Yazar: esilanse
Tür: Fantastik ✨
Öncelikle tanımla ilgili bir tavsiyeyle başlamak istiyorum. Fantastik bir kitabı hakkıyla yansıtmıyor ve hikaye hakkında bize yüzeysel geliyor. Demek istediğim şu: ben fantastik olduğunu kolye olayından ve davranışlardan anladım. Ama kitaba ilk bakıldığında fantastik çok göz önünde değil. Kapak bize bunu anlatıyor ama diğer yönlerden eksik kalmış.
Bunun sebebi ise tanıtım ve etiketler. Tür etiketi görmedim, tavsiyem tanıtımı bu yönde güncellemen ve etiketlere "fantastik" eklemen.
Bu arada kapak hikayeyi çok iyi yansıtıyor. Yapanın ellerine sağlık. O atmosferi harika işlemiş.
Bir de sorum var. İlk bölümlerde detaylı şiddet vb. sahneleri vardı. Acaba kitabın genelinde bu devam edecek mi? Çünkü o tarz sahneler fazlaysa kitap yetişkin içerikli olmalı. Eğer öyleyse hikayede onu etkinleştirmeni öneririm. Daha sağlıklı bir okuma olur.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Sayfa düzeni konusunda benim Wattpad için en uygun gördüğüm düzende yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar. Daha çok orta paragraflarla karşılaşıyoruz ki olayın sürekliliği bunu gerektiriyor.
Betimlemeler ise harika. Çok güzel betimlemelerin var ve kendilerini okutturuyorlar.
Akıcılıkta ise bir fazlalık gözüme çarptı. O da bazı yerlerde arka arkaya kullanılan "dedi" vb. ifadeler. Sadece birkaç yerde var, geri kalan kısımlarda görünmüyor. O kısımlarıysa düzeltmeni öneririm. Çünkü bu tarz kelimeler sık kullanılınca akıcılığı bozar.
* Dilbilgisindeyse birkaç tekrar eden hata gördüm. Bunlardan ikisi gözü çok rahatsız ediyor.
İlki büyük harf yazımı. Bazı yerlerde kelimeler cümle ortasında büyük harfle başlamış. Özel isim vb. değil. Bu birkaç yerde var.
İkincisi eklerin yazımı. "ki" ekinin birkaç yerde yanlış yazımı söz konusu.
Üçüncüsü sayıların yazımı. Sayılar yazı ile yazıldığı zaman ayrı yazılır. Birkaç yerde tekrarlanmış.
Son olarak "şu an" ın bazı yerlerde yanlış yazımı söz konusu.
Not: Burada söyleyebilirim mi demek istedin? Gözüme garip geldi de.
Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin unsurlar içerdiğini bir daha hatırlatıyorum.
* Hikayemiz Alessi'nin yaşadığı travma ile başlıyor. Normalde eser fantastik ve ilk bölümlerde o evren hakkında bilmemiz gereken şeyleri bize hikaye içinde veremiyorsa bir "prolog" hazırlanması gerektiğini söylerim. Kitabın daha birkaç bölümü yayımda ve spoiler kaygısı da taşıdığını düşündüğüm için kesin bir tavsiye veremem. Bunu ancak yazarımız bilir.
Eğer evrenle ilgili spoiler kaygısını çok taşımayan bilgiler başlarda gelmeyecekse küçük bir prolog hazırlanabilir.
Devamında ise benim katıksız bir ş******* olarak nitelendirdiğim Jackson'u görüyoruz. Küçük bir kızın ölümünü emretmek mi! Allahtan benim en sevdiğim karakter kızı kurtardı. (Bu sebeple en sevdiğim karakter oldu sanırım.)
Jackson'un dahil olduğu örgüt ve Koruyucular arasında bir savaş var. Çok detayı bilmiyoruz ama o Koruyucu heyetinin umursamaz olduğunu biliyoruz. Neden mi? Karşılarında acı çeken, hem fiziksel hem de ruhen zarar görmüş küçük bir çocuk var. Onlar ne yaptı? Bizi ilgilendirmez dediler!
Babası kolyeyi koruyamamış olabilir ama kızın ne suçu var. Ben biraz yükseldim bu heyete, iş eleştiri boyutundan sapacak. 😅
Alessi'nin ileride onlardan intikam almasını ve her zaman doğru kararlar alması dileğiyle...
----📖----
Baştaki kartlar ve harita harika detaylar. Özenli ve detaylı bir hikaye olduğu anlaşılıyor.
Sadece dilbilgisinin biraz daha gelişmesi gerekli. Umarım faydalı olmuştur.
Esen kal sevgili yazar. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...