Bölüm 34

328 16 0
                                    

Başımı salladım ve bu insanlarla aynı anda uğraşma düşüncesiyle uzun bir iç çektim.

'Bunu yapabilir miyim?'

Karşılık verebilir miyim? Astell uzun süredir yaşadığı aşağılanmanın karşılığını alabilecek mi? Diğer romanlara baktığınızda kötü adamların çoğunun kişiliği böyle değil miydi? Ama yine de altı kişi aynı anda çıkmayacak gibi görünüyor. Ve hepsinden önemlisi onların hepsi aile değildi.

'Sanki zorluk aniden artmış gibi geliyor.'

Peki Julia'yla nasıl tanıştım? Orijinal romanı hatırladığım kadarıyla Astell'in ailesinden ölene kadar hiç bahsetmemiştim. Başkente geldiğim için miydi? Durum bu olabilir. Başlangıçta Bleon ve Astell başkente gelmediler, bu yüzden bunun benim başkente gitmeyi istediğim için olduğu açıktı. Kendime olan güvenim kaybolmak üzereydi ve sonunda bunun kendi başıma yaptığım bir şey olduğu düşüncesi kendimi daha iyi hissetmemi sağladı.

'Eskiden olduğum Astell değilim.'

Sağ. Ben Astell değilim. Onlar benim ailem değil. Adalet duygusu güçlü bir insan değildim ama aptal gibi yaşayacak türden bir insan da değildim.

Zaten su dökülmüş. Yapabileceğimi yapmalıydım ve bu, onların Astell'e ya da daha önce Astell olduğum gibi bana yönelik hakaret ve tacizlerine artık tolerans göstermeyeceğimi göstermekti. Bu yüzden gelecekte bana dokunmamaları için çok iyi bir örnek göstermem gerekiyordu. Kararımı bu şekilde verdikten sonra düşüncelerimi düzenlemeye çalıştım.

Astell'in, Heins Marquisate'den on yıl boyunca ayrılmasının ardından geçen bu uzun sürede neler olduğu hakkında hiçbir fikri yoktu. Julia'nın birkaç yıl önce bu yüzden boşandığından haberi yoktu. Astell bilmeseydi ben de bilemezdim.

Eğer uşak burada olsaydı, onu sormak için çoktan yakalardım. Ne yazık ki uşak Kren malikanesinde kalmıştı.

'Ne yapmalıyım?'

Bilgi, nasıl savaşılacağını bilmek için güçlü bir silahtı. Bu insanlarla başa çıkabilmek için onlar hakkında ne kadar çok bilgiye sahip olursam o kadar iyi olur.

'Durun bir dakika, McCain biraz bilmiyor mu?'

Sonra birden aklıma McCain geldi. McCain geçen sefer başkentte uzun süre yaşadığını belirtmişti. Bir zamanlar başkentte ikamet eden ancak başkalarıyla tüm iletişimini kesip inzivaya çekilmiş asiller olan Astell veya Bleon'dan daha fazlasını biliyordu.

'Ancak…'

McCain'le tanışma düşüncesi Bleon'u rahatsız ederdi. Ancak mevcut durumda en küçük şeyleri bile almak zorunda kaldım. Bu yüzden bir süre düşündüm. Bleon'un bilgisi olmadan McCain'le mi buluşmalıyım, yoksa biraz telaşlansa bile Bleon'la mı konuşmalıyım…?

'Gizlice konuşmaktansa ona söylemek daha iyi, değil mi?'

McCain'le neden tanışmak istediğimi adım adım açıklarsam Bleon'un çok kötü hissedeceğini düşünerek önce Bleon'la konuşmaya karar verdim.

Bu sonuca vardığımda beklediğimden çok daha fazla zaman geçtiğini fark ettim. Pencerenin dışarısı çoktan karanlıktı ve yatma vakti çoktan geçmişti.

'Herkes uyuyor olmalı.'

O halde yarın sabah taşınmam gerekiyor. Bunu aklımda tutarak saatlerce hareketsiz oturduktan sonra kalktım ve esnedim. Kendimi hem yenilenmiş hem de yorgun hissettim; hemen çalışma odasından çıkıp yatak odasına gittim.

İçeri girdiğimde yatakta mışıl mışıl uyuduğunu sandığım Bleon, ben gelmeyince henüz uyumadan kanepede sessizce oturmuş beni bekliyordu.

"Bleon?"

Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmekHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin