Gizden Öte 🗝

88 18 10
                                    

Yazar: byAllPeren

Tür: Gizem 🗝

Yetişkin içeriklidir. 

Değerlendirmeye başlamadan önce değinmek istediğim bir nokta var: kitap tanıtımı ve giriş.

Okurun kitapla ilk karşılaştığı yerler kapak ve tanıtım kısmıdır. Şahsen kapağını çok sevdim. Kitapla uyum içinde olan ürpertici bir hissiyatı var. Ama tanıtım konusunda hikayeyle ilgili olayların başta olmasını öneririm. Yetişkin içerikli uyarısını taşıyor hali hazırda, yani asıl hikayeye yönelik bir sıralama olmalı. Uyarıyı aşağıya alabilirsin. 

Not: Sanırım önceki düzende kullandığın nokta sembolü telefonda diğerlerin görünmesini engelliyordu. Bu konuda biraz detaya kaçmış olabilirim ama kitabı yer yönüyle değerlendirdiğim için eklemek istedim. 😊

Kitap Yorumu

Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir. 

* Anlatım konusunda bir hayli başarılı bir kitap olduğunu söylemeliyim. Özellikle betimlemeler için bana sadece "Wow" demek düşer sanırım. (Özellikle baştaki olayın betimlemeleri.)  

Sayfa düzeni benim Wattpad için en uygun gördüğüm dizaynda: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünen diyaloglar. Böyle düşünmemin nedenlerinden birisi uzun paragrafların okuru boğabileceği gerçeği. Ayrıca sahne geçişleri de barındırabilir içerisinde. Olayı karmaşıklaştırır. Bu açıdan söylemek istediğim bu kitapta hiçbiri yok. Gayet su gibi akıp gidiyor hikaye.

Not: Birkaç kişinin açısından anlatılıyor. Bence kafa karışıklığına mahal vermemiş. Bu konuda da seni ayrıyaten tebrik etmek istedim. Çünkü okuduğum bazı kitaplarda çok kafa karıştırıcı bir şekilde işlenmişti. Bunu başarmak zor bir meziyet yani. 

Sadece bir konuda seni uyarmak istiyorum. Diyalog sonlarındaki "dedi" vb. ifadeler sık kullanıldığı için akıcılığı sekteye uğratır. Okuduğum bölümlerde böyle bir sorunla karşılaşmadım. Sadece gelecek için küçük bir uyarı. 


* Dilbilgisindeyse tıpkı anlatım gibi özenli bir kitap. Gözü çok rahatsız edecek hatalardan arınmış, sadece birkaç yerde kafamı karıştıracak kelimeler kullanılmış. Benim gözden kaçırdığım bir nokta olabilir eğer öyleyse lütfen belirt.

Ne vurucu bir histi esasında yalınlık? Herkesin kalabalıklara karıldığı yerlerde kendinle baş başa kalmak oldukça ağır olmalıydı. 

Yalınlık, garip geldi gözüme. Devamında yalnızlıktan bahsettiği hissiyatını aldım acaba yalnızlık mı demek istedin? 

E tabii bu süreçte on binlerce lira para bayıldığı avukatlarıyla da epey samimi olmuştu. 

Burada saydığı mı demek istedin? 

Dediğim gibi birkaç yerde gözüme çarpan harf ya da kelime hatası gördüm. Eğer öyleyse özellikle kelimeleri düzeltmeni öneririm. 

Son olarak "yunan heykeli" derken Yunan büyük yazılmalı diye biliyorum. 

Noktalama konusundaysa bir yanlışlık görmedim. 


Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin içerikli olduğunu bir daha hatırlatıyorum. 


* Evet, girişte bahsetmiştim ya ürpertici bir hissiyatı var diye. Kitabı ilk açtığımda üstteki resimden de aynı hissiyatı fazlasıyla aldım. Bana Sinan'ın tasvir edilen halini anımsattı. Merak ettim acaba o mu? 

Hemen devamındaysa kızlarını görüyoruz. Şahsen Sinan'a hiç kanım ısınmadı. Öldü evet üzücü ama onda bir hinlik var gibi. Kızları, davranışları ölmeyi hak ettiği yönünde. Bakalım altından neler çıkacak?

Diğer yandan Şebnem ve hobileri... Böceklerden aşırı huylanan ve örümceklerden ölesiye korkan birisi olarak cesaretine imrenmedim değil. Ben elimden gelse bile yapamam öyle böcek beslemeyi. Dediğim gibi bana çok cesaretli geldi. Sanırım özellikle tarantula beslemesinden kaynaklı böyle düşündüm. 😅

Bir de o beyaz kutuda ne vardı? O kadar gizemli olay var. Adamın biri öldürülmüş nedense en çok o kutuyu merak ettim. Yaktığına göre kağıt, fotoğraf vb. olabilir. Göreceğiz. 

------📖------

Gizemin her bölümde sizi alıp götürdüğü, özenli bir anlatım ve dilbilgisiyse yazılmış bir kitap. 

Bu türü sevenlerin keyifle okuyacağını biliyorum. 

Bu arada bölümlerin ne zaman geleceğine dair açıklamaların çok iyi bir karar olmuş. Çünkü hali hazırda biz okuyucular meraklı varlıklarız. Hatta bazılarımız sabırsızda. 

Umarım her şey gönlünce olur. Şu anda "Gizden Öte" 1000 okunmayı geçmiş. İçimden bir ses daha da gelişeceğini söylüyor. 

Yolun açık olsun. ❤

Kitap Doktorları Eleştiri İttifakı Notu

Selamlar. Eleştiri ittifakımız tarafından kitabınız "Yeterli İçerik" olarak kabul edilmiştir. Bizce kitabınız şu anki haliyle fazlasıyla yeterlidir ve ters bir durumu yoktur.

Bu konuda size bir sürprizimiz de olacaktır. Kaleminiz hep ilhamla dolu olsun. 🤍

Boş Sayfa | Vol 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin