Yazar: @GeceninnYazariii
Tür: Genç Kurgu ✴️
Kitap yetişkin içeriklidir.
Başta söylemeliyim ki bölüm başlarında okuyucu ile konuşman samimi bir ortam oluşturmuş. 🤍
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatım konusunda bir önceki kitabında olduğu gibi sadece bir pürüz var. Diyalog sonundaki "dedi, diye" vb. kelimeler.
Neden böyle düşündüğümü açıklayayım. İlk nedeni arka arkaya aynı kelimeyi okumak akıcılığı bölüyor. Anlatmak istediğim şey şu: Mükemmel bir çarkın içine aynı aralıklarla engeller koyuyor gibi oluyor. Yani çark, mükemmel bir şekilde dönmeye hazır ama engeller adı üstüne engel oluyor.
İkinci nedeni ise şık durmuyor. Hem tırnak işareti hem de "dedi, demiş" vb. kelimeleri beraber kullanmak şık durmuyor.
Yani tavsiyem bu kelimeleri kaldırman.
Bunun haricinde paragraf düzeni, dahası genel düzen çok iyi. Birinci kişi anlatımı da hikayeye tam oturmuş. Bade'nin vizyonundan okumak çok güzeldi.
Aslında anlatım ile ilgili tek sıkıntıdan üstte bahsettim.
* Dilbilgisinde ise bir iki tane klavye hatası var. Ama o kadar da olur diye düşünüyorum. Sonuçta bilgisayar, telefon vb. den yazıyoruz.
Buradan sonrası spoiler içerir.
Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum.
* İçeriğe gelirsem güzel bir konu bulmuşsun. Gizemli bir yarışma ve ona katılan iki arkadaş...
Bölüm sonlarına koyduğun sorulardan birkaçını cevaplamaya çalışacağım.
* Mehir hakkındaki düşüncem, iyi kız ama ihanete meyilli olduğunu düşünüyorum. Öyle bir imaj çizdi.
* Bade hakkındaki düşüncemse güçlü ve sevgi dolu olduğu. Ailesine karşı özellikle çok büyük bir sevgi besliyor.
*Yarışmanın isminde bile ölüm var. Bir de kapakta polis şeridi olduğunu düşünürsem. Kesin bir şey çıkar. (Haklı çıktım :) )
* Onları kaçıran ekip sahte.
* O gülümseyen kadınsa hakiki bir gıcık. Gıcıklık insan formuna bürünseydi onun şeklini alırdı.
-------------📖------------
Kitabın tanıtım kısmı ve etiketlerine baktığımda kurgu türü hakkında etiket olmadığını gördüm. Kitabın daha çok öne çıkması için tür etiketi koysan iyi olur. 🤍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...