VE LANET SONA ERER ✨

95 25 17
                                    

Yazar: birkutsalpatates

Tür: Fantastik ✨

Yetişkin içeriklidir. 

"Ve Lanet Sona Erer" serisinin ilk kitabı olan "Kanlı Kanatlar" ın eleştirisidir. Nasıl gözden kaçırdığımı bilmiyorum gerçekten. Beni en kısa sürede uyaran birkutsalpatates 'e çok teşekkür ederim. ❤

Öncelikle hayırlı olsun. Serinin ilk kitabı "VE LANET SONA ERER" final yapmış. Macera ikinci kitapta devam edecek. 

Not: Final yazmışsın son bölümde ama kitap, tamamlandı olarak işaretlenmemiş. Eğer başka bölüm yayımlanmayacaksa tamamlandı olarak işaretlemeni öneririm. Tanıtımda yazıyor gerçi ama Wattpad arama filtresi için gerekebilir. 

Bölüm başlarındaki sözlerse beni benden aldı. Aynı şekilde temsili karakterler ve diğer resimler de güzel detaylar olmuş. 

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Giriş bölümündeki hikaye, okuduğumuz evreni ve gelecek olayları aydınlatmak için çok güzel olmuş. Özellikle fantastik eserlerde apayrı bir dünyayı okuduğumuzdan gerekenlerin ya senin yaptığın gibi küçük bir bölüm ile ya da hikayenin akışını bozmadan içinde anlatılması gerektiğini düşünürüm. Özetle giriş bölümü çok yerinde bir karar olmuş. 

Hikaye ise bizi orta sayılabilecek paragraflarla karşılıyor. Ki bence ideal bir paragraf düzeni. Aynı şeklide diyalogların yazımı da çok güzel.

Aslında beni endişelendiren tek bir nokta oldu: "dedi, diye" ve türevleri. Arka arkaya kullanıldıklarında akıcılığı sekteye uğratabilir bu kelimeler. Bir yerdeyse sık tekrar edildiğini gördüm. Onun haricinde dozunda kullanılmış. Ama tüm yönleriyle incelediğim için uyarmak istedim. 

Not: Bazı bölümler uzun sayılabilecek düzeyde. Kimi okur uzun bölümleri sevmez ama bence devamlılık açısından çok önemlidir. Yan, kitabı okuyan bir okursanız uzun bölümlere hazır olun. 


* Dilbilgisindeyse hiçbir yazım ya da noktalama yanlışına rastlamadım. Gördüğüm en özenli dilbilgisi çalışmalarından olmuş. Bir eleştirmen olarak seni tebrik ederim, bir okuyucu olaraksa çok teşekkür ederim. ❤


Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum. 


* Hikayeye Surma'nın ihaneti ile başladığımızda gözlerim fal taşı gibi açıldı. Gücün ve yönetme arzusunun insanı nasıl yozlaştırabileceğini görmek... Çocuklarının babasını acımasızca öldürdü kadın. Sonunda ne oldu? İstediği güçleri alamadı. Oh olsun. 

Diğer yandan Gorena'da da suç var. Neden soydaşlarını lanetliyorsun? Tamam aşkın gözü kördür derler ama bu bambaşka bir seviye. Masum cadı ve büyücüleri de lanetledi. O kadar gücün var ama ne için kullanıyorsun? Kesinlikle kitabın en koyun karakteri.

Diğer yandan Prens'e üzüldüm. Sarayda nasıl bir baskı gördüyse sirki, konforlu sarayına tercih etti. 

En sevdiğim ayrıntı ise büyüler oldu. Şiir şeklinde yazılmaları, harika ve ilgi çekici olmuş. 

Not: Bana kelime hatası gibi gelen bir kullanıma rastladım. Eğer benim göremediğim bir şey varsa lütfen belirt.

" ... dışarıda olan herkesin adımları havada donduğunu gördü. "

Burada "adımlarının" mı demek istedin? Eğer öyleyse küçük bir kelime hatası olmuş. 

------------📖------------

Watty listesi için tebrik ederim. Kesinlikle hak ediyordu. Mükemmel bir dilbilgisi ve anlatım, ilgi çekici bir konu.

Hangi kapağı beğendiğimizi sormuşsun, şahsen şu anki kapak favorim. 

Umarım daha da keşfedilir ve hak ettiği değere kavuşur. 

Yolun açık olsun. ❤


Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin