Hisler Arayışı: Ay Saati ✨

59 15 10
                                    

Yazar: itssnazgungor

Tür: Fantastik ✨

❗ Yetişkin içeriklidir. 

Kitap Yorumu 

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Öncelikle hikayeyi bize açan giriş bölümü çok yerinde bir karar olmuş. Özellikle fantastik eserlerde bambaşka bir dünyayı okuduğumuzdan çok önemli olan ayrıntıların bize sunulması gerekir. Hikaye akışını bozmadan da bize sunulabilir, senin yaptığın gibi küçük bir bölüm ile de. 

Daha detaylı bir anlatıma bakacak olursak da özellikle yazı stillerini ustaca kullanmışsın. Bazı kitaplarda yersiz kullanılır ama bu kitap kesinlikle onlardan biri değil. 

Sayfa düzenindeyse kısa ve orta paragraflar revaçta. Birkaç paragrafsa uzuna kaçabilecek düzeyde. Uzun paragraflar bizi o kadar sıkmıyor ama bölünebilecek düzeydeler. İstersen bölebilirsin ama dediğim gibi okumayı o kadar etkilemiyor. 

Diyalogların düzeni de gayet iyi. Olması gerektiği gibi paragrafları uzun yaptığı zaman bölünmüşler.

 Sadece "dedi" vb. kelimelerin arka arkaya kullanımı beni başta endişelendirdi. Endişemin sebebiyse bu tarz kelimelerin akıcılığı ciddi anlamda sarsmasıdır. Ama bu kitapta endişelerimin yersiz olduğunu kısa bir süre sonra fark ettim. Çünkü cüzi bir miktarda ve olması gereken yerlerde kullanılmış. Yani akıcılığı sarsan bir durum oluşmamış aksine gayet iyi. 

Wattpad hikayelerine kıyasla uzun bölümlere sahip. Bazı okurlar uzun bölümlerden yakınabilir ama bence devamlılık açısından son derece gereklidir. Yani kitabı okuyacak bir okursanız uzun bölümlere hazır olun. 

* Dilbilgisindeyse gördüğüm en özenli kitaplardan birisi oldu. Gözüme takılan sadece bir yazım yanlışı olduğunu söylemeliyim. O da normal bir okurun gözüne çok da batmayacak kadar küçük:

Giriş bölümündeki "yeryüzü" kelimesi. 

Aslında aynı paragrafta hem doğru hem de yanlış yazımı söz konusu. Sanırım gözünden kaçtı. Ki olabilir. Dediğim gibi fark edilmesi zor bir hata. Nazarlık olsun.

Noktalama ise kusursuz. 

Bu kadar özenli ve kusursuz bir dilbilgisi için bir eleştirmen olarak yürekten tebrik ederim, bir okuyucu olaraksa çok teşekkür ederim. ❤

Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum. 

* Başrolümüzde hislerinden mahrum, yeri geldiğinde kibirli bir pislik yeri geldiğindeyse gördüğüm en düşünceli karakter olan Eris var. Aras'a cidden sabırlar diliyorum. Sokak ortasında linç edilmesini sağlayacak kadar deli bir kızla uğraşıyor. 

Ama diğer yandan da çok yetenekli bir ajan. Görev için her şeyi yapabilecek birisi. Sevdikleri için dünyayı yakar gibime geliyor. Gerçi duyguları konusunda sorunlar yaşıyor.

Özellikle eğitmeni konusundaki umursamazlığından ben de istiyorum. Her zaman bir planı var ve her zaman işin içinden sıyrılıyor. Rakse planı zekasının ve kurnazlığının canlı kanıtı. 

Bu arada kitabın dilinde argo mevcut. Elbette yetişkin ibareli bir kitapta olabilecek kadar kararlı bir şekilde. 

O peri tüccarlarına ise hak ettikleri küfürleri sıralamak isterdim. Ne yazık ki eleştiri üslubu bunu engelliyor ama siz demişim varsayabilirsiniz. 😄

-------------📖--------------

Kitabı pek çok kez düzenlediğinden bahsetmişsin. Gerçekten de kusurlardan arındırılmış bir anlatıma ve mükemmel bir dilbilgisine sahip. ( Nazarlığı saymıyorum. Sonuçta nazarlık. :) )

Fantastik sever okurların çok seveceği bir kitap ve bir gün hak ettiği yerlere ulaşacağına inanıyorum. Kaleminin her zaman ilhamla akması dileğiyle. ❤





Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin