Açıkçası harika duruyorlar.
Başta ve sondaki konuşmalarıysa ayrı bir kalınlıkta yazman daha iyi olur. Özellikle hikayeyle alakası olmayan yerleri ya da kullandığın sözleri daha iyi belirtmeni sağlar.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Öncelikle seni tebrik etmek istiyorum. Çünkü ilk dört bölüm için olsa da farklı anlatıcılar kullanmak cesaret gerektirir. Hikayeyi karıştırma derdi ya da birçok ayrı koldan ilerlemek gibi türlü sebeplerden bahsediyorum. Ama bu kitapta karakterlerin hikayelerini anlamamız için gerekiyor da. Ve söylemeliyim ki hikaye dört ayrı koldan ilerlemesine rağmen kafa karışıklığı olmamış. Kim kimdi, neredeyiz biz... Hepsinin yanıtı var.
Diğer yandan betimlemelerin çok gerçekçi ve bizi içine çekme gücüne sahip. Özellikle ilk iki bölümün duygu yükünün yoğunluğu bize bunu kanıtlıyor. İçerikte kendimce değineceğim yine.
Paragraf ve diyalog düzeni de gayet iyi. Uzun paragraflar yerine kısa-orta paragraflar tercih edilmiş ve bence en doğrusu bu. Çünkü uzun paragraflar okuru sıkar, boğar.
Sadece akıcılıkla ilgili bir pürüz gördüm: Diyalog sonlarındaki "dedi" vb. ifadeler.
Özellikle bazı yerlerde arka arkaya tekrar edildiğini görüyoruz. Bu tarz kelimeler sık kullanıldığında akıcılığı ciddi anlamda bozar. Tavsiyem kitabın çoğu bölümünde yaptığın gibi onlar olmadan ya da cüzi bir miktarda kullanarak sunman olur. Çünkü çok az bir yerde yaşanıyor bu durum.
* Dilbilgisindeyse birkaç ciddi ve küçük bir pürüzle karşılaştım. Önce ciddi olanlardan başlayalım.
"de, da" bağlacının sıklıkla yanlış kullanıldığını görüyoruz. Çoğu zaman ayrı olması gerekirken bitişik kullanılmış. Özellikle sık tekrar ettiği için gözü yoruyor.
Bir diğeri ise yazım kusurundan ziyade mantık hatasına kayıyor. Çünkü ciddi olmayan olarak bahsedeceğim harf hataları ve klavye azizliğinin sebep olduğu yanlışların birkaçı bunlar. Somut bir örnek vermem gerekirse şunlar en çok gözüme takılanlar:
Yatağının içine girdiğimde, tavana bakan gözlerim...
Burada Besra kendi odasında ama başkasının yatağı olarak geçiyor.
Ben başımı anlamın kucağına bıraktığımda...
Burada ablam demek istedin sanırım.
Elimdeki kurumuş olan kanları bile umursamadan ablamın saşlarındaki elim...
Dediğim gibi klavye hatalarında çok takılmam sonuçta elektronik ortamda yazıyoruz olabilir böyle şeyler ama bazı durumlarda hem absürt olabiliyor hem de garip kaçıyor. En çok bu üçü gözüme takıldı.
Tavsiyem dilbilgisini gözden geçirmen. Çünkü ne kadar başarılı ve bizi içine çeken bir anlatımın olsa da dilbilgisi olmadan eksik kalır.
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Hemen anlatımda bahsettim kısma değinmek istiyorum. Normalde pek duygusal biri değilimdir. Ha, taş kalpli de değilim o ayrı da, özellikle Besra ve Buğra'nın hikayelerinde içim cız etti. Elbette bunda anlatımın ve özellikle betimlemelerin etkisi de var. Ama o dramı iliklerime kadar hissettim.
Bu nedenle başta genel kurgu mu yoksa romantizm mi diye ikileme bile düştüm ama sonra romantizme daha yatkın geldi. Eğer senin aklında farklı bir tür vardıysa da lütfen belirt. Yeniden gözden geçireyim.
Diğer yandan en gıcık olduğum, tabiri caizse gözümden alevlerin çıktığı sahneyse Dünya'nın ailesi ve tavırları. Kızları sevdiği adamın ihanetini öğrenmiş onlar magazine nasıl göründük derdinde. Tamam imaj önemlidir ama kızınız acı çekiyor. Ondan daha değerli değil.
Bir de okuldan aldılar kızı, Allah'tan Ebru gibi bir dostu var ve anneannesi gibi güçlü biri var. Yoksa o evde çürürdü kesin.
Ama benim en şok olduğum yerse Buğra'nın ablasının şüpheli ölümü. Ya annesi ve amcası... Komiser dayı bana haklı gibi geldi. Zaten sunduğu kanıtlar da elle tutulur cinsten yani. Öyle balon kantılar değil.
-------------📖--------------
Kitap ismiyle ilgili mesaj panonda bir soru sorduğunu gördüm. Bence her iki isimde güzel ve dikkat çekici. Ama "Gökyüzünün Bittiği Yerde" daha şiirsel ve derin geldi bana.
İnceleyeceğim bir kitabın daha var. Umarım yorumlarım faydalı olmuştur. Eğer haksız bulduğun bir yer varsa lütfen belirt.
Bir sonraki bölüme kadar esen kal, sağlıcakla kal. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...