Yazar: vanillaheidi
Tür: Fantastik ✨
✔ Tamamlanmıştır
(İkinci Sezon gelecektir)
Bölüm başlarındaki resimler ve çizimler harika olmuş. Çizimleri sen yapmışsın galiba emeğine sağlık, müthişler. 😍
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatım olarak bir hayli başarılı bulduğum bir kitap oldu. Bunun temel olarak üç sebebi var, hepsine sırasıyla değinelim: İlki sayfa düzeni.
Wattpad için en uygun gördüğüm düzende yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar. Böyle düşünmemin sebebi ise uzun versiyonunun okuru sıkabilme olasılığı ve geçişler bakımından karışık olacağı. Bu kitapta ise hiçbirini görmüyoruz, sayfa düzeni olarak harika.
Betimlemeler de keza öyle, yazarımızın bir hayli hoş betimlemeleri var. Üstelik ne okumayı zorlaştıracak kadar fazla ne de hasret bırakacak kadar az, tam bir denge halinde.
Akıcılıkta da herhangi bir sorun görmedim. Okuduğum bölümler boyunca tek bir mantık hatası veya onu bozan bir unsurla karşılaşmadım.
Yani sözü toplayacak olursam anlatım konusunda harika.
Not: Normalde değerlendirmeye dahil etmediğim bir konu var, aslında şimdi bahsetmeyecektim ama bu satırları yazarken fark ettim ki böylesi güzel bir anlatım için buna girebilirim. Çünkü neden mükemmel olmasın?
Bağlaçlarla cümleye başlamak pek uygun karşılanmıyor, pek çok yerde de aykırılığını gördüm. Dediğim gibi değinilmeyecek kadar küçük bir hata ama böylesi güzel bir anlatım için bir istisna yaptım, istersen düzeltebilirsin. Değinmediğim diğer konulardan da hakkıyla geçtiğini söylemeliyim. 😏
* Dilbilgisi olaraksa anlatımdaki harikalık taşınıyor lakin birkaç hata söz konusu.
İlki "birkaç" kelimesinin yazımı, bitişik kullanımı uygun. Bir diğerindense en başta emin olmadığım için yanında soru işareti var ve morla işaretledim. Birkaç arkadaşıma sordum ve TDK'ye baktım, baş ile başlayan sıfat tamlamalarının bitişik yazılması gerektiğini söylüyorlar. Burada da "başbüyücü" doğru kullanım gibi duruyor.
Evet, Wattpad'de yazarken altı kırmızı ile işaretli oluyor, bu konuda tartışmaya açığım sevgili yazarım ve Boş Sayfa okurları. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Bir diğeri ise "gözyaşı" kelimesi. Açıkçası bundan da pek emin değildim bu sebeple TDK'nin sitesine baktım, orada da gözyaşı olarak geçiyor.
Burada ise "kıyıda" ve "olunabilir" daha uygun gibi.
Noktalamada ise bazı cümlelerin sonunda noktalama eksikliği gördüm. Bu arada sayısının bir hayli az olduğunu söylemeliyim.
Sonuç olarak dilbilgisi konusunda iyi ama daha da iyi olabilir. Özellikle anlatımın şahaneliği söz konusu olduğunda, bahsettiğim hataları düzeltmeni öneririm. (Mor olan konusunda düşüncelerinizi bekliyorum tekrar hatırlatayım 😉)
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Hikayemiz büyücülerden korkulduğu bir yerde geçiyor hatta ana karakterimiz olan Gökyüzü'nün yaşadığı yerde onlardan o kadar korkuluyor ki onların bulunduğu yeri gözlerini bile kırpmadan yakıyorlar. Yazık oldu Yeşil Şapka'ya. Yenisini yapacağız diyorlar ama biliyoruz ki eskisi gibi olmayacak. 😥
Bu arada karakterlerin isimlerini bir hayli sevdiğimi söylemeliyim. Normalde bu tarz kitaplarda yabancı isimler gördüğümüzden benim için bir hayli özel bir yere yerleştiğini söylemeliyim.
Hikayeye geri dönecek olursak türlü gizemleri ve o atmosfer sizi baştan içine çekiyor. Çizimlerin ne kadar özel olduğunu anlatmak içinse bir kelimem yok.
Fantastik türünü severseniz Yeşil Şapka'ya uğramanızı öneririm. Kim bilir belki iyi bir çocuk olursanız bir büyücü ile karşılaşabilirsiniz. 😉
---📖---
Harika bir anlatım ve özgün bir içerik...
✔ Sana verebileceğim son tavsiye reklam faaliyetlerine ağırlık vermen olur.
Olağanüstü bir dünyanın olağanüstü yazarı, kendine çok iyi bak. İlhamın daima seninle olması dileğiyle... ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...