OKULDAKİ KARANLIK ✴️

50 22 2
                                    

Yazar: @kendini_yazar_sanan 

Tür: Genç Kurgu ✴️

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç bölümde inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda birkaç eksiklik gördüm. Ama onlara geçmeden önce beğendiğim noktalarını söylemeliyim. Sayfa düzeni ve dizaynın harika olduğunu söylemeliyim. Ne uzun uzadıya paragraflar içeriyor ne de karmaşık diyaloglar... Okuma için ideal bir düzen.

Bölüm uzunlukları orta düzeyde seçilmiş ki, bu konuda iyi bir karar vermişsin. Çünkü bazı okurlar uzun bölümleri ya atlayarak okuyor ya da hiç okumuyor. Devamlılık açısındansa tam olması gereken yerlerde bitirmişsin.

Bir de seni bir konuda tebrik etmek istiyorum. Normalde kitabın merkezinde tek bir anlatıcı vardır ama  sen birkaç açıdan yazıyorsun. Böyle bir anlatım tarzı, çoğu yazar tarafından riskli görülür ve tercih edilmez. Çünkü böyle bir anlatımda benzer ayrıntılarla ve okuyucunun kafa karışıklığıyla karşı karşıya kalabilirsin. Gördüğüm kadarıyla öyle bir sorun olmamış. Gerçi yoğunluktan dolayı üç bölümünü okuyabildim. Kesin bir yorum yapmam doğru olmaz. Zaman gösterecek diyelim. Seni cesaretinden ötürü tebrik ederim. 

Beğendiğim kısımları bunlardı. Şimdi bana göre eksik olan noktalara gelelim.

Eksikliklerden birisi, çoğu kitapta da gördüğüm ve akıcılığı boğan bir kelimeyle ilgili. Bahsettiğim kelime, diyalog sonlarındaki "dedi, diyor" vb. kelimeler. Hep arka arkaya kullanıldığı için akıcılığı ciddi anlamda bozuyor. 

Son olaraksa betimlemelerini az buldum. Evet, olduğu yerler var ama bazı sahneler betimleme eksikliğinden basit kaçmış. Basitten kastım şu. Olayın bir merakı var, temposu var ama bir anda bitiyor. Hikayeye girmemiz, gözümüzde canlandırmamız için betimlemenin önemini düşünürsek tavsiyem betimlemelere önem vermen olacak.

* Dilbilgisi konusunda ise birkaç klavye ve bağlaç hatası var. Çok az klavye hatası var ama  hataların bazıları çok göze batıyorken bazıları fark edilmiyor bile. Özellikle o göze batanları düzeltmeni tavsiye ederim.

Noktalamada ise bir sıkıntı görmedim. 

Buradan sonrası spoiler içerir. 


* Okulda hayatta kalmak... Özellikle türlü gizemlerin döndüğü bir okulda... Öğrencisinden öğretmenine hissedilen bir gerginlik var. 

Ama her şeyden önce o altıncı katta ne var? Ayrıca okul niye metruk binalar gibi yıkılıyor? Benim en çok aklıma takılan konular bunlardı.

Ayrıca Nisa ve tayfasının kimseyi takmaması beni benden aldı. Müdür belki çok önemli bir şey açıklayacak, peki onlar ne yapıyor? Aylaklık.

Bir de başrolün bizimle konuşması, bir kitapta olduğunun farkında olması... Kısaca, 4. duvarı yıkması bani çok eğlendirdi. Bizimle konuşan karaktere karşı bir sempatim olduğunu düşünürsek böyle hissetmem olağan. 

---------------📖---------------

Anlatımda cesaret gerektiren noktalar bulunuyor. Bu konuda bir pürüz görmedim. Umarım diğer bölümlerde bu çizgini korursun. ❤

Not: Kitap türü ile ilgili bir etiket göremedim. Keşfedilmesine yardımcı olmak için tür etiketleri ekleyebilirsin. Kısa hikaye etiketi vardı ama bana fazla uzun geldi. Eğer türü kısa hikayeyse lütfen belirt.

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin