Bölüm 56

245 13 0
                                    

Kapı açıldı ve doktor Logan içeri girdi. Yatağa oturdum.

"Bir sorun mu var hanımefendi?"

"Aslında seni bir ara kalbim ağrıdığı için aradım."

"Kalp?"

"Evet. Daha sonra ortadan kalkacak bir şey olduğunu düşünmüştüm ama giderek daha da kötüleşti."

"Birazdan kontrol edeceğim."

Doktorun vücudumun her yerini dolaşmasını izledim. Ancak ifadesi yavaş yavaş değişti.

"Yanlış olan ne?"

"Yani..."

Ne? Belki bebeğe bir şey oldu? Düzgün konuşamıyordum ve doktorun tereddüt ettiğini görmek beni bir şekilde tedirgin etti, bu yüzden onu teşvik ettim.

"Sorun değil, söyle bana. Rahmimdeki bebekte bir sorun yok herhalde?"

"Öyle değil..."

Phew, bu beni rahatlattı. Çocuğun güvende olması sorun değildi. İçeride rahat bir nefes aldım.

"Peki nedeni nedir? Söyle bana."

"...Kalp atış hızınız çok düşük."

"Ne?"

"Yetişkinlerde ortalama kalp atış hızı dakikada 60-100 atımdır. Ancak mevcut kalp atış hızınız dakikada 40 atıştan az. Ona göz kulak olmamız gerekecek ama görünüşe bakılırsa Madam'ın kalbinde bir sorun var."

Böyle beklenmedik bir hikaye duyduğumda doktora aptal gibi baktım.

"Hanımefendi...?"

Doktorun sesini duyduğumda anında uyandım.

"Oh evet. Peki tedavi edilebilir mi?"

"Yani..."

Tekrar içini çekti, bu da söylemenin zor olduğu anlamına geliyordu.

"Eski akıl hocamdan, kalbi giderek katılaştıran tedavisi mümkün olmayan bir hastalığın olduğunu duydum. Hastalığın ayırt edici semptomlarından biri, kalp atış hızının zamanla yavaş yavaş azalması, bu durumun ağrıyı şiddetlendirmesi ve sonunda kalbin tamamen durmasıdır. Öyleyse..."

Doktor daha fazla bir şey söyleyemedi ve ağzını kapattı. Ama sessizliğinden ne söylemeye çalıştığını tahmin ettim.

"Tedavi edilemez bir hastalık... mı dedin?"

"...Evet. Henüz tedavisinin olmadığı söylendi. Ancak Philia elimde olursa bir şeyler yapabileceğimi düşünüyorum. Ama şu anda savaş bölgesinde ve detoksifikasyon konusunda uzman..."

"O halde demek istediğin şu ki... Tedavisi yok ve yakında öleceğim."

"Hanımefendi..."

"Ölmek" kelimesi neden bu kadar farklı hissettiriyordu? Bir kez öldüğüm için miydi? Bilmiyorum. Neyse, öleceğim gerçeğinden nefret etmiyordum bu yüzden sesim oldukça sakindi.

"Ne kadar zamanım kaldı? Çocuk, çocuk doğabilir mi?"

"Tam olarak ne kadar yaşayacağınızı bilmiyorum. Gelecekte kalbi zorlayan hareketlerden uzak durmak ve kalpteki değişiklikleri dikkatle gözlemlemekten başka çaremiz yok. Ancak şu anki durumunuzla güvenli bir şekilde doğum yapıp yapamayacağınızdan emin değilim."

"HAYIR! Çocuğun doğması gerekiyor."

"Ama hanımefendi, eğer bunu yaparsanız ömrünüz daha da kısalacak."

Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmekHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin