🛞🛞Bölüm 5🛞🛞

314 54 33
                                    

1 Ocak 1388 McLeod Liman Kalesi

"Leydim"

Moire gözünü aralayıp odasına giren yardımcısına baktı. "Günaydın" dedi boğuk bir sesle. Dün Aloin ile içkiyi abartmıştı. Bahaneleri yeni yıldı lakin konuşacak çok şey varmış gibiydi. Son bir aydır iki nişanlı kardeş olarak ortada dolanmaktaydılar ve bu durum Aloini fazlasıyla afallatmıştı. Sheila McNeil oldukça ilgili bir leydiye benziyordu. Her hafta gelen mektuplar bunun göstergesiydi. Aloin bir gününü cevap vermek için harcıyor kelimeler ile arası pek iyi olmadığından Moire'e yazdıklarını okutuyordu. Aloin kıza karşı sorumluluk hissediyordu. Hoş bir kızdıda. Her ne kadar Normanın dediği gibi Aloin kıza göz süzmemiş ve ikiden fazla bakmamış olsa da bir anda ortaya attığı laf yüzüne çarpmıştı.

"Leydim, Lord McNeilden size bir mektup ve paketler var."

"Bırakın" Moire doğrulup gözlerini ovalaması ardından diş gıcırdattı. Aloin ve Sheila aksine Moire mektup yazmamış ya da almamıştı. Açıkçası pek de umurunda değildi. Göz ucuyla odaya konan irili ufaklı üç pakete baktı ve kızın masaya koyduğu tuhaf görünümlü mektup silindirine baktı. Moire iyice doğrulduğunda onun bir mektup silindiri değil de boynuz olduğunu gördüğünde dilini çıkartıp adamın Eathanın dediği gibi başka bir esprisi olmadığını var saydı. "Çıkabilirsin" diye mırıldanması ardından ayaklarını sallandırıp derhal çizmelerini geçirdi ve kalın geceliğinin üzerine içi kürklü tartanı sıkıca sarınıp yeni yakılan şöminenin yanındaki çay masasına doğru ilerleyerek oturdu. Evvela konulan sıcak süt ve çöreği eline aldı ardından masadaki boynuza tiksintiyle bakıp üzerine iliştirilen deriyi ve ipleri çıkararak şeklini alan kağıdı çektikten sonra o şeyi şömineye fırlattı. Moire bir süre kağıda bakarak önündekini sakince yedi. Ardından masanın köşesine konulan orta boy kutuyu da açıp içinden çıkan özenli el işçiliğiyle yapılmış uzun ince şişkin karınlı tekneyi çıkarttı. dümenin hemen önündeki uç direğinde bir deniz kızı üst gövdesi vardı. Elleri önünde birleşmiş bir deniz yıldızını karnı üzerinde tutmaktaydı. Dikkatli bakıldığında geminin devamı kuyruk kısmını oluşturuyormuş gibiydi. Moire tüm ince detayları ile oyulmuş geminin yanında çıkan bez parçasını açarak içinden küçük deliklere yerleştirilecek on dört kadar minyatür küreği ve tek bir direğe bağlı yelkeni çıkartıp şöyle bir bakması ardından kağıdı eline aldı.

"Güzel nişanlıma,

Buraya geldiğimden beri pek meşgul bir adam oldum rahat bırakılmamaktayım lakin bahara kadar işleri öğrenip yoluna koyma niyetindeyim. Açıkçası Lord McLeodun mektupları arasında kendim içinde bir tane bekledim lakin pek ihtiyatlı, pek sabırlı gördüm seni... Belki çok ça nazlı... Aklımdan çıkmıyorsun Moire... Bende yazmak için kutsal bir başlangıç yapmayı dileyerek adımıza kestiğim kurbanın bir hatırası ile yollamak istedim mektubumu ve tabii umuyorum ki o tekneyi beğenmişsindir. Bir viking gemisi. Gerçeğini yaptırmaktayım. Bahara bitecektir. Bu minyatürü sana göstermek için yolladım. Elbet korumalığındaki deniz kızı çok daha güzel olacak. Kötü ruhları etrafımdan, gemimden ve hanemden senden başka kimsenin arındıracağını düşünemiyorum...

Moire güçlükle yutkunup gözlerini şöminenin üzerinde duran yarım kalmış tekneye kaydırdı. Babası ile birlikte yapıyorlardı tekneyi. gerçeği ile birebir olacaktı ve Moire'e her detayı bu şekilde öğretiyordu. Genç kız dudaklarını dişleyerek neredeyse üç adam karışı boyunda olan teknenin ucundan sallanan minik kurumuş deniz yıldızına bakarak yüzünü ovaladıktan sonra elinde tuttuğu küreği kırıp attı ve Normanın yolladığını kutusu içine öylece atıp kapağını kapattıktan sonra mektuba geri dönmeden evvel masada kalan ufak ince bir halata atılmış denizci düğümünü eline alıp incelemesi ardından avcu içinde yok etmek istercesine sıktı.

KÖRDÜĞÜMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin