Gecenin Varisi ✨

80 14 4
                                    

Yazar: MerveGndgms

Tür: Fantastik ✨

Yetişkin içeriklidir.

Bölümlerde kullandığın resimler çok güzel detaylar olmuş. "Kehanet" bölümündeki resimleri yapay zekayla sen çizmişsin sanırım. Tek kelimeyle muazzamlar.

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda bir hayli özenli ve başarılı bulduğum bir kitap oldu. Özellikle bizi hikayeye çeken betimlemeler başta olmak üzere sayfa düzeni, diyalog yazımı ve akıcılık mükemmel bir şekilde harmanlanmış.

Sayfa düzeninde kısa ve çok nadiren orta uzunluktaki paragraflarla karşılaşıyoruz. Ki bence Wattpad için en makul düzendir bu. Çünkü uzun paragraflar hem okuyucuyu sıkar hem de sahne geçişleri bulunabildiğinden kitabı karmaşıklaştırır. Sayfa düzenini beğenmemdeki bir neden buydu. Diğeri ise diyalogların yazımı. Karışmadan, büyük bir özen ve düzen içerisinde yazılmış. 

Akıcılığı bozan bir durum görmedim ben. Su gibi akıp gidiyor hikaye. 

Betimlemeler ise anlatımın en sevdiğim kısmı oldu. Çok güzel betimlemelerin var. 

* Dilbilgisindeyse anlatımda gördüğüm özenin devam ettiğini gördüm. Birkaç küçük klavye hatası haricinde ne bir yazım yanlışına ne de noktalama hatasına rastladım. 

O klavye hatalarını da yazım yanlışından saymıyorum. Çünkü hem sayıları bir elin parmağını bile geçmez hem de dijital ortamda yazdığımızdan minik el kaymaları olabilir. Normaldir. 

Böylesine özenli ve kusursuza yakın bir dilbilgisi için bir okuyucu olarak çok teşekkür ederim. Bir eleştirmen olaraksa tebrik ederim. ❤

Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum.

* Elfler... Belki de fantastik bir dünyada en çok sevdiğim ırktır. Bu sebeple baş karakterleri Elf olan bir kitap, benim için okuması bir hayli keyifli oldu.

 "Kehanet" bölümündeki geçmiş anlatımları başta olmak üzere ilk üç bölümde pek çok favori sahnem var. 

Favori karakterim konusundaysa Morrigan ve Edric arasında gidip geliyorum. Düşünüyorum da ikisi arasında bir seçim yapmam çok zor. Edric'in cesareti ve Morrigan'ın asilliği birbirini tamamlıyor. Sonuçta abi kardeşler. Onlar arasından seçim yapmak olmaz. 😄

Ne yalan söyleyeyim başta ben de çadırdaki Fey'in işgüzar olduğunu düşündüm. Ama Morrigan'a gösterdikleri kesinlikle işgüzar olmadığını kanıtlıyor. 

Yoğunluktan dolayı üç bölüm okuyabildim ama bu üç bölümde bile hikayenin ne kadar gelecek vaat ettiğini görebiliyorum. Bakalım ileriki bölümlerde Morrigan'ı neler bekliyor?

Not: İkinci bölümde küçük bir mantık hatası fark ettim. Öyle ciddi bir hata değil ama kitabı her yönüyle değerlendirdiğim için değinmek istedim. Önce Morrigan'ın "18 yıllık hayatı" diye bir ifade var ama bir başka yerde ise "henüz 19 olan yaşı" diye bahsediliyor. 

Burada benim göremediğim başka bir durum mu var bilmiyorum ama bana mantık hatası gibi geldi. Eğer öyleyse dediğim gibi ciddi bir hata değil ama istersen düzeltebilirsin. 

---------------📖----------------

Okuyuculara sesleniş bölümünde Tolkien'den esinlendiğinden bahsetmişsin. Evet, yer yer bu esinleniş kendini gösteriyor. Ama böyle bir eser için tamamen esin ya da daha da ötesi kopya demek büyük bir haksızlık olur. Sadece isimlerde ve bazı mekanlarda bir benzerlik gördüm ben. Yani hikayesi bence özgün.

Umarım bir gün hak ettiği yere gelir ve raflarımızı süsler. 

✔Sana son bir tavsiye verecek olursam bu, reklam ve tanıtıma ağırlık vermen olacak. Çünkü fantastik sever bir okurun hikayeni beğeneceğini biliyorum. 

Yolun açık olsun. ❤

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin