Ege uyumaya çıktığında saat 2yi geçiyordu. Çay koyup bahçeye çıkmıştık. Masada oturmuş, dikkatlerini bana vermişlerdi. Nasıl anlatacağımı bilmiyordum. Ama sabahki halimden eser yoktu. Daha iyiydim. Tuana yanımda elimi tutuyordu. Baş parmağım, hafifçe elini okşadı.
+ Kısa keseceğim. Bugüne kadar yanımda oldunuz. Bu açıklamayı hakediyorsunuz. Akrebin yakalanmış olmasına, ne kadar sevinsem az. O benden bir hayat aldı zaten. Bir de yeni hayatımı almasına dayanamazdım. Babamın ölümüne gelirsek-
- Oraya gelelim çünkü. Ben cidden seni çözemedim. İnsan kardeşine belli etmemek adına bu kadar iyi rol yapamaz.
Esatın cümlelerine güldüm. Neden bilmiyorum ama çok kanım ısınmıştı bu adama. Daha önce tanımış olmak isterdim. Açık sözlülüğü hoşuma gitmişti.
- Ben iyi bir oyuncuyum, orası ayrı mesele ama babam zaten akrebin adamıymış.
Hepsi şaşkınca kalakaldı. Şimdiki söyleyeceklerimin ağırlığı yine üzerime oturdu.
- Dayım, defterde anlatmış her şeyi. Bu bataklıktan kurtarmak için çok uğraşmış ama olmamış. Egeyi bu yüzden götürmüş yurt dışına. Bunlardan uzakta büyüsün diye. Çünkü kendi oğlunu onlar öldürmüş, dayıma göz dağı vermek için.
Pür dikkat söylediklerimi dinliyorlardı. Hepsinin gözleri koyulaştı duyduklarıyla. Bir kaç kez ardı ardına yutkundum.
- Annemi de öldüren, babammış.
Gözümden düşen bir damla yaşı, elimin tersiyle sildim. Boğazım yine düğüm düğümken çayımdan bir yudum aldım. Ağlamak için bekleyen gözlerimi gökyüzüne çıkardım.
"Özür dilerim anne, seni babamdan korumam gerektiğini bilseydim. Asla ölmene izin vermezdim."
+ Çağan..
Esat cümleye başladı ama devamında söyleyecek bir şey bulamadı. Bir eli dizime uzandı ve destek olmak adına sıktı.
- Bir şey söylemenize gerek yok, bunun bir tesellisi yok. Öleni geri getiremeyeceğim gibi olanı da değiştiremeyeceğim. Egeye kavuştum, annemin katilini buldum, tüm bunlara sebep olan adamı da siz buldunuz. Ve en önemlisi hem sizi kazandım, hem de hayatımın aşkına rastladım. Zor da olsa toparlanamayacak bir şey değil.
+ Ben ne diyeceğimi vilmiyorum inan Çağan. Ama her zaman kız kardeşin olarak yanındayım. Hem de her zaman.
- Hepinizin, omuzlarımdan bir yük alacağını biliyorum. O yüzden içim rahat. Sadece biraz zamana ihtiyacım var, sonraki hayatıma büyük yüklerim olmadan devam edeceğimden eminim.
Sandalyede biraz aşağı kayıp, başını sırtına yasladım. Kollarımı önümde bağlayıp, temiz havayı içime çekmeye çalıştım.
Geçecekti, neler geçmedi ki?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Soluk
Chick-LitYağmurluydu tüm yaşamım, o gün güneş doğana kadar. Tüm tablolar soluktu, O paletime renk katana kadar.