Bölüm 18

394 27 0
                                    

Boşanmak.

Ondan boşanmak zorunda kaldım.

Şu andaki duyguları göz önüne alındığında, bu kararı kolayca kabul edeceğini sanmıyorum ama denemek zorundaydım. Ancak tek bir umut vardı: Bleon beni çok iyi dinliyor. Sözlerime çok iyi uydu, yani eğer makul bir sebep sunup, bunu iyi bir dille söylersem Bleon etkilenebilirdi.

'Peki anlamazsa ne yapacağım?'

Onunla yaşamak istemiyorum, ne yapmalıyım? Bir başlangıcın olduğu yerde bir son da vardır. Evliyseniz boşanabilirsiniz. Artık neredeyse tüm bağımlılığını kaybetmiş ve normale dönmüş olan Bleon, eğer kahya ona iyi bakarsa tam teşekküllü bir Dük olabilecektir.

Ben olmasam artık iyi olacak. Sadece iyi bir hayatı olacak. Hala genç ama daha iyi bir eşe sahip olacak ve şimdi olduğundan çok daha iyi bir hayat yaşayacak.

'Ah,'

Kalbim yine ağrıyordu.

Astell. Gerçekten üzgünüm ama sanırım benim için bu kadar.'

Geçen seferki gibi kalbimin acıyan kısmını okşadım ve çıkıp Bleon'dan çit yaptım. Ama biraz uzaktan Bleon beni sessizce izliyordu.

"Bleon?"

Onu aradığımda Bleon hemen yanıma geldi.

"Eş..."

"Neden geldiniz? Ne zaman çıktın?"

"Evet. Eşim gitti, ben de hemen dışarı çıktım. Seni özledim eşim..."

"Gerçekten mi?"

Hayır, ne kadar süredir ayrıyız...?

Sahibinin eve gelmesini bekleyen köpek yavrusu gibiydi, bir an güldüm. Bleon beni takip etti ve çok tatlı gülümsedi. Ama sırtı batan güneşe dönük halde bana gülümsediğini gördüğümde kalbim hafifçe küt küt atmaya başladı.

'Astell de Bleon'u çok sevdi.'

Onun samimiyeti kalbimin durumuyla hissedilmeye devam etti.

O zaman iyi bir iş yapmış olmalısın. Neden yaptın...

Şu ana kadar böyle düşünmenin faydasızdı ama ikisi için çok üzüldüm.

'Evet, artık Astell yok.'

Çünkü onun vücuduna girdim. Peki gerçek Astell'in ruhu nereye gitti?

'Bedenime mi gittin?'

Durum böyle olabilirdi. Ruhunun değişmiş olma ihtimali vardı. Yoksa ortadan mı kayboldu? Öncekinin öyle olmasını umuyordum. Bu dünyadan kaybolmak çok üzücü.

Bu yüzden dua ettim - lütfen. Lütfen eğer bir yere gittiyse bedenimde olsun. Orada ailem tarafından sevilecek. Çünkü annem ve babam beni çok seviyorlardı. Çünkü bana her zaman sahip olabilecekleri en iyi kız çocuğu olduğum söylendi.

Tek çocukları olduğu için annem ve babam tüm sevgilerini ve şefkatlerini bana akıttılar. Ama eğer Astell bedenime girmeseydi ölecektim ve ailemin acı çektiği düşüncesi beni çok üzüyordu.

Yani herkesin iyiliği için, benim Astell olduğum gibi Astell'in de ben olması daha iyi olurdu. Benim yerime onun benim yaşadığım yerde mutlu yaşamasını istiyordum. Orada karşılıksız sevgisiyle mutlu olacağını umuyordum.

Elbette son derece bencil bir insanım, bu yüzden en ufak bir ihtimal bile olsa, umutsuzca bulunduğum yere geri dönmek istedim.

'Boşuna düşünmeyelim.'

Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmekHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin