Çağanım,
Eğer bu deftere ulaştıysan ben yapmam gerekeni yapamadan ölmüşüm demektir. Aynı zamanda sen Egeyle kavuşmuşsundur. Yani umarım.
Senelerce beni suçlayacağından eminim. Ama yapmak zorundayım. Senelerce yaşadığın tüm zorluklar için, sana yaşatmak zorunda kaldıklarım için özür dilerim. Şimdi buraya yazacağım şeylerden sonra umarım bi yerlerde beni affedersin oğlum. Ve öğrendiklerini umarım kabullenebilirsin.Bir gün size geldiğimde, babanla annenin bir tartışmasına şahit oldum. O zamanlar sen üniversitedeydin. Annen babana bir borçtan bahsediyordu. Eve icra takip kağıdı gelmiş. Yardımcı olabileceğimi söyleyerek kavga etmelerini engelleyecektim ki, borcun öyle kolayca ödenecek bir miktar olmadığını duydum. Baban bu borcu neyle yaptığını söylemiyordu. Sadece halledeceğini söyleyip evden çıktı. Daha sonrasına onu takip ettim bir kaç kez ama bir şey çıkmadı. En son gittiği gemi işinden geldiğinde, borcu ödediğini söyledi. Öyle sağlam bir parayı 1 haftalık bir gemi gezisiyle kazanması mümkün değildi. İşkillendim. Bir sonraki gemi işinde gizlice geminin en alt katına saklandım. Gemi 1 saat gibi bir yolculuktan sonra durdu. Yukarı çıktığımda bir adam aldı gemiye. Akrep. Babanın eline bir koca çanta para verdi, indi gemiden. İyiden endişelenmiştim. Sonra gözleri kapalı, 20-30 kadar küçük çocuk bindi gemiye. Korkmuş ve üşümüş, tir tir titreyen bir sürü çocuk. Yasadışı bir işe kalkıştığından emindim ama bunu beklememiştim.
Napacağımı şaşırdım, çok uzun zaman düşündüm. Bir gün karşısına çıkıp hesap sordum, ertesi gün kuzenin öldü. Kalp hastalığından değildi, Çağan. Bana göz dağı vermek için, o adamlar yapmıştı. Bunun üzerine babanla daha büyük kavga ettiğimizde annen her şeyi duymuş. Ben bir çözüm yolu bulabilmek için yurtdışına geldim. Burda akrepten daha sağlam karanlık adamlar bulursam dedim belki. O sırada annen..
Sen zeki ve güçlü bir çocuktun hep, herkese kafa tutardın. Hiç derdini anlatmazdın ama üstesinden kendi başına hep geldin. O yüzden senin kendi başının çaresine bakabileceğini biliyordum oğlum. Ege daha çok küçüktü, onu seninle bıraksaydım, okulun aksardı, kendini unutur Egeye bakardın. Öyle olsun istemedim oğlum. Onu ben bunlardan uzak büyüteyim, hem de bu işi bir şekilde halledebileyim diye uğraştım durdum.
Yengen olacak o kadının da, onlarla iş birliği yaptığını öğrendim bir kaç gün önce. Ama bildiğimi belli etmemeliydim. Burada bir polisle tanıştım, onunla bu konuyu görüşmek için döndüm, şimdi sana bu satırları yazıyorum. Olur da ben emelime ulaşamazsam sen o adamın peşini bırak oğlum. Evet hayatınıza bu herif girmemiş olsaydı hiçbir şey böyle olmazdı ama yine de en büyük kötülük babandandı.
Anneni de öldüren, o adamdı oğlum. Babandı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Soluk
Literatura FemininaYağmurluydu tüm yaşamım, o gün güneş doğana kadar. Tüm tablolar soluktu, O paletime renk katana kadar.