Yedi Hayat ✴

63 22 14
                                    

Yazar: esraav20

Tür: Genç Kurgu ✴

Tanıtım filmi gerçekten çok güzel olmuş. Hem kitabı anlatmak için hem de reklamı için. Ayrıca şarkılara bir hayli düşkün birisi olarak Spotify listesinin olması beni çok sevindirdi. Aynı şekilde karakter kartları ve resimler de. Okurlar için çok güzel detaylar bunlar. ❤

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Öncelikle seni tebrik etmek isterim. Çünkü yazarlar için tehlikeli gördüğüm bir anlatım türünün altından bileğinin hakkıyla kalkmışsın. Daha detaylı açıklamam gerekirse birden fazla anlatıcı kullanarak hikayeyi anlatmak, sık sık aynı detaylardan bahsetmek gibi durumlara yol açabileceğinden tehlikelidir. Ayrıca anlam karışıklığına da yol açabilir. 

Ki, bunlardan hiçbirini görmedim. Seni bir kez daha tebrik ederim. ❤

Sayfa düzeni ise benim Wattpad için en uygun gördüğüm sayfa düzeniyle yazılmış: Kısa-orta paragraflar ve özenle dizilmiş diyaloglar. Peki neden böyle düşünüyorum? Çünkü uzun paragraflar hem okuru sıkabilir hem de içinde sahne geçişleri olabileceğinden hikayeyi karıştırır. Haliyle bunun önüne geçmek için de ideal gördüğüm paragraf düzeni oluşuyor.

Akıcılıkta ise uyarmak istediğim bir durum var: Diyalog sonlarındaki "dedi" vb. kelimeler. Arka arkaya ve çok sık tekrar ettikleri için bu tarz kelimeler akıcılığı ciddi anlamda bozar. Birkaç yerde yaşanmış bu durum. Tavsiyem o kısımları da diğerlerinde yaptığın gibi ya hiç kullanmaman ya da cüzi bir miktarda kullanman olacak.

Not: Gözüme takılan birkaç hece hatası mantık hatası var. Böyle düşünmemdeki sebep okurken eğrelti durmaları. Eğer benim anlamadığım bir durum varsa lütfen belirt.

Babam annemi aldattığının kanıtı olan suçsuz bir melek.

Burada babamın daha uygun olur gibi. 

Daha iyi görmeni sağlayan gözlerimi takıp kim olduğuna baktım,

Burada görmemi ve gözlüklerimi demek istemişsin sanırım. 

Eğer öyleyse hece hatası olmuş. 

Mantık hatası ise bir tane. Hesna evden kaçacağı zaman saati 8.30 olarak belirtiliyor ama grubumuzun buluşma saatinden yarım saat öncesinden bahsediliyor. Eğer öyleyse 20.30 olacak. 


* Dilbilgisindeyse göze çarpan birkaç yazım hatası mevcut. Göze çarpmalarındaki sebep tekrar ettikleri için. 

İlki bağlaçların yazımı. Özellikle "de, ki" bağlaçlarının birkaç kez yanlış yazımı söz konusu.

Ayrıca bugün ve birkaç kelimesinin yanlış yazımı söz konusu. 

Bugün "bu gün" olarak yazılmış ama içinde bulunduğumuz gün hakkında konuştuklarından yanlış yazılmış.

Birkaç ise "bir kaç" olarak yazılmış.

Bir de çok göze batmayan büyük harf hataları var. Özellikle diyalogtan sonra gelen kelimelerin büyük yazımı söz konusu. Somutlaştırmam gerekirse şu örneği verebilirim:

"Yapma etme. O daha çocuk." Gibi bir şeyler diyordu. 

Cümlede geçen alıntıda sonra geldiğinden büyük yazıma gerek yok. Sonuçta ana cümlenin bir parçası. İkinci bir cümlenin başlangıcı değil. 

Tavsiyem yukarıda bahsettiğim durumları düzeltmen olur. Çünkü sık tekrar ettikleri için göze çok batıyor.

Son olarak çok göze batmayan bir konudan bahsetmek istiyorum. Aslında dilbilgisi hatasına girmiyor gibi ama kitabı her yönden değerlendirdiğim için bahsetmek istedim: Günlük konuşma dilini metne uyarlamak garip kaçıyor bazen. Çünkü edebi metinler yazı dili olarak İstanbul ağızı kullanılıyor. Yani buna alışmışız ve konuşma dilinde yazılan kelimeler garip kaçıyor bazen. Bu durum çok yok hatta bir elin parmağını bile geçmez ama tavsiyem oraları yeniden gözden geçirmen olur.


Buradan sonrası spoiler içerir. 

* Gizemli bir yangın silsilesi, onunla bağlantılı bir okul ve bu gizemin içinde kalmış yedi kişi... Her ne kadar genç kurgu olarak değerlendirsem de gizemli bir tarafı da var.

Ana karakterlerimiz çeşitli nedenlerle aşağılanmış, akran zorbalığına maruz kalmış yedi kişiden oluşuyor. Her birinin apayrı bir hikayesi var ve her biri benim gözümde birbirinden değerli. Ama içlerinde bir favori karakterim var tabi ki. 😄

O karakterse Alper Bulut. Başta üvey olmasına rağmen kız kardeşini kabullenmesi dahası onu korumak için her şeyi göze alması beni çok etkiledi. Ayrıca öyle bir baba ile yaşamak... Kendimce vasıfsızın teki olarak görüyorum babasını. Erkekliği sertlikten ibaret sanan işsizsin teki. En çok da böyleleri insanın ruhunu mahveder. 

Ezgi'ninse sırf kilosu yüzünden aşağılanması... İnsana bir kal geliyor. Aynı şekilde Hesna'nın durumunda da. Ne yazık ki gerçek hayatta da hala kişiliğin önüne dış görünüşü koyanların sayısı bir hayli fazla. 😔

Ama her ne yaşamış olurlarsa olsunlar birbirlerini buldular ya. Artık onları yargılamayacak tam tersine anlayacak arkadaşları var artık. ✨

-------------📖------------

Neden genç kurgu olarak değerlendirdiğimi kısaca açıklamak istiyorum. Karakterlerin genç olması ve ana temanın onların gelişimi olması genç kurguyu sağlıyor. Eğer senin tür hakkında başka bir düşüncen varsa lütfen belirt. 

Kitabın kendisine ait bir Instagram hesabının olması çok güzel. Özellikle duyuruların ve alıntıların paylaşımı için. En başta kitabı gönderdiğinde spoiler kaygısı olabileceğinden detaylı bakamamıştım. Ama şimdi baktım ve çok güzel bir hesap olduğunu söylemeliyim. 

Bu konudaysa senden bir ricada bulunmak istiyorum. Son zamanlarda nasıl reklam yapabiliriz sorularını sıkça almaya başladım. Onlara söylediğim tüm çeşitleriyse yaptığını gördüm. Tanıtım filmi, sosyal medya vs. Acaba bu reklamların kitap üzerinde nasıl bir etkisi oldu? Eğer kabul edersen "Küçük Bir Tavsiye" kitabına bu konuyla ilgili bir söyleşi vermeni istiyorum. Kabul edersen çok sevinirim. ✨






Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin