Uşak odadan çıktı ve kapıyı kapattı. Her şeyden önce rahatladım çünkü en acil alevler sönmüş gibi görünüyordu. Uşak, Markizlikte Astell'e nasıl davranıldığını bilen biriydi. Ve Astell'e bakan tek kişi oydu.
Bu nedenle Astell'in kahya Jace'e olan güveni olağanüstüydü ve Astell'e gösterdiği sadakat güçlüydü. Bu yüzden şimdiye kadar yaptığı her şeye tahammül etti ve pisliği temizledi. Yetenekli bir insan olduğu için Jace'in Bleon'a iyi bakacağını düşündüm.
'Bu arada, Bleon ne yapıyor?'
Sabahtan beri çok meşguldüm, bu yüzden onu aramaya zamanım olmadı.
"Hanımefendi kahvaltı hazır."
Yemek zamanı gelmişti. Yemek odasında olmalı.
"Tamam aşkım."
Kahvaltı için odadan çıktım. Ama Bleon kapıda beni bekliyordu.
"Bleon mu? Ah hayır Duke.
Bir anda dudaklarımdaki ismini düzelttim.
"Birlikte aşağı inelim. Eş."
Bleon elimi tuttu ve beni yönlendirdi.
"Devam edebilirsin."
Onunla resmi olarak konuşmak eskisi kadar tuhaf değildi. Bleon fazla bir şey söylemedi çünkü ona gelecekte bunu yapacağımı zaten söylemiştim.
"Bugün seninle banyo bile yapamadım ve eşimden o kadar uzaktaydım ki, kaygılıydım..."
Bu nasıl bir ayrılık kaygısıdır?
"Gelecekte her şeyi ayrı ayrı yapmak doğal hale gelecek."
"Ne?"
Aniden Bleon yürümeyi bıraktı ve bana baktı.
"...Gerçekten yanlış bir şey mi yaptım?"
"Hayır bu o değil."
Çevremdeki çalışanlara işten atılmalarını söyledim. Daha sonra Bleon'u dikkatlice bir köşeye götürdüm ve kimsenin beni duymaması için alçak sesle konuştum.
"Bleon. Şu ana kadar olan ilişkimiz biraz sıra dışıydı."
Biraz değil. İnanılmaz derecede sıradışıydı .
Onu ikna etmek amacıyla dostane bir şekilde yaklaşmak için tekrar durdum.
"Başlangıçta, hizmetkarlarının hizmet ettiği soyluların çoğu buna göre efendiler gibi davranırlar. Ama yapmadık, değil mi?"
Yine de Bleon sanki on yaşına ait anıları varmış gibi hafifçe başını salladı.
"Bundan sonra bunu yapacağım. Ben de uşağa daha fazla çalışan almasını söyledim. Yakında sizin için ilgilenecek biri gelecek, o yüzden o zamana kadar kendinizi rahatsız hissederseniz lütfen sabırlı olun."
"...Neden? Şimdiki hali hoşuma gidiyor."
"Bu..."
Fena halde beyni yıkanmış. Ama şimdilik onu normale döndürmeye çalışabiliriz.
"O zaman şunu yapalım."
Şimdinin daha iyi olduğunu söyleyenlere başka bir yol önerdim.
"Öncelikle şu anda yaşadığımızdan farklı bir şekilde yaşamaya çalışalım. Bir yıl kadar böyle yaşarsan ve hâlâ alışamadıysan o zaman Bleon ne isterse yaparız. Ne düşünüyorsun?"
Elbette ki bir insanın özgür yaşamayı seçeceğine ikna olmuştum. Özgürlüğü tattığında ondan asla vazgeçmeyecektir. Onu yeniden ayağa kaldırmak için bir yılın yeterli olacağını düşündüm ve bu yüzden son tarihi bir yıl olarak belirledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmek
Chick-LitTrajik bir romanda, 13 yaşındaki kocasını kendi zevkine göre eğitirken ölen Astelle Heines'in cesedine sahip oldum. Hines'ın çirkin kadını. Evlenecek başka erkeği olmadığı için çocuğuyla evcilik oynayan asil bir hanımefendi. Astelle'in yüksek sosyet...