Yazar: 1Stellar1
Tür: Fantastik ✨
Tanıtımda iskambil hakkında bilgi vermen çok güzel olmuş. Söylediğin gibi iskambili bilmeyenler olabilir. Onların yabancılık çekmesini ve kafalarının karışmasını önlemiş.
Ayrıca ben haritayı sevdim. Ellerine sağlık.
Kitap Yorumu
Anlatım, dilbilgisi ve içerik olarak üç kısımda inceleyeceğim. İçerik kısmı spoiler içerir.
* Daha önce incelediğim tek bölümlük hikayede olduğu gibi sayfa düzeni tam da aradığım gibi. Paragrafların uzunlukları ve bölünüş tarzları olsun, diyalogların yazımı olsun. Güzel bir sayfa düzeni.
Ayrıca keskin sahne geçişlerinde sembollerle belirtmen çok güzel olmuş.
Anlatımda benim düşünceme göre tek pürüz "dedi" kelimesinin arka arkaya ve fazla kullanımında. Peki neden böyle düşünüyorum?
Bir kelimenin çok kullanımı her şeyde olduğu gibi zarardır. Ama özellikle diyalog sonu kelimeleri benim için başka bir boyut.
Çünkü diyaloglar hikaye gereği pek çok yerde karşımıza çıkar ve arka arkaya olmaları doğaldır. Okuyucular nasıl düşünür bilmiyorum ama ben bu tür kelimeleri fazlaca gördüğümde rahatsız olurum. Aslında mükemmel işleyen bir çarka engellerle durdurmaktır bu. O güzelim akıcılık yer yer bölünür ve okuma zevki bir nebze düşer.
Tabi bu anlattığım çok sık kullanılmasıyla ilgili. Ara ara, dozunda kullanılırsa bence pek etkisi olmaz
* Dilbilgisindeyse tek tük yazım ve harf hataları var. Ama çok göze batmıyor. Noktalamadaysa bir sorun görmedim. Bunun için seni tebrik ederim. ❤
Buradan sonrası spoiler içerir.
* Dört krallık ve birbirinden beter yöneticileri... Halk ne ister, aç mıdır açıkta mıdır önemsemeyen bir kralın/kraliçenin yönetimi cefa ile doludur.
Ama Trapoula için birleşebilecekler mi? Bu benim için gerçekten bir merak konusu.
Kalp, kan, ruh ve akıl. Birleştiğinde neler olacak?
Favori karakterime gelirsem Kahin oldu. Ama dörtlü içinden bir seçim yapsaydım:
Kupa Kraliçesi, Maça Kral, Karo Kraliçesi, Sinek Kral. Başta içlerinde en sempatik bulduğum Karo Kraliçesi olmuştu. Ama o kıza yaptıklarından sonra o da gözümden düştü.
Bu arada o sahneyle ilgili küçük bir mantık hatası buldum. Siz nasıl düşünürsünüz bilmiyorum ama bence mantık hatası.
Henüz 1 yaşına yeni girmiş bir kız çocuğuydu bu ağlayan. Annesi telaşla onu susturmaya çalışıyordu.
Kupa Kraliçesi sinirlenmişti ama bunu belli etmeden küçük kızın yanına gitti. Herkes Kraliçe geçsin diye kenara çekilmişti.
" Küçük bayanın neden ağladığını sorabilir miyim?" dedi Kraliçe yumuşak bir sesle.
Kız annesinin arkasına saklandı ve "Korkunç kadın." dedi.
Burada bahsedilen kızlar aynı mı? Eğer öyleyse bir yaşındaki bir çocuğun olayları anlama şekli ona uygun konuşması çok küçük bir yaş için pek mümkün değil diye biliyorum.
Ha kitap fantastik, orada yaşayan insanların yaş skalası farklıysa bunu belirtmen iyi olur çünkü biraz kafa karıştırıyor.
-------------📖---------------
Güzel bir konusu ve ve olay akışı var. Özellikle iskambil teması içermesi hoş olmuş.
Senin için ne ifade eder bilmiyorum ama fantastik konusunda da iyi bir yazarsın. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 1
Non-Fiction❕Başvuru için Vol 2 ye bekleniyorsunuz. Boş Sayfa konsepti nedir? 📖Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. Eğer siz de kitabınızın eleştirilmesini istiyorsanız Boş Sayfa'da sizin için bir yer ayrıldı bile. ❤Kitap kapağ...