Yazar: @kimbutuana
Tür: Fantastik ✨
Kitabına bakmamı ilk istediğin zaman kapak konusunda açıklama yapmıştın. Bu nedenle kapak konusuna girmiyorum.
🎵 Başlarda önerdiğin şarkıları ben de çok severim.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Anlatımda değineceğim iki konu var. Daha doğrusu iki pürüz. Ama bunlara bakmadan önce genel itibariyle beğendiğim kısımları söyleyeyim.
Her şeyden önce betimlemelerin çok güzel ve hikayeyi gözümüzde canlandırmamızı sağlıyor. Kullanıldığı sıklık da gayet iyi. Yani betimleme konusunda bir sıkıntı yok.
Bölüm uzunluklarında ise okuyucuların çoğu, kısa bölümlerden hoşlanıyor diye biliyorum. Ama benim görüşüm uzun bölümlerden yana. Çünkü devamlılık açısından kopmuyorsun.
Kitapta ise bölümler bir hayli uzun. Benim uzunumdan bile uzun, öyle söyleyeyim.
Bu, okumaya engel mi? Bence değil. Ama bazı okurlar bölüm uzunluklarından yakınabilir. Eğer kitabı okuyacak bir okursanız uzun bölümlere hazır olun.
Sayfa düzenine gelirsem ilk pürüzün olduğu yerdeyiz. Evet, paragrafların özenle ayrılmış. Ne uzun ne de kısa. Ama diyaloglarla iç içe geçmiş olması paragrafları kalabalıklaştırmış. Kalabalıktan kastım ne? Özellikle tırnak işareti kullanıldığından arka arkaya gelen diyaloglar birbirine karışmış gibi duruyor.
Hem diyaloğun hem de normal metnin karışması ise okumayı güçleştiriyor. Tavsiyem diyalogları metinlerden ayırman olacak.
İkinci pürüz ise akıcılığı bozan bir unsur ile ilgili. Baktığım pek çok kitapta da gördüğüm bir sıkıntıdan bahsediyorum: Diyalog sonlarındaki "dedi, diyor" vb. kelimeler.
Aslında kullandığın diyalogların çoğunda bu kelimeler yok ama ara ara rastlıyoruz. Rastladığımızdaysa oradaki akıcılığı baltaladığını görüyoruz. Ayrıca "dedi" gibi kelimelerin şık da durmadığını söylemeliyim.
Bu nedenle tavsiyem, diğer diyaloglarda yaptığın gibi olayı o kelimeler olmadan bağlaman.
* Dilbilgisi konusunda ise seni tebrik ederim. Okuduğum bölümler boyunca yazım ya da noktalama yanlışlığına rastlamadım. ❤ (Ya da dikkatimi çekmedi)
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Elementler... Ve onları kontrol edebilen dört genç. Dördünün de birbirinden farklı yaşantıları, tarzları var. Ama bir şekilde birleştiler. Vefa Bey sağ olsun. Kimisini anında ikna etti, kimisini de başlarına çuval geçirerek ulu orta kaçırttı.
Ne yalan söyleyeyim dörtlümüz içinden en yakın hissettiğim karakter Karmen oldu. Vefa Bey'i ilk gördüğü zamanki tavrı tam da benim yapacağım cinstendi. Gerçi birçoğumuzun öyledir. Tanımadığın bir adam geliyor ve sana özel güçlerin olduğunu söylüyor. Ben olsam adam tımarhaneden kaçmış diye bir düşünürüm. Doğruya doğru.
Venüs ise en bahtsız bulduğum karakter oldu. Başta babası olmak üzere kimse kendi benliğini yaşamasına izin vermiyorlar gibi duruyor. Kızın resim çizmesine bile karışıyorlar, ona zorla giymeyeceği ayakkabılar aldırtıyorlar.
Üstelik Vefa Bey onunla hiç konuşmaya bile çalışmadı. Direkt kaçırttı ya. Gerçi kız korumalarla geziyor diyeceğim kaçırılırken o korumalar neredeydi? Cevap, Venüs Hanım istemedi. Yani dışarıya korumasız çıkıyor ve kaçırılıyor.
Kesinlikle bahtsızlığın vücut bulmuş hali.
Bu arada küçük bir mantık hatası buldum. Siz nasıl düşünürsünüz bilmiyorum ama bence mantık hatası.
...Metal tabldotları geri dönüştürülmek üzere ayrılan çöp kutusuna atıp...
Benim bildiğim kadarıyla köpük ya da plastik tabldotlar geri dönüşüme atılır. Metal olanları hem geri dönüştürmek zor olur hem de yıkasan yeniden kullanabileceğin için geri dönüşüme gerek kalmaz.
--------------📖---------------
Fantastik türünü çok seven bir okur olarak kitaba bayıldım.
Kitabı yorumlayan bir göz olaraksa halledilmesi gereken birkaç pürüz var. Eğer onları da halledersen şahane bir kitap olacağını biliyorum. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...