Ertesi sabah hava aydınlıktı. Heines Markizliğine gitmek için bir gündü. Akşam yemeğine davet edildiğimizden beri bol bol vaktimiz vardı. Ancak şunu şunu yaptıktan sonra hava yeniden kararacaktı, o yüzden sabah hazırlıklara başladık.
Bugün ailemle buluşmak için özel, uçuk pembe bir elbise hazırladım. Kızıl saçlarıma çok yakıştı ve on yıl önce onlarla yaşadığım melankoli hâlâ o kadar keskin ve canlıydı ki, gözlerimi yıkadıktan sonra bile onu görmezden gelemedim. Tam saçımı bitirip aynaya bakarken Bleon hazır mı diye yatak odasına girdim ve Bleon'u görür görmez ağzım kendiliğinden bağırdı.
'Vay.'
Siyah bir elbise ve hatta kravat takarken, onu ilk kez bu şekilde gördüğüm için alışılmadık bir manzaraydı ama gerçekten yetişkin bir adama benziyordu. Nedense kalbim hafifçe titredi.
"Yakışıklısın, Bleon."
"Eşim de çok güzel..."
Gözleri benimki gibi muhteşem bir şeye hayranlık duyuyor gibiydi, bu yüzden sözlerinin boş sözler olmadığını fark ettim. Aslında Astell her zamanki gibi giyinmiş olsa bile onun çok güzel olduğunu söylerdi, bu yüzden artık gözlerinin parlaması çok doğaldı.
"Hadi gidelim."
Yavaş yavaş güneş kayboldu ve ay ortaya çıktı. El ele tutuşup birinci kata indik.
* * *
Yaklaşık yarım saat yolculuktan sonra araba durdu ve pencereyi açtım ve Astell'in anısındaki ön kapıyı görmek için dışarı baktım. Ve aniden panik ve korku geldi.
'Sakin ol.'
Derin bir nefes alıp endişelerimi ve endişelerimi gidermeye çalıştım.
"Rahatsız mısın, karım?"
"HAYIR. İyiyim."
Ona endişelenmemesini söyleyerek geniş bir şekilde gülümsedim. Bu sırada araba ön kapıdan geçerek büyük bir malikanenin önünde durdu.
"Şimdi bile gitmek istemiyorsan geri dönebiliriz, Karıcığım."
Bleon endişeli bir bakışla bana baktı, gözle görülür şekilde gergin olduğumu gördü.
"Sorun değil."
Bleon hareketsiz kalıp bana endişeyle bakarken hafifçe başımı salladım. Sonra vagonun kapısı açıldı ve önce o indi, sonra da inebilmem için bana destek oldu. Ayaklarımı yere koyup başımı sertçe kaldırdım. Ve karşımdaki kişiye baktım.
'O kişi...'
Anılarımı karıştırırken onun Heines Markizliği'nin uşağı olduğunu hatırladım. Yine de evin kızlarından biri on yıl sonra geri döndü ve benimle şahsen tanışmayı bile düşünmeyen insanların tavırlarından bıktım.
Bunu beklemiyordum bile.
"Hoş geldiniz Dük Bleon Einer ve Bayan Astell."
Uşak beni selamladı.
"Uzun zamandır görüşemedik."
"Evet. Uzun zamandır görüşemedik. Marki, Markiz, Genç Efendiler ve Genç Hanımlar yemek odasında sizi bekliyor. Bu tarafa gel, sana rehberlik edeceğim."
Bleon ve ben uşağı takip ederek malikaneye girdik. İçeri girer girmez çalışanların kısılmış gözlerle bana baktığını hissedebiliyordum. On yıl sonra geri döndüğümde nasıl bir aşağılanmayla karşı karşıya kaldığıma dair ilginç bir bakış da vardı. Aile üyeleri Astell'i açıkça göz ardı ederken, buradaki çalışanlar da açıkça olmasa da kurnazca Astell'i görmezden geldi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmek
ChickLitTrajik bir romanda, 13 yaşındaki kocasını kendi zevkine göre eğitirken ölen Astelle Heines'in cesedine sahip oldum. Hines'ın çirkin kadını. Evlenecek başka erkeği olmadığı için çocuğuyla evcilik oynayan asil bir hanımefendi. Astelle'in yüksek sosyet...